Rabbid Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Jeg spør som emnetittelen tilsier om de tristeste filmene dere klarer å finne, har sett flere som folk hevder skal være triste (bekjente uten større kjennskap til film) uten å ha blitt nevneverdig påvirket. Så nå tenkte jeg skulle prøve å finne en film som kan lirke fram noen tårer. Filmen bør være ganske trist hele veien igjennom, men film der kun slutten er særdeles trist kunne også vært fint. Er det noen som har et forslag? Forslag hittil: Requiem for a Dream (2000) The Elephant Man (1980) Ikiru (1952) Life as a House (2001) Lilja 4-ever (2002) Children of Men (2006) Léon (1994) Edward Scissorhands (1990) The Green Mile (1999) Homeward Bound: The Incredible Journey (1993) The Champ (1979) The Man on the Train (2002) Silmido (2003) Brotherhood of War (2004) Viskningar och rop (1972 Endret 4. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Elefantmannen er vel trist på sin måte, er første filmen der jeg kjente en tåre kom frem i alle fall. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 The Champ. Dette er den ultimate grinefilm som, ihverfall de over 30, har grått en god del over. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Ikiru (1952) Life as a House (2001) Lilja 4-ever (2002) Children of Men (2006) Léon (1994) Edward Scissorhands (1990) Hvis ingen av disse filmene får frem en tåre i deg, er du uten sjel. Et tips kan jo være å nevne filmer som har fått frem tårene tidligere. Filmer trenger jo ikke være triste heller, Harvey (1950) og Big Fish (2003) har også øyeblikk hvor jeg blir plaget med rusk i øyet. Det jeg har større problemer med å innrømme, er at også "Armageddon" og "Titanic" har sine gripende øyeblikk. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det er fort gjort å felle noen tårer over The Green Mile. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Den utrolige reisenLink til IMDb-side? Vet ikke helt hvilken film det er snakk om her. The Champ.Dette er den ultimate grinefilm som, ihverfall de over 30, har grått en god del over. Er flere filmer på IMDb som heter dette, hvilken av dem er det? http://www.imdb.com/find?s=all&q=The+C...amp;x=0&y=0 Endret 4. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Han tenker vel på den filmen med den flyvende hunden (drage men han ser ut som en hund) The Neverending Story tror jeg? enten http://www.imdb.com/title/tt0088323/ eller den med 3 hunder som kommer vekk fra familien eller noe. Endret 4. mai 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Nei, jeg mener denne: http://www.imdb.com/title/tt0107131/ Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Ja var den jeg mente med de 3 hundene, kom bare ikke på orginal tittelen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 The Champ.Dette er den ultimate grinefilm som, ihverfall de over 30, har grått en god del over. Er flere filmer på IMDb som heter dette, hvilken av dem er det? http://www.imdb.com/find?s=all&q=The+C...amp;x=0&y=0 Denne Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Man on the Train Silmido Brotherhood of War Viskningar och rop Endret 4. mai 2008 av Otth Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Million Dollar Baby Terms of Endearment The Pianist Brokeback Mountain Fried Green Tomatoes Affliction Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Rart ingen har nevnt Titanic ennå. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Eg synes at Elephant frå 2003 har ein trist, men samtidig vakker stemning i seg. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Dancer in the Dark Så den for ett par uker siden, og er fortsatt deprimert. Endret 7. mai 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Cinama Paradiso Denne filmen er uten tvil den sterkeste filmopplevelsen jeg noen gang har hatt. Jeg gråt og jeg gråt, helt fantastisk. (Se Directors Cut-versjonen!) Finding Neverland Også en av de filmopplevelsene jeg aldri kommer til å glemme. Jeg så denne filmen like etter en av de kraftigste hendelsene i mitt liv, og mengden følelser jeg hadde på lager kom ut i bøtter og spann på slutten av denne filmen. The Elephant Man Må nevnes enda en gang. Bare tanken på at dette faktisk har skjedd, dette var en ekte persons liv.. Dette er nok filmen som har brent seg inn i tankene mine i lengst tid etter selve visningen. Shine En av mine personlige favoritter. Filmen er fantastisk på alle måter, og jeg gråter hver gang en viss Geoffrey Rush tar imot stående applaus med tårer i øynene. Eternal Sunshine of the Spotless Mind Titanic kan ta seg en pose boller eller to. Dette er den ultimate kjærlighetshistorien, nuff said. Det må sies at jeg ikke gråter av særlig flere filmer. The Fountain, Pan's Labyrinth og Mononoke-Hime kan dog nevnes. Endret 4. mai 2008 av Speik Lenke til kommentar
Njål Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hotaru no haka/Grave of the Fireflies/Ildfluenes gravplass og La Passion de Jeanne d'Arc hører hjemme ganske langt opp på en liste over triste filmer, disse to og av andre nevnte Elefantmannen tror jeg er de tristeste jeg kjenner. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Kan nevne "Little Odessa" som er en av mine favoritter, og "The devils" selv om sistnevnte kanskje ikke helt faller i kategorien. Endret 4. mai 2008 av Archangel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå