Gå til innhold

Mange useriøse nettbutikker i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ved flere anledninger bestillt ting som har vært oppført som tilgjengelig lagervare fra norske data nettbutikker. Det viser seg at alt for ofte så er ikke de tilgjengelige.

 

En gang bestillte jeg fra x (sier ikke navn) nettbutikk, ventet 2 mnd før jeg fikk varene jeg hadde bestillt grunnet til dårlig oppdatering på lagerstatus.

 

 

Er det slik at man ikke lenger kan være trygg på at oppført lagerstatus er riktig? Er jo greit å vite om man får varene 2-3 dager seinere eller flere uker seinere.

 

..iblant blir man opprørt over dårlig kunderservice

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det slik at nettbutikkene ikke alltid har eget lager. De gjenspeiler importørens lager og er avhengig av hvor godt oppdatert dette er og hvor ofte de henter oppdatert info fra importøren. Siden det er flere nettbutikker som baserer seg på samme importør kan en vare bli utsolgt selv om varelageret kan indikere noe annet. Dette vil intre oftest på lave lagerhold og populære varer. Et avvik i lagerholdet hos importøren (varer ikke registrert ut) oppdages enkelte ganger først nå lageret går i null.

 

Dårlig service er ikke det å ha feil i lagerbeholdningen, men hvordan de håndterer dette.

Lenke til kommentar

Syns det er mange seriøse butikker også. De største er kjent for både god service og oppdatert lagerstatus. Har ikke opplevd noen betydelige problemer hos de største aktørene. Par mindre også har levert sine varer riktig og presist.

 

Tips til deg neste gang er å sjekke tilbakemeldinger her på forumet på den butikken du vil bestille fra.

 

Dersom du er i tvil om varen ligger inne eller er avhengig av rask levering, kontakt dem og spør direkte.

Lenke til kommentar

Er det da forsvarlig å ha lagerstatus synlig, siden dette vil i slike tilfeller skape mer forvirring for kundene? Jeg har pleid å stole på hva som står skrevet på salgs sidene, men tydligvis er det mer en liten indikator enn noe man kan stole på..

 

Undertaker-] ja, burde nok kontakte dem på telefon for å sjekke status. Uansett så stoler jeg ikke helt på kunderservice. Informasjonen man får over mail og telefon er ofte dårlig, utydelig, og skaper mer forvirring enn den er korrekt.

 

Meget synd, men også meget sant, vil man bruke 20% mer penger på ordren med holdbar kunderservice?

Lenke til kommentar
Meget synd, men også meget sant, vil man bruke 20% mer penger på ordren med holdbar kunderservice?

Ja, det finnes de som aksepterer både 20% og 30% høyere pris. De går i vanlig butikk og får varen med seg med en gang (hvis den finnes i butikkens hyller/lager).

Og nei! Innlegg her viser at mange kunder bare ser på pris og glemmer nettbutikkens håndtering i etterkant. De leter med ly og lykte etter den absolutt billigste butikken i inn eller utland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...