Gå til innhold

(LØST)problemer med 24pin strømkontakt på hovedkort

Anbefalte innlegg

Når har det seg slik at jeg har problemer med å stappe den 24pin ledningen fra PSU (antec 850w) inn i hovedkort(asus maximum extreme). Jeg klarer ikke å få denne til å hekte seg fast og å ha denne hengende løst er uaktuelt.

Så kom jeg frem med denne løsningen. Når er det jo slik at 24pin ledning fra PSU er en kombinert 20pin/24pin og jeg vet at hovedkortet skal ha 24pin. Jeg har, tilfeldigvis fra et annet pc kjøp, en adapter fra 20pin til 24pin.

Så jeg lurte på om det ville gå bra hvis jeg da bruker denne 20/24-pin adapteren som en overgang mellom 20-pin(ikke 24pin) ledning fra PSU og hovedkortet?

jeg er sikker på at det skal gå bra, men velger å spørre på dette forumet for å være sikker på å unngå ubehagelige overraskelser.

Endret av rosewell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vel fungere, men det er jo meget rart at du ikke får kontakten til å passe.

Det burde jo være mulig å se hvorfor. Det er jo en lås som skal hektes fast. Får du ikke presset kontakten ned?

jau, det som er problemet! jeg får ikke presset kontakten langt nok ned til at låsen hektes fast

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå skal det sies at mange 24-pin kontakter til hovedkort kan være kinkige, men umulig skal det ikke være. prøv litt forsikig igjen men se på kontaktene først med lommelykt om de virer i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...