Gå til innhold

Spørsmål rundt Noctua NH-U12F


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny stasjonær PC som jeg skal bruke til å spille på.

Så har jeg sett meg ut prosessoren Intel Core 2 Quad Q6600. Men det som er problemet mitt, eller det første problemet mitt, er at folk her på forumet sier den blir varm (pga. de fire kjernene) og at den medfølgende vifta er dårlig (det står i en av "erfaringene" i prisguiden). Jeg fant til slutt fram til Noctua NH-U12F som folk anbefaler, så da var det første problemet løst. Men så støtte jeg på et par nye :D

 

1. Folk sier at denne er stor og tar mye plass... noe jeg antar er riktig (?). Så jeg må spørre dere som har peiling, passer den inn i denne maskinen. jeg har satt opp? Jeg vil be dere om se litt på det, jeg vil ikke kjøpe en haug med ting og ende opp med for liten plass i kabinettet. Har dere noen erfaringer rundt samme eller lignende ting? Går det fint? Hvilke problemer kan/vil jeg møte på? Må jeg bytte kabinett?

 

2. Jeg har ikke kjøpt enkle komponenter før. Så jeg lurer på hva som følger med i denne pakken med CPU-kjøleren. Må jeg kjøpe kjølepasta og slikt utenom?

 

 

Også et par spørsmål om bare kjøling:

3. Er det vanskelig å få til gode luftstrømmer gjennom kabinettet, selv om det er trangt?

 

4. Hvilken vei anbefaler dere å ha luftstrømmen og hvorfor? Har det noen serlig betydning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell kanskje interessant info for dere andre som leser denne tråden at jeg ikke endte opp med denne kjøleren likevel. Jeg fant den i prisguiden, men den finnes ikke i noen butikker rundt om. Derfor valgte jeg å gå til innkjøp av en OCZ Vendetta 2. Hardware.no har nylig testet den.

 

Men det er to sider av samme sak, så den passer vell like godt den som den andre...

 

Igjen takk for hjelp! :D

Lenke til kommentar
Går helt fint det der. Jeg har samme kjøler og en annen variant av hovedkortet, og det passer greit i alle fall. Min E6600 blir ganske varm, men det skyldes vifteløs Noctua NH-U12F og masse disker i kabinettet.

 

Kjøp deg en vifta da vel, koster bare 129,- :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...