Tord93 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg tar sjansen på og spørre om et lite spørsmål angående 790i Ultra her.. Støtter XFX 790i Ultra en Intel Xeon E3110? Lurer litt på om jeg skal ta sjansen på og kjøpe 790i og se åssen det går... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Burde gå bra det, så lenge det er socket 775. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ok nå er det rett før jeg hiver denne jævla dritt PC-en i veggen. Se i signaturen. Minne slottene 1 og 3 i mitt 790i funker ikke, hvis jeg bruker noe der så fryser PC-en helt random. Så de 2x1GB RAM brikkene mine får jeg ikke brukt. Nå skjedde det samme selv om jeg bare har 2x2 GB slot 2 og 4. I tillegg har skjermkortet mitt røket (Edit: Eller jeg forstår ikke helt hva som skjer med skjermkortet). Windows Vista hjelper ikke akkurat på saken heller. Hva skal jeg gjøre? Sende hovedkortet og skjermkortet tilbake og, for så å få beskjed om at de ikke finner noen feil. Og at jeg må betale 1000kr frakt + nye kort for å få en fungerende PC? Endret 18. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Hva har du satt gtlvref 0 og 1 til i bios? Hvilken bios bruker du? Legg inn vista på nytt, sørg for nok spenning på minne, spp og mcp. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jeg er ikke så avansert dessverre. Kan du forklare litt mer nøyaktig? Bruker default bios tror jeg. Og hva er skikkelig spenning? Prøvde 1,9V på minnet, da jeg har lest det skulle hjelpe. Men det gikk ikke. Er vel pga DDR3 RAM. Vista har jeg allerede reinstallert 3 ganger den siste uken. Endret 18. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvorfor er det så stor forskjell på størrelsen på disse bios oppdateringene? Og er det bare til å kjøre nedlastingen gjennom Vista? -XFX Version :P04 (Size: 74.22MB) -Nvidia Version :P04 (Size: 0.49MB) Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Du må sjekke at minne ditt får den spenningen det trenger, og de andre voltene i bios (mcp, spp og "CPU FSB (vtt)") bør du stille litt opp. 1.2v på CPU FSB (vtt) -30mv på gtlvref 0 og 1 litt mer en stock på mcp og spp Bruk nvidia biosen du. Den kan du oppdatere med diskett om du vil. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Har ikke floppy disk drive. Men du sier at jeg må brenne det ut på en CD for å installere? Og hva? Boote gjennom CD-en? Edit: Jeg ser nå at å oppdatere BIOS er en liten utfordring i seg selv. Får lese litt rundt på guider og slikt. Endret 18. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Ok nå er det rett før jeg hiver denne jævla dritt PC-en i veggen. Se i signaturen. Minne slottene 1 og 3 i mitt 790i funker ikke, hvis jeg bruker noe der så fryser PC-en helt random. Så de 2x1GB RAM brikkene mine får jeg ikke brukt. Nå skjedde det samme selv om jeg bare har 2x2 GB slot 2 og 4. I tillegg har skjermkortet mitt røket (Edit: Eller jeg forstår ikke helt hva som skjer med skjermkortet). Windows Vista hjelper ikke akkurat på saken heller. Hva skal jeg gjøre? Sende hovedkortet og skjermkortet tilbake og, for så å få beskjed om at de ikke finner noen feil. Og at jeg må betale 1000kr frakt + nye kort for å få en fungerende PC? Jeg har også problemer med mitt msi p7n diamond 780i sli, og har testet ut rambrikkene mine 2x2gb. virker som om maskinen fryser tilfeldig i spill ved bruk av slot 1 og 3. har ikke prøvd 2 og 4 ennå. fryser med begge minnebrikker. uansett har jeg bestemt meg for å sende kortet til komplett pga det kjente videoproblemet. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Det ser ut som fler har løst problemene med å kjøre minnet i single channel. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 P05 bios ute, evga: http://evga.com/forums/tm.asp?m=374007&...ey=? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå