Bruker-158599 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 hva er best? avg8 eller avira antivir? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Har brukt Avira i lang tid det har fungert pertfekt. Måtte pga harddisk-kræsj reinstallere Vista, og ville da prøve nye AVG 8. Den fungerer hakket mer perfekt da man slipper popup-vinduer i forbindelse med oppdatering. Avira har også et popup-vindu som oppfordrer deg til å kjøpe Pro-verjonen. Dette slipper du også med AVG 8. Ellers er begge to meget gode gratisalternativer på antivirusprogrammer, hvor kanskje Avira blir sett på som en liten tanke sikrere. Men bruker man sunn fornuft når man surfer så slipper man unna mye trøbbel, uansett om man velger Avira eller AVG. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Ang. popup: http://www.tipsfor.us/2007/08/15/make-avir...on-more-usable/ Popup vinduer ved oppdateringer kan man også fikse på under "sheduler". Der kan man sette oppdateringen i "invisible" modus, og ikke "minimized/maximized" som er default. Endret 4. mai 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Joda, man kan unngå popup`s med Avira også. Etter en del trykking. Avg 8 installerer du, og etter litt konfigurering i starten så ser du ikke mer til det. Med mindre du vil ha det fremme i systemstatusfeltet. Prøvde også å ikke virke negativ da jeg har prøvd begge og var godt fornøyd med begge. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Jo, greit det. Men Avira er jo et fantastisk program, så det er jo verdt litt trykking. Men AVG 8 er også ganske bra, uten at man trenger å konfigurere noe. Men jeg har hatt en del problemer med versjon 8, noe som er synd. Får bare vente litt, slik at de kan få fikset de fleste bugs. Beklager også hvis jeg virket litt sur i tonen, men det var ikke slik det skulle oppfattes. Endret 4. mai 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Stenges pga dårlig emnetittel, pluss at dette er omdiskutert tidligere. Se blant annet tråden om hvilken AV man har best erfaring med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg