Metabu Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Gikk for noen uker siden over til Vista theme. Da snakker jeg om lyd, ikonene, boot-screen ...HELE pakka. Skulle avinstallere dette idag og gå tilbake til standard theme, men det viser seg at den har skrevet over ALLE de gammle theme filene også videre. Da er spørsmålet mitt: Hvordan kan jeg re-installere dette tilbake til gode gammle XP? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Gikk for noen uker siden over til Vista theme. Da snakker jeg om lyd, ikonene, boot-screen ...HELE pakka. Skulle avinstallere dette idag og gå tilbake til standard theme, men det viser seg at den har skrevet over ALLE de gammle theme filene også videre. Da er spørsmålet mitt: Hvordan kan jeg re-installere dette tilbake til gode gammle XP? Hvordan "gikk" du over til "Vista theme" da? Bruker du XP? Installert noe herk oppå? Du kan alltids prøve en windows-reparasjon, men om den ikke erstatter alle de relevante filene er reinstall eneste løsning, om du ikke vil gjøre det manuelt... Du kan alltids prøve å finne ut hvilke filer som blir overskrevet av hva enn du installerte og hente dem fra CD-en. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Maskinen din fungerer vel, og tråden passer ikke i kategorien "Maskinen fungerer ikke". Flyttes til Windows-kategorien. Lenke til kommentar
Metabu Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Brukte et sånn program. Husker ikke hvilket. Vet bare at den skrev over alle filene og vips, ingen vei tilbake. Skal prøve og reparere, om det ikke hjelper så blir det nok formatering på meg. Tar bare 1 time uansett så er alt oppe å går. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Default theme heter "Luna.theme" Pakk ut til "C:\Windows" http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/Resources.zip Plassering. C:\Windows\Resources\Themes\Luna.theme Kjør reg fil. http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/restorethemes.reg Restart. Endret 5. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Default theme heter "Luna.theme" Pakk ut til "C:\Windows" http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/Resources.zip Plassering. C:\Windows\Resources\Themes\Luna.theme Kjør reg fil. http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/restorethemes.reg Restart. Når en "pakke" går så langt som å endre boot-screenen er det neppe bare snakk om en Windows-theme... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Ja og hva så Windows-theme og bootscreen er ikke samme sak. Vil han ha orginal boot-screen er jo det fort gjort. boot.ini eller ntoskrnl.exe,skjønner ikke noe av dette last ned bootskin. alltids prøve en windows-reparasjon Ikke bruke denne selv om en har xp-sp2 cd. Kan legg inn gamle filer og ødlegge alt. Bruke systemgjoppretting som er mye tryggere. Det er denne som skal brukes viss en ikke greier og fixe opp i problemene. Setter da tilbake før install av theme. Tilbehør->systemverktøy->systemgjoppretting Endret 7. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
JFM Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Du har sikkert brukt Vista Transformation Pack. Den er dritt og overskriver windows filene dine. Jeg tror den eneste løsninga er å reinstsallere windows. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Det er selfølgelig ikke den eneste løsning. Sette pcen tibake med systemgjoppretting til før innstall theme er jo fort gjort. Når man først har innstalert noe sånt rør bør man jo greie og rydde opp etter seg. Endret 7. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Når man først har innstalert noe sånt rør bør man jo greie og rydde opp etter seg. Hvorfor i all verden "bør man" kunne greie å rydde opp etter seg? Det ble ikke akkurat gjort manuelt. Forøvrig stoler jeg overhodet ikke på at windows gjenoppretting kan ordne noe som helst. Stoler ikke på at den ikke fjerner ting jeg faktisk ønsker å ta vare på. Men hver sin smak. Som JFM sier er nok det tryggeste å reinstallere, men du kan alltids prøve den gjenopprettingsdingsen om du er i humør til det. Kan legg inn gamle filer og ødlegge alt. SNIPPSAT: Hva er det som blir ødelagt av "gamle filer" da? Såvidt jeg har fått med meg er det bare å reinstallere oppdateringene fra windows update. Ja og hva så Windows-theme og bootscreen er ikke samme sak. Det er jeg da klinkende klar over. Men spørsmålet var "Hvordan kan jeg re-installere dette tilbake til gode gammle XP?", og jeg tolker det som at han ønsker mer enn utseendet på vinduer, når han på forhånd har listet opp en mengde ting som er forskjellig fra tidligere. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 En repair install bør rette opp stort sett alt. Det vil ikke gjøre noe skade med system restore, så om noe går galt kan du bruke det i etterkant. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 SNIPPSAT: Hva er det som blir ødelagt av "gamle filer" da? Såvidt jeg har fått med meg er det bare å reinstallere oppdateringene fra windows update. Du mister registring av filer,filer blir feil opp mot registert. Eksp:uppdate vile ikke virke,du må registrer filer for at uppdate skal virke. regsvr32 /s wuapi.dll regsvr32 /s wuaueng1.dll regsvr32 /s wuaueng.dll regsvr32 /s wucltui.dll regsvr32 /s wups2.dll regsvr32 /s wups.dll regsvr32 /s wuweb.dll Derfor vil jeg aldri anbefale denne funksjonen. Systemgjenoppretting gjør bare forandringer på det siste du har gjort. Setter den til før install av theme,ja så vil den kun ha fjernet det siste du har gjort altså install av theme. Dette fungere meget bra. Da kan man jo velge Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Bortsett fra at "det siste du har gjort" inkluderer flere uker med endringer, da. Har forøvrig aldri trengt å re-registrere noe som helst... Endret 8. mai 2008 av bolt Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Da tror jeg du må ta deg er tur inn og se på gjenopprettinspunkt. Den lager stort sett et punkt hver dag en siste månden. Dette er default,bruk av diskplass kan man velge selv. Nok om dette man for man velge selv Endret 8. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Da tror jeg du må ta deg er tur inn og se på gjenopprettinspunkt.Den lager stort sett et punkt hver dag en siste månden. Dette er default,bruk av diskplass kan man velge selv. Nok om dette man for man velge selv Da tror jeg du må ta deg en tur til første post. Han gjorde dette "for noen uker siden". Men nok om dette, ja. Whatever. Leggetid. Fremgang, Metabu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå