Gå til innhold

Formasjoner i Age of Conan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er dog auras som pyc nevner. Feks Conq har en aoe aura som gjør at alle innenfor x radius av han får x bonus. Hvilken aura han bruker kan han velge selv etter situasjonen. Så det oppfordrer folk til å stå sammen.

Skjønner ikke helt tankegangen din Pycnopodia.. Selvfølgelig er litt bedre enn ingenting. Feks wow som ikke har noe = 0. Aoc som har noe = 1. Som betyr at det er litt bedre. eller hva ?

pluss player collision som blir nevnt oppfordrer til taktikker i form av formasjoner. Player C + Auras betyr at diverse formasjoner vil ha noe å si.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Robinvi, EvE-online har player collision, det kan være andre spill var enda tidligere ute igjen.

Christeven, Jeg leste en plass at formasjoner skulle være en nyhet i AoC men jeg kunne ikke forstå hvordan det skulle implenteres på en god måte. Nå viser det seg at det klarte de ikke.

Auraer er ikke noe nytt, Diablo 2 og en haug med andre spill har det. Om AoC får det til på en bedre måte gjenstår å se, men det virker som at det blir på samme måten.

Jeg har enda ikke sett noe som får meg til å se på AoC som noe annet enn nok et middels rollespill, jeg håper det endrer seg når jeg får spilt det rundt release.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Det er vel en grunn til at andre MMO-spill ikke har player collision. Griefing for eksempel! Tenk om 10 spillere bestemmer seg for å klynge seg rundt enkeltpersoner for å gjøre det umulig/vanskelig å gå noen steder for dem. :no:

Det er vel et "massive multiplayer spill" så man blir vel oppfordret til og jobbe sammen med andre,

Ta med deg 20 venner neste gang og bloker de 10 :)

Endret av smoke
Lenke til kommentar
Det er vel en grunn til at andre MMO-spill ikke har player collision. Griefing for eksempel! Tenk om 10 spillere bestemmer seg for å klynge seg rundt enkeltpersoner for å gjøre det umulig/vanskelig å gå noen steder for dem. :no:

Gleden man får av noe slikt er vel relativt begrenset. Om noen gjør dette 1 gang, så skal det litt til for at 10 individuelle spillere skal ha så mye glede av dette at de gidder å gå inn for å organisere noe slikt flere ganger. Og spesielt om Funcom får flest av den aldersgruppen de er ute etter, altså 18år og oppover.

Lenke til kommentar

Man har jo haugevis av "organiserte grupper" som griefer i spill. Og tro meg, de som faktisk holder på med det liker det de gjør.

Funcom får ikke aldersgruppen de er ute etter. Faktumet det er blod og halvnakne damer i spillet trekker fler ungdommer og barn enn det skyver bort. Om spillet hadde vært et tekstbasert MMORPG om politikk der i mot, ja da kan jeg tenke meg spillet hadde fått et litt mer voksent community. Dessuten legger man ikke bare i fra seg ungdomsoppførselen når man fyller 18.

Lenke til kommentar

Dette kommer til å bli et problem i AoC tror jeg. Man trenger ikke mange folk for å blokkere en dør, port eller npc.

Alle dere som tviler på hva griefers gidder og ikke gidder, dere tar feil, feil, feil. Griefers er mer enn villige til å strekke seg ekstremt langt for å få seg litt "infamy".

Dessuten vil ikke en 18+ grense forsikre at folk som spiller faktisk er 18. Det er nok av kids som spiller på pappas kredittkort allerede.

Lenke til kommentar

Husk at når man dør så spawner men ved en "safezone", når man dør kan man velge mellom x graplasser som er i nærheten. Så corpsecamping blir det ikke noe av.

Man får dog en debuff når man dør som varer i 30 min (som kan stacke seg 3 ganger) Man fjerner den når man går til setdet man døde og klikker på gravsteinen som ligger der du døde.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Nå er det ikke corpse camping man snakker om, men å blokkere andre spillere fysisk. Hva om man skal kjøpe seg litt mat hos en vendor, men en liten gruppe med personer fikk for seg at det er veldig gøy å klynge seg rundt vendoren slik at man ikke får kjøpt noe. :(

Uff, får håpe denne kollisjonen bare gjelder i PvP, og ikke ellers.

Lenke til kommentar

Hvor lenge tror dere de får stå der? hvertfall på en pvp server. Funcom svarte også om dette i ask kalantheas om jeg ikke husker feil, der sa man at det var harrasment og man kunne kontakte en gm. man må som sagt ovenfor være jævla skilled om man greier det og man må være mange, og det krever at alle 6-10 sår bom stille og perfekt plassert. noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Ser at ingen egentlig har tatt tak i det OP setter under debatt..... :dontgetit:

Mitt inntrykk er at den eneste formasjonen som er verdt å bruke er å få så mange som mulig samlet i en stor klynge, stemmer det? Isåfall er det verken bedre eller dårligere enn de fleste andre online rollespill.

Jeg har dårlig tid nå. Men kjempeinteresant det du tar opp.

Kan forhåpentligvis fylle på litt etterhvert...

Hvorvidt zerging (klynge) lønner seg faller jo fullt og helt på leveldesign.

Dersom alle skal gjennom samme sted som enkelte trange veier i WoW/Alterac Valley, kan det bli et problem, men dersom man kan skape kaos med å gjøre flere ting flere steder samtidig vil vi kunne glede av formasjoner (snakker ikke om det FunCom tok ut, men godt organsierte grupper som lager seg sin egen strategi/taktikk).

Jeg er personlig utrolig spent på dette fordi jeg er i et casual tema guild som satser veldig på sin dybde kunnskap på dette, og som ikke kan satse på gear for vi ikke skal raide/farme 24/7. Så spillet står og faller litt på det for oss. Vi liker heller ikke å zerge.

Helt riktig det du sier. Hvis ikke leveldesignet er på plass. og gamemekanikken der, hjelper "collition detection" ingenting. La oss krysse fingrene for at det ikke blir World PvP/zerg/AoE ftw! Men heller en god syngergi mellom staelth/ranged/slowing/"tanking"/protect spellweavers og healers, med mer, ftw!

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...