haffi Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Litt off-topic men går det ann at f.eks 3 guild går sammen for å kapre 1 by fra et større guild? Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Litt off-topic men går det ann at f.eks 3 guild går sammen for å kapre 1 by fra et større guild? Nei antall spillere er begrenset grunnet serverkapasitet og slik. Det er kun en guild som kan angripe om gangen (iirc), men de kan leie in soldater til å hjelpe seg. Du finner mer om siegecombat her: http://pc.ign.com/articles/869/869633p1.html Lenke til kommentar
haffi Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Litt off-topic men går det ann at f.eks 3 guild går sammen for å kapre 1 by fra et større guild? Nei antall spillere er begrenset grunnet serverkapasitet og slik. Det er kun en guild som kan angripe om gangen (iirc), men de kan leie in soldater til å hjelpe seg. Du finner mer om siegecombat her: http://pc.ign.com/articles/869/869633p1.html Ok thx! Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det burde bli mulig å dytte spillere eller "åle" seg forbi dem noe Alla Gta Iv, Assassin's creed. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Robinvi, EvE-online har player collision, det kan være andre spill var enda tidligere ute igjen. Christeven, Jeg leste en plass at formasjoner skulle være en nyhet i AoC men jeg kunne ikke forstå hvordan det skulle implenteres på en god måte. Nå viser det seg at det klarte de ikke. Auraer er ikke noe nytt, Diablo 2 og en haug med andre spill har det. Om AoC får det til på en bedre måte gjenstår å se, men det virker som at det blir på samme måten. Player collision og player collision... Den har utrolig lite nytte i EvE. Kommer du for nært blir du bare dyttet bort. Alt skjer på lang avstand uansett. Du kan ikke blokkere noe som er av nytte. Eneste er vel om noen skal warpe bort og du er klint (mildt sagt) opp i trynet hans. Skal love deg at player collision kommer til å ha mye mer taktisk nytte i AoC enn EvE. Se for deg Melee klasser som forhindrer andre melee klasser i å komme nær spellcasters ved å bare stille seg i veien. Mange spill har aura, også lenge før Diablo 2. Diablo 2 er forresten ikke et MMO men et single/multiplayer spill. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Litt off-topic men går det ann at f.eks 3 guild går sammen for å kapre 1 by fra et større guild? Nei antall spillere er begrenset grunnet serverkapasitet og slik. Det er kun en guild som kan angripe om gangen (iirc), men de kan leie in soldater til å hjelpe seg. Du finner mer om siegecombat her: http://pc.ign.com/articles/869/869633p1.html Linken funket ikke hos meg. Tipper det er bare 1 guild/clan som kan ta over byen, men er sikkert flere (allierte og merceneries) som kan være med å hjelpe. Samme gjelder forsvar også. Lenke til kommentar
tmg Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Dette med collison, om det er bg'er eller lignende (har ikke satt meg så veldig inn i alt, gleder meg til å være noob igjen) og det en trang passasje, dør eller lignende: Si at en som tåler en trøkk steller seg her og blokkerer, mens healer + 1 ranged damage class står bak, vil de da kunne bare holde på, eller vil det være muligheter til å komme forbi. Ellers ser jeg på dette som en stor mulighet for abuse og problemer. Joda taktikk er fint, men om det blir som det jeg beskrev kan det bli veldig vanskelig å komme forbi. F.eks. i wow er det vanskelig å få ned en spiller som får heals uten å gå etter healer(s), om det da kan blockes på denne måten blir det jo fryktelig vanskelig. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Fleste heals er "healing over time" og de som har instant heal kan som regel bare kastes en gang over en periode. Knockback er sikkert kjekt for å komme seg frem Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Robinvi, EvE-online har player collision, det kan være andre spill var enda tidligere ute igjen. Christeven, Jeg leste en plass at formasjoner skulle være en nyhet i AoC men jeg kunne ikke forstå hvordan det skulle implenteres på en god måte. Nå viser det seg at det klarte de ikke. Auraer er ikke noe nytt, Diablo 2 og en haug med andre spill har det. Om AoC får det til på en bedre måte gjenstår å se, men det virker som at det blir på samme måten. Player collision og player collision... Den har utrolig lite nytte i EvE. Kommer du for nært blir du bare dyttet bort. Alt skjer på lang avstand uansett. Du kan ikke blokkere noe som er av nytte. Eneste er vel om noen skal warpe bort og du er klint (mildt sagt) opp i trynet hans. Skal love deg at player collision kommer til å ha mye mer taktisk nytte i AoC enn EvE. Se for deg Melee klasser som forhindrer andre melee klasser i å komme nær spellcasters ved å bare stille seg i veien. Mange spill har aura, også lenge før Diablo 2. Diablo 2 er forresten ikke et MMO men et single/multiplayer spill. Trenger ikke å se lengre til World of Warcraft for å finne et annet MMO med aura, eller EvE-Online. Jeg vet ikke om noe MMO som ikke inneholder det. Kollisjon i EvE-Online er bare plagsomt, jeg satte meg fast i en uthullet asteroide en gang, kunne ikke warpe ut. Poenget er at det ikke er noe nytt.. Det blir som om AoC skryter av at de kan ha mer enn 500 spillere på en og samme server, det er bare ikke imponerende. Det er ikke meningen å være for hard mot AoC, men jeg skulle gjerne ha sett at de elementene i spillet som er nyskapende og fantastiske også fikk litt oppmerksomhet. Faktisk begynner jeg å lure på om det er noe som helst nyskapende i AoC, alt jeg har sett og hørt frem til nå har i beste fall vært middelmådig. Grafikken ser jeg ikke på som et pluss enda, hvis den ikke er bra nok optimalisert vil veldig mange få spesielt dårlig grafikk i dette spillet. Folk flest har bare ikke en moderne nok PC.. Jeg har flere ganger sett at nye spill ser dårlige ut på eldre pcer enn eldre spill, jeg håper dette ikke skjer med AoC. Endret 6. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
TommyGavin Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Dette med collison, om det er bg'er eller lignende (har ikke satt meg så veldig inn i alt, gleder meg til å være noob igjen) og det en trang passasje, dør eller lignende: Si at en som tåler en trøkk steller seg her og blokkerer, mens healer + 1 ranged damage class står bak, vil de da kunne bare holde på, eller vil det være muligheter til å komme forbi. Ellers ser jeg på dette som en stor mulighet for abuse og problemer. Får håpe Funcom og beta testere har testet ut dette. Ellers kan det fort bli litt abuse, ja Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Abuse? Så taktikk er blitt til "abuse" nå når det gjelder PvP? "Jeebuz"... Hva skjer med at ting skal bli mer og mer "pusete"? Er det noen i veien så slå dem ned. Klarer du det ikke aleine så få tak i en mount. Har du ikke det så hent noen kamerater. Er du ikke blitt sett så stealth forbi dem (forutsatt at de er helt nye i dette med taktikk) ettersom stealth tar vekk collition detection for den som sniker seg rundt. Lenke til kommentar
alinor Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Leste litt i en tråd http://forums.ageofconan.com/showthread.ph...ighlight=Priest Hvor han nevner at det er umulig å holde et target i live hvis det blir DPSet på i combatet er det kun snakk om hvor lenge han kan holdes i live, du kan ikke outheale dpsen. Det er snakk om å dpse det andre laget ned før det dpser deg ned. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Leste litt i en tråd http://forums.ageofconan.com/showthread.ph...ighlight=PriestHvor han nevner at det er umulig å holde et target i live hvis det blir DPSet på i combatet er det kun snakk om hvor lenge han kan holdes i live, du kan ikke outheale dpsen. Det er snakk om å dpse det andre laget ned før det dpser deg ned. Det var da enda gått, skal jo ikke være mulig for en healer å holde noen i live uten problemer. Bra av Funcom å få til dette før spillet er sluppet engang, om det da viser seg å stemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå