Gå til innhold

BK: Skue over Nisser


Anbefalte innlegg

Legger ved et bilde tatt av Nisser, et vann i Nissedal, Telemark.

 

post-156519-1209922104_thumb.jpg

 

 

Kritiser i vei! Det jeg er mest usikker på selv, er det treet til høyre. Ville du beholdt det, eller croppet det vekk?

 

Lurer også på en annen ting, ikke så god på dette (enda..). Jeg gjorde jo bildet mindre for forumet, og når jeg zoomer inn på det nå, blir det veldig hakkete/ kantete. Det blir ikke sånn i originalstørrelsen. Noe jeg gjør galt når jeg resizer bildet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville croppet det vekk, men det er jo smak og behag. For min del ødelegger det harmonien i bildet, men noen vil gjerne si at det skaper litt spenning i bildet for de.

Når du lager bildet mindre og zoomer inn med enn 100% så skal det bli hakkete. Bildet du har lagt ut ser helt fint ut i 100%

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Randi. Helt enig i alt hun skriver. Det eneste jeg kanskje er uenig i er at hele treet hadde gjort seg.

 

Hadde det ikke vært for treet og det lille stykket land hadde jeg ikke giddet å skrive noen kommentar. Da hadde bildet blitt redusert til et todimensjonalt glansbilde uten noen interessante kvaliteter i det hele tatt. Treet skaper hele følelsen av 3D, så det ville vært et stort tap for bildet å mistet det. Det at treet er så lite inni bildet er kanskje bare en frekk detalj, og det er derfor jeg ikke kan stille meg 100% bak tanken om at hele treet ville vært bedre. Jeg tror også det ville vært bedre, men er som sagt ikke helt sikker. Uansett er jeg sikker på at det bør være der.

 

Altfor ofte ser jeg at det er ønskelig å fjerne enhver "forstyrrende" detalj i bilder. Mange bilder har mistet sjelen etter slik behandling. Jeg vil alltid stå som en motvekt mot den antiseptiske tankegangen som ruler på fotofora der unge fotografer er rådende. Slik er ikke verden, og som kjent ville verden vært utrolig kjedelig hvis den var feilfri. Denslags kvaliteter får vente til jeg er godt parkert i det hinsides. Da skal jeg nyte monotonien i min himmelske tilværelse, ikke en dag tidligere.

Lenke til kommentar

Ville tatt med mer av treet, men ikke hele. Bare bittelitt mer, eller kanskje halve. Og hjørnet med steinene må være der. Enig at bildet blir altfor glatt og kjedelig uten. Ikke lett å få interessante bilder av natur, uansett hvor interessant den er i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...