Kimelimm Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hei! Stod til konf igår... Jippi... Og jeg fikk da litt penger. Men problemet mitt er, at jeg har lyst på en hobby. En hobby med motor, og gocart og slik koster jo flesk (og vi har problemer med og få gocarter frem og tilbake, null hengerfeste xD) og slik... Og jeg ville begynne med DJ'ing, kjøpe et DJ Kit, men da ble jeg flamet ned og spamma med "OMG Det erj o sløsing!" av mamma og slik... Hva skal jeg ha som hobby? Takler ikke og sitte inne hele dagen lenger Noen hjelp :| HUSK: Motorer og kjørbart må være involvert xD Men tjener jeg noe på DJ'ing? Er 15 år, og jeg vil jo tjene noe hvis jeg invisterer i det? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg kan vel ikke "kjøre" det ? Jeg tenkte på det, men blel ei av det, ellers takk for forslag :O Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 For det første synes jeg ikke du skal høre på hva andre sier ang. det _du_ er interissert i. Hvis du brenner for å drive med "DJ'ing", så gjør du det, så enkelt er det. Må det være noe med motor? Hva med sykling? Utrolig sosialt og morsomt, samt vil du også få god trening. Jeg tenker da på terrengsykling, og downhill. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 For det første synes jeg ikke du skal høre på hva andre sier ang. det _du_ er interissert i. Hvis du brenner for å drive med "DJ'ing", så gjør du det, så enkelt er det. Må det være noe med motor? Hva med sykling? Utrolig sosialt og morsomt, samt vil du også få god trening. Jeg tenker da på terrengsykling, og downhill. Jeg har jo lyst til og drive med DJing, men jeg vil vite om jeg kan tjene noe? Grunnen til at jeg har valgt motor, er fordi jeg har et syndrom, så jeg har veldig stramme "sener/scener/shcnenerr (de i musklene xD) eplegener/wtf det heter) og slike ting, vanskelig for og være i noen spesielle posisjoner etc Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 For det første synes jeg ikke du skal høre på hva andre sier ang. det _du_ er interissert i. Hvis du brenner for å drive med "DJ'ing", så gjør du det, så enkelt er det. Må det være noe med motor? Hva med sykling? Utrolig sosialt og morsomt, samt vil du også få god trening. Jeg tenker da på terrengsykling, og downhill. Jeg har jo lyst til og drive med DJing, men jeg vil vite om jeg kan tjene noe? Grunnen til at jeg har valgt motor, er fordi jeg har et syndrom, så jeg har veldig stramme "sener/scener/shcnenerr (de i musklene xD) eplegener/wtf det heter) og slike ting, vanskelig for og være i noen spesielle posisjoner etc Jeg tror du vet svaret på det selv. Blir du god, og kjent, så vil du selvsagt tjene, men jeg vet ikke hvor lett det er. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jaaajo :S Men noen som vet om noe =D? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har noen års erfaring som dj. det er vanskelig å bli kjent, det tar tid hvis du ikke kjenner noen. du må også sette av veldig mye tid, du må velge om du vil bli kjent som scratche, eller spille dj. det er en grunn til at det finnes lp-spillere og cd spillere liksom. du må også gjøre det klart hvilken type musikk du liker. du kommer ikke langt med å spille cascada og liknende på større events. selv om du helt sikkert vet dette. Tiesto for eksempel (som er blant verdens største) startet med å spille i en platespiller butikk for folk som gikk forbi , og nå lever han på jobben sin. og han tjener veldig mye. hadde en kompis som brukte hele sommeren på å spille i ibiza og han tjente fett! det var snakk om 50 000 per kveld ol. så mitt råd er at du starter med å prøve deg litt, har fritidsetaten noen diskoteker rundt med deg? det var sånn jeg begynte, du må ikke kjøpe utstyr først. diskotekene har ferdig, bli vant og kjent med teknikker og musikk før du bruker 15 000 på nytt sett. det krever også laang tid for å bli kjent med miksing. hele pointet med dj opplegget er at du er nødt til å kunne bytte mellom to sanger, slik at det blir hørendes ut som en sang. det krever mye trening, og er ikke så lett som alle vil ha det til. jeg klarer det 50% av gangene og jeg har holdt på en liten stund sånn av og på. et kjapt google søk gav deg kanskje noe? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Men jeg er jo bare 15, kan jeg da spille på klubber da da? Og events? Er vel 18 år på dem? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 du kan uansett ikke starte på slike events før du har spilt noen år, men det er ikke nødvendigvis 18 år. han kompisen var ikke. Jeg tror at du som 15 åring starter i en helt fin alder. jeg begynte som ca 13-14 åring. og kunne spilt mye mer aktivt, men jeg er 18 år nå. hadde jeg spilt aktivt og hatt mer tid til overs til dette hadde jeg vært ute å spilt ganske mye mer nå. og Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) du kan uansett ikke starte på slike events før du har spilt noen år, men det er ikke nødvendigvis 18 år. han kompisen var ikke. Jeg tror at du som 15 åring starter i en helt fin alder. jeg begynte som ca 13-14 åring. og kunne spilt mye mer aktivt, men jeg er 18 år nå. hadde jeg spilt aktivt og hatt mer tid til overs til dette hadde jeg vært ute å spilt ganske mye mer nå. og jeg hadde nok ikke trengt en jobb på siden av, i forhold til inntektene jeg kunne hatt på dette. så, som sagt, prøv deg litt på felles utstyr, se hvordan du liker det. og sånn . kjøp en grei nybegynner pakke , ville råda deg til noe rundt 10-15000 ca, CD spillere og lp plater må du nesten se selv, Cd spillere er mye mer praktisk mens lp plater er mye stiligere og mye vanligere, og fordel med å scratche osv. jeg har nesten ingen erfaring med lp plater. Endret 5. mai 2008 av Phinex Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 DJ'ing er ikke dumt. Men musikkvalget er større jobb enn selve snurringa. Har selv tjent noen høvdinger som musikksnurrer. 1k per kveld. Ca 5-6 timer hver gang, + avslag på alkoholen jeg inntok samtidig. Luksus. Elsker når hele mengden jubler når det kommer en bra sang Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Elsker når hele mengden jubler når det kommer en bra sang så sant så sant! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg må nok legge fra meg DJing en stund, alle er vist imot meg, og jeg vil ikke skuffe mamma og de med at jeg har sløst bort penger, selvom jeg vil begynne med det, så tror jeg at jeg bør vente litt. Over til hobby, noen som vet om noe? takk for svar ALLE sammen! Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) som nevnt tidligere, bør du ikke bry deg så mye, si at det kan være din framtid og det kan ikke bestemmes av foreldre og at du vil bestemme selv hva du vil drive med på fritiden. Dessuten tror jeg de ikke har noe imot at du henger på en fritidsklubb og øver på å spille? men siden du spør så holder jeg meg til OT: Liker du fart og spenning og tåler litt juling? hva med airsoft? paintball eller liknende? airsoft er gøyere, mens paintball er litt enkelt synes jeg! . jeg har endel erfaring med begge, men liker airsoft best.! airsoft kan også bli mye mer kraftig, men det er ikke så tydelig å bli truffet på samme måte. på begge blir det fort litt penger, men fyy så gøy hvis du blir god på det! Endret 5. mai 2008 av Phinex Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du trenger ikke kjøpe deg DJutstyr for DJingen nei. Jeg har aldri eid noe sånt. Crossfade er alt som trengs til vanlig, og det er ikke så vanskelig å skjønne noe av.. Men begynn å lag deg en oversiktlig og stor CD-mappe så du alltid vet hvor du har den forskjellige musikken. CD-mappe og bra headset er eneste must. Og kunne koble det opp, men det kan sikkert øves inn på en ungdomsklubb om du har det i nærheten. Skating? Paintball? Sport? Jobbe? Bil? Dansing? Osv? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Ingen ungdomsklubb i nærheten her, jeg er litt avsosial og... Airsoft er det vel 16 år på? Har tenkt på paintball, men det er ingen baner rundth er som vi KAN spille på, bare slike organiserte... JObbe vil jeg, men sliter der, dansing trudde jeg gikk bra men xD, skating er litt vanskelig for meg (har syndromet som sagt i 1 post) Sorry for at jeg er så "Negativ" i svarene mine, men jeg er liksom veldig begrenset Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Ingen ungdomsklubb i nærheten her, jeg er litt avsosial og... Airsoft er det vel 16 år på? Har tenkt på paintball, men det er ingen baner rundth er som vi KAN spille på, bare slike organiserte... JObbe vil jeg, men sliter der, dansing trudde jeg gikk bra men xD, skating er litt vanskelig for meg (har syndromet som sagt i 1 post) Sorry for at jeg er så "Negativ" i svarene mine, men jeg er liksom veldig begrenset FEIL! du sier jo selv at du er litt avsosial, du gjør deg selv begrenset. og det er her du må begynne å jobbe med deg selv tror jeg (når det gjelder ungdomsklubber og venner) airsoft er kanskje 16 år på, når jeg tenker meg om:p glemmer helt aldersgrenser nå som jeg er blitt myndig hehe kanskje du rett og slett bare trenger å bruke mer tid på å være sosial? være med venner og bygge opp en egen selvtillit? Hvorfor? jo, fordi det virker som om du har litt gitt opp, du sliter ikke på jobb, jeg tror alle fra og med 15-16 år kan få sommerjobb. fordi det er så utrolig mange som trenger folk! hele pointet er om du gidder! jeg kjenner ungdommer på 13 - 14 år som jobber i butikker og overalt. det skal ikke så mye til som samfunnet vil ha det til ser du =) Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Ja, men jeg sliter med og søke om sommerjobb og slik... Jeg har hatt lyst og har tenkt og gjøre det, men jeg vet ikke hvordan og slik... Har ikke så mange venner her heller, fordi alle tenkr på "Utseende" og slik så de vil ikke bli sett med meg Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hvorfor er du så usikker når du aldri har prøvd ? 99,99% av folk som ansetter ser ikke etter utseende, men etter vilje, og arbeidsiver +++ . utseende må bare rundes opp på helheten. og da mener jeg ikke brad pitt utseende, det med at du for eksempel tar litt voks i håret, barberer deg ( hvis du har fått noe skjegg? ) og pusser tennene som er helt normalt for de fleste gutter, bruker deodorant og alt det andre så tror jeg du er sikret på den utseende-messige delen. ikke vær så redd for noe du ikke har prøvd, du er skeptisk på deg selv! hvordan skal du klare deg med en hobby hvis du frykter mennesker ? jeg kjenner selv godt til den type menneskefrykt du har, og slet lenge, men jeg er over it. og takk og lov hvor gla jeg er for det, for jeg møter enda mennesker som ser over meg fordi det ligger inne i meg å ikke hilse på mennesker av ren frykt og usikkerhet. stemmer det kanskje med din personlighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå