nexes91 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Okay, so I just installed vista (orginal version) after using xp for some time and I got this strangest fps drop when I use windowed mode. My computer is about 2 months old and it orginally came with windows vista home edition 32-bit, I could play in windowed mode without any lag whatsoever, but then my computer locked down for no reason and I had to formate my pc so I installed xp. Yesterday my computer started freezing at the windows loading screen so I decided to formate my pc again and install vista. After installing the latest drivers I logged onto world of warcraft and noticed that my fps had dropped A LOT, I had 10 fps in windowed mode when I used to have above 60. Normal mode (Not window mode) http://img169.imageshack.us/img169/2637/ikkewindowedyk9.jpg Windowed mode (not maximized) http://img396.imageshack.us/img396/8205/wi...ikkemakswu5.jpg Windowed mode (maximized) http://img440.imageshack.us/img440/1538/wi...aximizedkc5.jpg Dxdiag (copied the most important parts) Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.071023-1545) DirectX Version: DirectX 10 Memory: 3326MB RAM Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6400+ (2 CPUs), ~3.2GHz BIOS: BIOS Date: 12/19/07 Ver: 08.00.14 Card name: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll Driver Version: 7.15.0011.6925 (English) M3A Motherboard Sorry, men har dårlig tid så jeg orker ikke å oversette alt sammen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? har fremdeles problemer med at PC-en henger seg på windows loading screen nå også, selv om jeg har formatert. Lenke til kommentar
Legolin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 har du sjekket at skjermkortet ditt støtter XP? Og mer viktig at driveren gjør det? Har du gjort noe annet med maskinen i mellomtiden? Lenke til kommentar
nexes91 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 har du sjekket at skjermkortet ditt støtter XP? Og mer viktig at driveren gjør det? Har du gjort noe annet med maskinen i mellomtiden? Driveren er riktig, den kom med på en CD fra komplett så. XP støtter skjermkortet også, en venn av meg kjører xp med akkurat den samme PC-en. Har aldri åpnet maskinen eller noe, alt inni den er urørt fra min side. Lenke til kommentar
Legolin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 har du sjekket at skjermkortet ditt støtter XP? Og mer viktig at driveren gjør det? Har du gjort noe annet med maskinen i mellomtiden? Driveren er riktig, den kom med på en CD fra komplett så. XP støtter skjermkortet også, en venn av meg kjører xp med akkurat den samme PC-en. Har aldri åpnet maskinen eller noe, alt inni den er urørt fra min side. På dxdiagen din så står det jo at du har Windows Vista Home Premium ? Men uansett, har du installert noe i mellomtiden? Kan være du har fått deg ett lite Virus... Lenke til kommentar
nexes91 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) har du sjekket at skjermkortet ditt støtter XP? Og mer viktig at driveren gjør det? Har du gjort noe annet med maskinen i mellomtiden? Driveren er riktig, den kom med på en CD fra komplett så. XP støtter skjermkortet også, en venn av meg kjører xp med akkurat den samme PC-en. Har aldri åpnet maskinen eller noe, alt inni den er urørt fra min side. På dxdiagen din så står det jo at du har Windows Vista Home Premium ? Men uansett, har du installert noe i mellomtiden? Kan være du har fått deg ett lite Virus... Yesterday my computer started freezing at the windows loading screen so I decided to formate my pc again and install vista. Tviler på at det er noe virus, siden Ad-aware og AVG ikke fant noe, og pcen hengte seg før jeg installerte denne kopien av vista, det var grunnen til at jeg formaterte og installerte vista in the first place. Endret 5. mai 2008 av nexes91 Lenke til kommentar
kaspertiltnes Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 kjør en drive fitness test http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå