hifiking Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Mitt 790i er så ustabilt i 3D at det er en vits. Selv skjermbeskytteren fryser PC-en. Problemet ligger i gtlvref volten, det er i allefall den mest populære teorien. Noen finner en volt som gjør det mer stabilt, andre finner den ikke. Nå har jeg prøvd de fleste kombinasjoner av vtt og gtlvrefs som går. Problemet mitt er at i 3D og 1920x1200 fryser PC-en etter bare noen minutter. Feks CoD4 og 3dmark med 1920x1200 oppløsning. Setter jeg ned oppløsningen i 3dmark kan den kjøre i loop så lenge den vil. OCCT og memtest kjører knirkefritt. Håper det kommer en skikkelig fiks snart. Er det noen som har/hadde samme problem? EDIT: (27.05.08) De nye biosene (P05 og 0703) har ordnet stort sett alle problemene. Og kortet mitt fungerer perfekt nå :- ) Endret 27. mai 2008 av hifiking Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Stort sett alle har det, det er chipsettet som gjør Windowsen din korrupt.. Prøv det her: To check if your system contains corrupted data:System file integrity scan: - search for "cmd" - right click-run as administrator - type in "sfc /scannow" det sjekker om det er noen filer som mangler Endret 4. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Windowsen min er fin den, selv på 500FSB. Problemet er at PC-en fryser. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvilket kort er det? Og, testa du med den sjekken? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 EVGA, har ikke sjekket, kan jo gjøre det. Men alt fungerer fint til jeg prøver å spille i 1920x1200. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Den fant noen feil, står ikke hvor mange. Kjører samme testen på en annen pc nå for å se hva som skjer der. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det er chipsettet, 99% sikkert HAT OVER 790i! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Fram til de finner en fix, det skal være VTTvolten som gjør det.. EDIT: Det blir bare værre og værre, jeg hadde enten tatt en backup eller bytta hovedkort asap! Endret 4. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Virker som det også har noe å gjøre med pcie systemet. Siden det er kun ved høy trafikk der at det fryser. Har du prøvd forksjellige gtlvref spenninger? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg ga opp etter to windowsinstallasjoner, så nei.. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg legger inn på nytt nå, så den er helt fersk, tror jeg har funnet de mest stabile voltene nå. Så skal jeg ikke røre bios og se hvor lang tid det tar før jeg får feil, og evt finne ut hva som utløste det. Er det noen forskjell på xp/vista? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Var noen tråder på xtreme systems angående dette og der hadde de funnet ut at det hadde med RAM'en og frekvenser mot 1800 MHz mener jeg det var snakk om, skal prøve å finne tak i tråden. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det har ikke noe å si på om det er stabilt eller ikke, det bare er sånn Var noen tråder på xtreme systems angående dette og der hadde de funnet ut at det hadde med RAM'en og frekvenser mot 1800 MHz mener jeg det var snakk om, skal prøve å finne tak i tråden. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=183119 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg kjørte 1600 minnet mitt på 2000 gjennom everest sine tester i går, på 8-8-8-20-1T. For stabilitetens skyld har minnet mitt ingenting å si så langt, samme feil selv med minnet på 1066. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Er det gjort så er det gjort, filene blir ikke "bra" igjen. Men det er noe med VTTvolt og minnehastigheter som ikke er helt bra med det chipsettet Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Med den nye installasjonen og bare ett 8800GT så har jeg spilt CoD4 i en time :- ) Får enable sli da og se hva som skjer... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Glad jeg venta litt med 790i, men det er bare flaks at jeg ikkje har det. har veldig lyst å kjøre sli! Trenger et nytt hovedkort nå også. Kjedelig at ikkje 790i er bra enda! La det komme en "fix" NÅÅÅÅ! Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Med sli tok det 5 min å få corruption ag cod crashet på 5 min. Skal legge inn vista på nytt og kjøre bare ett kort helt til jeg får feil. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Med sli tok det 5 min å få corruption ag cod crashet på 5 min. Skal legge inn vista på nytt og kjøre bare ett kort helt til jeg får feil. Tror jammen jeg ville ha send tilbake hovedkortet og ventet på at det kommer en ny revisjon av kortet eller en ny super bios Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Problemet er at jeg har kjøpt det av evga, og å sende kortet tilbake koster 450 i porto, samt angrefrist ikke gjelder i usa. Byttet mitt 780i med evga for et 790i, gjorde dette for 4 uker siden, men fikk det først i går. Og for 4 uker sidenn var det få som hadde problemer, evt få som hadde kortet. Angrer litt nå, men får håpe det er mulig å fikse med en ny bios. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg (og flere hundre andre brukere) har også problemer med 780i. Spill hos meg fryser helt tilfeldig ved at bildet ødelegges. Har opplevd det på CoD 4, Team Fortress 2 og GTA San Andreas og det har sjedd med 3-4 ulike drivere jeg har prøvd. I tillegg rapporterer mange om problemer ved avspilling av video, og jeg har også opplevd det flere ganger og det skjer veldig tilfeldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå