Stichi Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Satt nettop og surfet, da jeg kjente en slags svidd-gummi lukt. Ble litt nervøs og begynte å lete etter årsaken. Plutselig ser jeg ørsmå "røyketråder" som kom svivende opp fra laderen, der hvor pluggen står i maskinen. Jeg drar selvfølgelig laderen ut, selve pluggen er så varm at gummien rundt er mistenkelig rar i konsistensen (eller hva det kalles), tror nok det var rett før smeltepunktet. Selve laderen er ikke noe unormalt varm. Hva tror dere er galt, er det bare jeg som har hatt laderen for lenge i eller er det noe forferdelig galt med den, eller er det kanskje pcen som er synderen? Setter veldig pris på svar, Pcen er foresten en Hp pavillion dv6653 tror jeg hvis jeg husker rett, er iallefal i dv6000 serien... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kan være dårlig kontakt evt skade på ledningen. Dette er ting som skaper varme og kan være brannfarlig. Lenke til kommentar
Stichi Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Tusen takk, jeg har ingen planer om å koble laderen i igjen er full klar over brannrisikoen, får ta kontakt med forhandleren og se om det er mulig å få tak i en ny. Hvis problemet ligger hos laderen er det vel ikke annet å gjøre Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hadde samme problem med en dv1000. Kjøpte ny lader, og denne røk også. Leverte inn PC-en og fikk nytt HK på garanti. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Høyrest ut som problemet kan være i PC-en ja, pluggen er ganske kompakt og det er større sjanse for dårleg kontakt og varmgang i sokkelen enn pluggen. Lenke til kommentar
Stichi Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Dette var dårlige nyheter. Men hva skal man forvente? Jeg har enda ikke opplevd ett feilfritt PC kjøp. Håper garantien dekker det Tusen takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jada, det skal gå på garantien. Litt off topic, men det er en ting jeg ofte har lurt på i forbindelse med reklamasjon: det er greit at de du har kjøpt hos skal betale for selve reparasjonen, men hva med fraktomkostninger? Hvis man må sende inn hele PCen kan det jo raskt bli dyrt.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Er butikken litt vrang kan dei sikkert prøve å påvise at feil bruk er årsaken til dette. At du har dratt i kabelen, hatt den for stramt eller liknande. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 De mednte det var min feil, så jeg måtte kjøpe ny lader fra HP på egen regning. Da denne røk etter en times bruk, ble jeg hissig. 650 kr i dass. Dette bør gå på garantien. Hvis ikke må du bare krangle vilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå