Christian86 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har et problem, har en data som ikke vil koble til Internet Problemet ligger hjemme hos meg, maskinen er testet i butikken osv. Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Om du hadde prøvd å beskrive problemet ditt litt mer nøyaktig hadde det vel vært lettere for oss å hjelpe deg ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Problemet er slik Jeg har en fjuitsu Siemens Amilo D Den har nettverkskort, med Win XP Home Jeg setter inn nettverkskortet, den sender pakker, og kan pinges. Men IE greier ikke å gå ut på nettet i det hele tatt. Kommer opp siden vil ikke vies Følgende er prøvd - formatere - oppdatere bios - Siemens support - ISP supporten - Boote modem - Koble fra alle andre dataer i huben, prøve deretter hjeeeeeelp Lenke til kommentar
tunker Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Tja masse detaljer her... not Har du sjekket om den har blitt tildelt en IP fra ISP'n ..og ikke står på vanlig intern tildelt IP eller 0.0.0.0 etc Har du XP kan du kjøre nettverks guiden... Sjekk at Internett explorer er satt til LAN (om du ikke har oppringt nettverk).. og la IE/Windows sjekke instillinger automatisk. kh Lenke til kommentar
Bollerup Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvem er din ISP? Jeg har selv en Amilo D og chello internett, det ville heller ikke fungere. Det viste seg å være kabelmodemet som hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har du aktivert up-link på HUB-en (til modemet)? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Har Alfanett i bærum Hos meg er det nok ikke modemet. For det fungerer med Silverline og Dell Dimension Jeg prøver nå å oppgardere til Prof. versjonen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har Alfanett i bærum Hos meg er det nok ikke modemet. For det fungerer med Silverline og Dell Dimension Jeg prøver nå å oppgardere til Prof. versjonen. Det er ikke at IP-en bindes til MAC-adresser og dermed må du frigjøre IP-en på en av de andre maskinene for og få tildelt IP på en ny maskin? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 I følge Alfanett sin support, så er maskinen i nettverket deres. Det går ann på å pinge andresse og få svar fra den. Men det er de eneste pakkene den dataen mottar. Prøver uplink greiene nå. Vi skal prøve å bytte modem eller få tekniker på besøk, men hadde jo vært gøy om den ville fungere før det måtte skje. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 gikk ikke det heller. Nå tåler den ikke vanlig analogt eller ISDn heller:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå