lobfredd Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg har bredbond fra canal digital og det kommer ut av veggen der mun putter tv kontakten inn! Er det mulig og bruke det gamle modemet mitt sin trådløse antenne? Lissom og koble det gamle modemet til switchen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Skriv opp hva boksene dine heter, så kan du sikkert få hjelp. Eks: Linksys WRT54GL Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Skriv opp hva boksene dine heter, så kan du sikkert få hjelp.Eks: Linksys WRT54GL Jeg lurte bare på om det var mulig og ta et stort modem etter en Switch? Det er en D-link switch og en stor Speed tuch modem! Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvis det er ett modem så kan du ikke det, er det derimot en router så kan det gjøres. Men gjør som la7dfa.com sier, og list opp hvilket utstyr det gjelder. Var ikke helt enkelt å forstå hva du prøver å komme frem til. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Hvis det er ett modem så kan du ikke det, er det derimot en router så kan det gjøres. Men gjør som la7dfa.com sier, og list opp hvilket utstyr det gjelder. Var ikke helt enkelt å forstå hva du prøver å komme frem til. det er dette Modemet http://www.thomson-broadband.co.uk/product...ductImageID=622 Kan jeg koble den inn i en Switch for og så bruke det trådløse nette på den? Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det skal ikke være noe problem. Du bruker da altså ikke WAN inngangen på modemet... Så med mindre det er noe sært med Speedtouchen går det helt fint. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvorfor ikke ha routeren ytterst? Mange produsenter har mac-filter på PPPoE. F.eks må jeg ha modemet innerst med telenor Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Koble Speedtouch til PC og tast inn 10.0.0.1 eller 10.0.0.138. (Er den fra Telenor bruker du 138.) Sett opp kryptering og navn(SSID) på trådløs dersom du skal ha det. Gå så inn på LAN-innstillinger og slå av DHCP. DHCP er automatisk utdeling av ipadresser. Koble routeren fra PC og koble den i switchen om du behøver switch, siden det er 3 ledige utganger på Speedtouch. Du skal kun koble til LAN på Speedtouch som nevnt over. Speedtouch fungerer nå både som trådløst aksesspunkt og switch. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Koble Speedtouch til PC og tast inn 10.0.0.1 eller 10.0.0.138. (Er den fra Telenor bruker du 138.)Sett opp kryptering og navn(SSID) på trådløs dersom du skal ha det. Gå så inn på LAN-innstillinger og slå av DHCP. DHCP er automatisk utdeling av ipadresser. Koble routeren fra PC og koble den i switchen om du behøver switch, siden det er 3 ledige utganger på Speedtouch. Du skal kun koble til LAN på Speedtouch som nevnt over. Speedtouch fungerer nå både som trådløst aksesspunkt og switch. Et lite problem! Jeg prøvde, men kan ikke det brukernavne eller passorde! hvordan finne ut av det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 User: Administrator Pass: (no password)(blank) Pass på å bruke stor A Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 User: AdministratorPass: (no password)(blank) Pass på å bruke stor A Det var feil! Hjelper det og resette boksen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Spørs jo om det er endret eller ikke. Hva som ligger inn av brukernavn og passord kan være forskjellig alt etter hvilken nettleverandør du har fått routeren fra. Forøvrig er det en ide å finne frem manualen... Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Spørs jo om det er endret eller ikke.Hva som ligger inn av brukernavn og passord kan være forskjellig alt etter hvilken nettleverandør du har fått routeren fra. Forøvrig er det en ide å finne frem manualen... Følgte ikke med manual! og det er fra MTUlink. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Brukernavn og passord skal være Administrator og ingenting... (blank) Vær obs på at nettleseren IE7 kan forårsake at du ikke kan logge inn på den. Bruk derfor f.eks Firefox http://firefox.no Fungerer ikke login da så prøv å resette Speedtouch. Endret 5. mai 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Brukernavn og passord skal være Administrator og ingenting... (blank)Vær obs på at nettleseren IE7 kan forårsake at du ikke kan logge inn på den. Bruk derfor f.eks Firefox http://firefox.no Fungerer ikke login da så prøv å resette Speedtouch. Tror MTU har endret det pga ringte de og fikk at pass! Kom inn med det pass jeg fikk av de. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg kom inn og satt den til MTU Bridge. Alt funker nå untatt den trådløse! Hvordan/Hvorfor? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg er ikke sikker på hvorfor du har problemer nå, men prøv å slå av modem fra CD i noen minutter. Det kan hende du ikke har flere ledige ipadresser fra de og må nulle ut modemet ved å fjerne strømtilførselen litt. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Da jeg slo på PC idag funket ikke nettet! Men den pc vi har oppe funket på nett og begge er koblet til det modemet! Om jeg kobler min pc direkte til modemet fra canaldigital funker nette men ikke i den speed touchen! Hvordan fikse problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå