Christian86 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Jeg begynte å lese rundt emnet nå og ble litt forvirret, og usikker på om jeg har behov for kosttilskudd, eller om jeg undervurderer verdien av treningen min. Jeg trener i snitt 3 timer 5 ganger i uken. Dette er da minst 1 time - 2 timer kampsport (taekwondo inkl sparring altså kamp trening) I tillegg følger jeg dette hjemme: Beskrivelse Antall pr Rep Reptisjoner Vekt 12 kg rygg 25 3 Vekt 12 kg arm 20 3 Spark Bak 10 2 Spark Side 10 2 Boksing 10 per arm 4 Mage 100 3 Sykkeltur dag Rykk-Verket-Bekk-Val.-Kolsås-Rykkinn 1 1 Sykkeltur helg Rykk-Kolsås-Bekkestua-Haslum-Jar-Majorstua-Hjem 1 1 Rulleskøyter med staver rundt Rykkinn 1 1 Sykkelturen som er på hverdager er ca 15 km totalt, mens helgeturen er 40 km. Rulleskøyter er ca 5 km totalt med staver. Jeg spiser middels frokost, god middag og kvelds. Jeg sliter litt med utholdenhet innen sparring osv, så jeg må få opp utholdenheten min. Er det her jeg trenger karbohydrater? Og er det nødvendig med proteiner? Kostholdet er litt usunt, men innebærer blanding av fisk,poteter,kjøtt osv siden foreldrene lager den og de bytter ofte. Håper noen kan svare. Treningsopplegget begynner i morgen, har fulgt det en stund nå, men først nå jeg har spikret det på timeplanen min Info om meg: 178 høy, 73 kg vekt og BMI på 22,9. Vekten er stabil, og jeg kan spise rimelig mye og likevel holde meg ganske slank. Endret 4. mai 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
KoN_Raptor Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det er vel umulig for oss å si om du trenger kosttilskudd eller ikke om vi ikke vet hva du spiser i løpet av en dag. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Sett opp totale kcal du spiser pr dag og del dem opp i karbohydrater ,fett og protein. Kan vel med sikkerhet si, om du ikke bruker 6k på kjøtt i mnd at du kommer til å trenge proteintilskudd. Uten dette får du neppe i deg ca 2g pr kg kroppsvekt pe dag. Endret 8. mai 2008 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå