Dragonlove Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Driver å skal overføre filer fra en pc til en annen i nettverket men får bare rundt 12 mb/s, er ikke det litt lite? pc'ene er koplet til min Linksys 54Wrt ruter. Endret 4. mai 2008 av Dragonlove Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det er omtrent maks av hva du kan forvente av en 100mbits switch, så det er helt normal hastighet. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Det er omtrent maks av hva du kan forvente av en 100mbits switch, så det er helt normal hastighet. Joda men nå er det jo ikke en switch jeg bruker da, skal ikke ruteren levere mer? det er jo 54 mb/s på trådløse delen, jeg vet at jeg ikke får 54 mb/s trådløst da det er bare i teorien. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Tror du blander i sammen megabytes og megabits her. Portene på Linksys´en din er 100mbits 100mbits = 12.5 megabyts i sekundet. Når du kjører kablet på lokalnettverket har ikke routerdelen noe å si. Og portene på routeren minus WAN porten er en switch. Endret 4. mai 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Tror du blander i sammen megabytes og megabits her. Portene på Linksys´en din er 100mbits 100mbits = 12.5 megabyts i sekundet. Når du kjører kablet på lokalnettverket har ikke routerdelen noe å si.Og portene på routeren minus WAN porten er en switch. Det var da dritt, vil jeg oppnå høyere hastigheter med en D-Link DIR-655 ? Nettverket mitt er bygget opp av Cat5 kabler som er fullkoplet i begge ender, mener å ha lest at man kan kjøre Gigabit over Cat5 også. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Ja du vil få høyere hastighet på lokalnettet med DIR655 fordi den har innebygd gigabits switch. Men er du fornøyd med Linksys´en så er det like greit å bare kjøpe en gigabits switch i tillegg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 DIR655 har innebygd gigabitsvitsj , så du får bedre hastighet med den ja. Selvfølgelig forutsatt at begge PCene har Gbit nettverkskort. Dog man må huske at filkopiering vil aldri bli raskere enn skrive/leseytelse på harddiskene dataene går fra/til , samme hvor rask nettverksforbindelsen er. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Ja du vil få høyere hastighet på lokalnettet med DIR655 fordi den har innebygd gigabits switch. Men er du fornøyd med Linksys´en så er det like greit å bare kjøpe en gigabits switch i tillegg. Joda jeg er fornøyd med Linksysen, har vel hatt den i en 3-4 år's tid, vil helst ha minst mulig bokser stående rundt omkring, men da får jeg tenke litt på den D-Linken haster strengt tatt ikke så voldsomt. Har aldri tenkt så nøye på hastigheter på nettverk og har heller ikke tenkt så nøye over bit og byte egentlig. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå