theboss22 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Helllo Spørsmålet er jo enkelt i seg selv. Hva skal til for å lage tecila.. ( ingridienser, Utstyr osv.... ) Greit, jeg klarte nok ikke skrive det rett.. haha Endret 4. mai 2008 av theboss22 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Fra Wikipedia: Tequila is a spirit made primarily in the area surrounding Tequila, a town in the western Mexican state of Jalisco, 65 km northwest of Guadalajara and in the highlands of Jalisco. It is made from the blue agave (Agave tequilana azul), which is native to Mexico. Tequila is most often made at a 38–40% alcohol content (76–80 proof), but there are also several varieties of tequila produced with 43–46% alcohol content (86–92 proof).[1] Du må med andre ord sette en sats basert blå Agave (kaktus). Når satsen er ferdig må den destileres. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Tror nok det er noget enklere å tasse ned på polet å kjøpe. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Tror nok det er noget enklere å tasse ned på polet å kjøpe. Desto dyrere Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Tror nok det er noget enklere å tasse ned på polet å kjøpe. Desto dyrere Dyere enn å lage et spesialtilpasset drivhus, importere planter, lage destileringsapparat og alle aparatene som trengs i prosessen, flasker, og all tiden brukt på det? Jeg holder meg til polet når det kommer til akkurat det der Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Noe dere alle har glemt er at Tequila ikke kan lages utenfor et distrikt i Mexico. Det er ikke lov til å kalle det Tequila med mindre det er fra Mexico, så da blir det bare enda dyrere. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Tequila er kaktussprit. Kaktusene i kaktusland svetter om sommeren, så setter bøndene bøtter under kaktusarmene dems, og det som de svetter er det vi kaller Tequila. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Tequila er kaktussprit.Kaktusene i kaktusland svetter om sommeren, så setter bøndene bøtter under kaktusarmene dems, og det som de svetter er det vi kaller Tequila. Eh, nei? Les post nr. 2, der står det hvordan tequila lages. Og btw: Blå Agave er ikke regnet som en kaktus. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har kaktuslikør hjemme, smaker faktisk ganske godt. Og itillegg kan kaktusblomsten både brukes som frukt og grønnsak, avhengig av hvor moden den er. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Alternativt, om trådstarter bare lurer på hvordan best å drikke tequila? Salt og sitron... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Drikke og shotte er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Drikke og shotte er to forskjellige ting. Nei. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du kan ikke lage tequila. Det er brygget på en spesiell plante som kun vokser i Mexico. De har en egen by som heter Tequila der. Å bare drikke ren sprit med en håndfull salt på hånda er ikke i nærheten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Alternativt, om trådstarter bare lurer på hvordan best å drikke tequila? Salt og sitron... Det ødelegger jo den gode smaken da... Og tequilla som er så nydelig å drikke bart. Kan sitte å nippe til en god tequilla og kose meg lenge jeg. Men hold dere unna det Sierra-skvipet de har på danskebåten. Det er en tequilla som kun egner seg i drinker. Selv så har jeg en forkjærlighet for Anejo Amatitlán. Nydelig gul variant med et hint av vanilje og gress. Den er ikke kaldfiltrert så den må ikke oppbevares kaldt. Gjør man det så skiller agavefettet seg. Lagret i 18 måneder på eikefat. Jeg foretrekker lagret variant når jeg skal ha den bar, men skal jeg mikse drinker så kan man bruke vanlig Jose Cuervo Classico. Det holder i massevis. Billigere enn Jose Cuervo Classico kjøper jeg aldri. Det er for mye skvip på markedet. Endret 5. mai 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det er sikkert greit å drikke bart, men da trenger man strengt tatt ikke retningslinjer for hvordan å "lage"... med mindre man har problemer med å skru av en kork og helle i ett glass.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Om man føler seg litt fancypantsy en dag så kan man jo prøve seg på en Tequila-martini. Det anbefales. Her er et aldri så lite tequila-forum forresten. Endret 5. mai 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Om man føler seg litt fancypantsy en dag så kan man jo prøve seg på en Tequila-martini. Det anbefales. Dette blir vel også kalt en "Tequini" om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Tipper trådstarter trodde Tequila er en drink som er mixet av mange andre ting. Men det er faktisk et eget brennevin som smaker helt spesiellt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Dette blir vel også kalt en "Tequini" om jeg ikke husker feil.Tequila Martini, Tequini, Mexican Martini... Kjært barn har mange navn. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Men når vi først holder på; Hva må til for å få lov til å lage sprit i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå