Mats1988 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hei, jeg og kjæresten min har tenkt litt frem og tilbake på å skaffe oss ett slags dyr. Og siden all slags edderkopper og den slags va utelukket, og vi har to hunder og en katt ifra før av, måtte vi tenke i nye veier. Vi har sett litt frem og tilbake, og nå ser det ut som at valget faller på en Ilder, men vi er usikker på hvordan Ilderen går ilag med hundene og katten (både hunden og katten er vant med å omgås andre dyr). Over til noe annet, er det noe vi må ha i bakhodet, med tanke på huset vårt, spiser de ledninger, klatrer i gardiner osv? Vi leter igrunn etter folk som har erfaring med Ilder, som kan dele sine tanker og erfaringer med oss angående det å ha en ilder(eller fler) i huset. På forhånd takk Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Regner med at dere ha søkt på nett rundt dette dyret? Ilder er utrolig kule dyr! J*vlig rampete som valper :!: Roter og klatrer på det meste. Du bør ikke sette fra deg et glass brus ved pcn for å si det sånn. De lukter litt.. mange mener vondt.. men jeg syns det lukter honning? De krever jo en del da. Må være løs noen timer pr dag. Må ha jevnlig kontakt med mennesker for å ikke bli sinte. De biter HARDT når de først setter i gang :O Lik katten, på mange måter. Lekne og kosete. Eeelsker rør og grave seg under ting. Vet det har vært arrangert gravekonkurranser på ilderutstillinger :!: Hamstring. Venninna mi sin var en jævel på det. Stjal mye og hamstret mat overalt Jeg skulle kjøpe meg ilder for mange år siden. Nå i dag er jeg glad for den avgjørelsen. Jeg føler at det er et dyr du blir fort 'lei av' og sløv med å underholde Venninna mi avlivet akkurat ilderen sin Snoopy. Han ble åtte år Han gikk fint sammen med katten min, og lekte med den. Han hilste også på hunden min, men de kan bite dersom de føler seg truet -noe Snoopy gjorde på sine gamle dager. Det kommer veldig ann på hunden egentlig. Mange ser på smådyr som et leketøy Endret 4. mai 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 hei! syntest jeg kunne kaste meg på her...hvis du skal kaffe deg en ilder så bør katten din vere hokatt eller kastrert hann....for hannkatter har en tendens til å jage vekk og angripe allt som kommer inn på dens terretorie...men en ilder er ett nydelige dyr...bare prøv å ikke skremme dem, får når de først biter så holder de fast....bare prøv å la den komme til deg før du prøver å klappe den.... lite hint fra moi Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det kommer helt an på katten, så det er ikke nødvendig å kastrere(det er jo seff det beste for katten). Den ene katten min er så dumsnill at hva som helst kan herje med den uten at den angriper. En ilder biter ikke dersom den er tam da Samme hvilket dyr så er de DU som bestemmer når den skal få kos. Lenke til kommentar
pippin88 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei Hei! Jeg har selv to ildere og kunne ikke hatt et bedre kjæledyr! Ildere er ekstremt nysgjerrige og trofaste mot sine eiere De skal ha mye oppmerksomhet og leking.. De MÅ ikke ha kjempemasse oppmerksomhet hver dag for ikke å bli sinte.. Mine har ihvertfall aldri blitt sinte.. Og husk at det ikke er et burdyr.. Kan selvfølgelig stå i bur når det trengs eller hvis dere vil ha en pause.. ;P Men mye morsjon hver dag er viktig.. Når det gjelder huset deres så er det viktig å ildersikre huset som man kaller det... passe på slik at ildern ikke kan snike seg ned i trange hull eller bak trange farlige steder.. Og at den ikke får i seg noe den ikke har godt av.. At den ikke velter ting og slikt.. De er veldig flinke til å komme seg til steder de ikke har lov.. Du kan jo melde deg inn på www.ilder.no som er et ilderforum.. Der er alle veldig behjelpelige.. Lykke til med valget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå