boratsmom Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 La oss si jeg kan få begge for samme pris. Hvilken telefon er best?? jeg bruker den til: -internett surfing (WLAN mest) -musikk -video -spille Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg har en N95 8GB og den er uten sammeligning den beste telefonen jeg noen gang har hatt, og jeg har hatt en del bra telefoner. Den har har absolutt alt man kan drømme om i en telefon; Wifi/wlan, 5 mpix kamera, supert videokamera, 2,8" skjerm med veldig skarpt og bra bilde, GPS med A-GPS (Assisted GPS - kjappere oppkobling vha nettet), fet musikkspiller og den er bra og se på filmer med også, med den store skjermen. Spiderman3 følger med telefonen. I tillegg til dette kan nevnes at det følger med kabel for å plugge rett i tv-en, for å se bilder og video du har filmet f.eks. Og 8 GB internminne gjør at man aldri savner muligheten for minnekort. N958GB har masse andre fordeler også, blir for mye å nevne her. Oppdaterte firmware'n i tlf i går til 20.0.16, noe som har tilført en ny funksjon, man skjermen snur fokuset fra høyde til bredde når man vender telefonen, slik det er i iPhone. Batterikapasiteten ser også ut til å ha blitt bedre. På minussiden kan jeg nevne PC-programmene man bruker sammen med telefonen; PC-Suite, Nokia SoftwareUpdater, Musikkprogrammen, MapLoader, mm. Disse er virkelig bare dritt, og jeg har gitt meg masse frustrasjon. Det ser helle ikke ut til at Nokia tar dette særlig alvorlig og gidder å gjøre noe med problemet heller siden mange sliter med dette og at Nokia er klar over det. men siden jeg er datakyndig har jeg kommet meg gjennom disse problemene til slutt, og siden telefonen i seg selv er så sykt fet er ikke dette grunn nok til å ikke kjøpe den. iPhone har jeg ingen erfaring med. Sikkert en bra telefon for amerikanerne, men syns det virker noe fattig på funksjoner for europeere. N958GB har jo f. eks 5 mpix kamera, mens iPhone bare har 2. iPhone har heller ikke 3G og MMS. Den er jo sikkert også fet, men med N958GB får du en mye bedre telefon med mange flere funksjoner. Dessuten har du full garanti og norske serviceverksteder, noe du kan glemme med iPhone de nærmeste årene. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 -internett surfing: iPhone hvis du kun bruker wlan. Med en gang du beveger deg vekk fra det Wlan blir den derimot rimelig ubrukelig pga utdatert teknologi. Den mangler også flash, noe N95 8gb har. -musikk: N95 8gb (subjektiv mening). Vet at mange er uenig med meg her, så jeg kan jo ramse opp grunnene for at jeg synes den er overlegen. Dette er: Bedre lydkvalitet, bredere formatstøtte, egne knapper for musikk, minijack som støtter alle 3,5jacker, A2DP for trådløse headset, Equalizer, fungerer helt uten programvare på alle PCer/macer (som en flyttbar disk). -video: Delt førsteplass. iPhone har større skjerm og høyere oppløsning, men dessverre er formatstøtten elendig. På N95 8gb kan du med et lite program se filmer uten å måtte konverte de til mobilen først. Det at det følger med TV-ut kabel med N95 8GB er også et stort pluss her. -spille: Uten tvil N95 8gb. Du har N-gage, du har 1000vis av symbian spill, tusenvis av java spill, flash, Perfekt emulator for megadrive, GBA, NES ++ og viktigst av alt, du har KNAPPER for å spille med. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Et tredje alternativ er å vente på 2. generasjons iPhone som kommer i juni/juli, som sannsynligvis retter opp mye av det Symbian_Pro pirker på med iPhone. Angående spill: I juni, samtidig med utgivelsen av 2.0-firmwaren, åpner iPhones AppStore, som vil gi deg mye fetere spill på iPhone enn du vil kunne få på en N95. Endret 5. mai 2008 av Marasmus Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 faktisk var jeg på vippen og skulle faktisk gå for iphone, men etter symbians innlegg har jeg ombestemt meg. Iphone har ikke flash player ? svært skuffende. N-gage... ja jeg har hørt veldig mye om det. Fint en ting til så jeg er så fuckings lei av med Apple er det at de tvinger deg til å bruke det skitne programmet dems, Itunes. Rett og slett søppel denne Itunes. Og som du sier det er det med garantien. Skjer det noe/mister du iphone på bakken så er det 3500 kr up in smoke. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Før du bestemmer deg helt og holdent for N95: 1. iPhone kan spille all musikken du har på din egen PC i tillegg til alle dine venners PC-er uansett hvor du befinner deg. Den kan også spille spillelistene dine og alle dine venners spillelister. Du kan også lage musikk: - http://www.youtube.com/watch?v=Z3NcFL2WCd8 2. Det er _stor_ forskjell på 2,8" og 3,5" 3. iPhone tillater andre typer spill enn N95. Trykkfølsom skjerm har fordeler og ulemper. Angående spill, sjekk: - http://www.youtube.com/watch?v=y16ZvXoBuvM - 4. Du har alle konsoll-emulatorene Symbian_Pro nevnte tilgjengelig også på iPhone. I tillegg vil iPhone bli veldig attraktiv å utvikle nye spill til, så spill kommer ikke til å være mangelvare. 5. Flash er ikke så attraktivt på mobile plattformer ennå pga. begrenset regnekraft. Flash er ganske krevende. 6. Mister du N95 på bakken kommer det nok til å koste omtrent det samme å reparere den som å reparere iPhone. iPhone kan repareres i Norge. 7. Har du hjemmekino er iPhone en no-brainer. Det er den eneste telefonen du kan bruke som touchpad og multimediatastatur. EDIT: - Endret 6. mai 2008 av Marasmus Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Kjøp nå for all del en Iphone. Folk blander som vanlig megapixel og 3g med brukeropplevelse. N95 er en dinosaur når det gjelder brukergrensesnitt... Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Velg iPhone, har en 16GB selv Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Før du bestemmer deg helt og holdent for N95: 1. iPhone kan spille all musikken du har på din egen PC i tillegg til alle dine venners PC-er uansett hvor du befinner deg. Den kan også spille spillelistene dine og alle dine venners spillelister. Du kan også lage musikk: - http://www.youtube.com/watch?v=Z3NcFL2WCd8 2. Det er _stor_ forskjell på 2,8" og 3,5" 3. iPhone tillater andre typer spill enn N95. Trykkfølsom skjerm har fordeler og ulemper. Angående spill, sjekk: - http://www.youtube.com/watch?v=y16ZvXoBuvM - 4. Du har alle konsoll-emulatorene Symbian_Pro nevnte tilgjengelig også på iPhone. I tillegg vil iPhone bli veldig attraktiv å utvikle nye spill til, så spill kommer ikke til å være mangelvare. 5. Flash er ikke så attraktivt på mobile plattformer ennå pga. begrenset regnekraft. Flash er ganske krevende. 6. Mister du N95 på bakken kommer det nok til å koste omtrent det samme å reparere den som å reparere iPhone. iPhone kan repareres i Norge. 7. Har du hjemmekino er iPhone en no-brainer. Det er den eneste telefonen du kan bruke som touchpad og multimediatastatur. EDIT: - representerer du Apple Norge? virker som du jobber for apple, synes jeg da ) Nå ble usikker på hvilken telefon jeg skal ha igjen. Men du mener at det går an å reparere en Iphone i Norge selv om det ikke selges her? hvem er det som reparerer? Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg jobber nok ikke for Apple, og har heller ingen interesse av om du kjøper en iPhone eller ikke. Hvilken telefon du blir fornøyd med avhenger av hvordan du skal bruke telefonen. Ut fra dine krav virker iPhone som det beste alternativet, sett fra mitt perspektiv. http://www.dr-ipod.no reparer iPhone i Norge. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Er kamera/videokamera veldig viktig for deg? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 gå for iPhone, du angrer ikke, stol på meg. hvis du kjøper n95 så kommer du ihvertfall til å angre av og til siden iPhone er ny teknologi, og er mye diggere å se filmer på en større skjerm + at musikken med cover flow er jo en drøm. men kjøp en 16GB da, 8 kan bli litt lite med alle updates og "other" som spiser opp mye plass. med 8 så får jo man egentlig bare sånn 6.5 eller noe til personlige ting, og da får man såvidt plass til tv serier hvis man skal ha hele musikkbiblioteket inne på telefonen. konklusjon: kjøp iPhone 16GB og aldri se tilbake Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 gå for iPhone, du angrer ikke, stol på meg. hvis du kjøper n95 så kommer du ihvertfall til å angre av og til siden iPhone er ny teknologi, og er mye diggere å se filmer på en større skjerm + at musikken med cover flow er jo en drøm. men kjøp en 16GB da, 8 kan bli litt lite med alle updates og "other" som spiser opp mye plass. med 8 så får jo man egentlig bare sånn 6.5 eller noe til personlige ting, og da får man såvidt plass til tv serier hvis man skal ha hele musikkbiblioteket inne på telefonen. konklusjon: kjøp iPhone 16GB og aldri se tilbake Blir helt feil å si at Iphone er ny teknologi. Nokia N95 8 GB har mye bedre teknologi. Blant annet 3G, beste mobilkamera som finnes +++ Trådstarter bør også huske at med Iphone kan man ikke overføre filer via bluetooth, noe som er ganske kjedelig. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Blir litt svart/hvitt å si at N95 har mye bedre teknologi. Det er mye iPhone kan gjøre som N95 ikke kan gjøre og omvendt. Er man avhengig av 3G, godt kamera og mulighet for overføring av filer over bluetooth, så kjøper man N95. Klarer man seg med Edge+WIFI, 2MP kamera og overføring av filer vha. SSH, e-post o.l, og verdsetter iPhones fordeler, så kjøper man iPhone. Så enkelt er det. At overføring av filer over bluetooth er kjedelig behøver ikke å stemme for alle. Jeg har f.eks. aldri behov for å overføre filer over bluetooth. Man kan snu på det og si at N95 ikke kan brukes som touchpad og multimediatastatur, og at det er ganske kjedelig. Jeg har i alle fall 100 ganger mer bruk for touchpad og multimediatastatur til hjemmekinoen i lommen enn bluetooth-overføringer. Endret 8. mai 2008 av Marasmus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå