Gå til innhold

Noen LAN spørsmål


Anbefalte innlegg

okei, har planer om å fikse ett lite lan med noen venner.

Er mange år siden jeg har spilt selv og har aldri vært eller hatt lan.

Interessen dukket plutselig opp igjen.

 

Jeg skjønner at jeg trenger en nogenlunde god linje, har 8Mbit linje fra Telenor.

Har også ett slikt multimodem med 4 lan-porter, det burde holde. Vi blir ikke flere enn 4.

 

Noe mer som trengs, bortsett fra pc, mat osv.?

 

Har selv spilt CS(ikke no mye) for mange år tilbake.

Husker ikke helt hvordan det funker, hvilken programvare må jeg ha i tillegg til spilla?

GameSpy, eller hva det heter?

Noe annet programvare som trengs?

 

Noen som har andre forslag på spill?

WOW er absolutt ikke noe for meg, bare så det er sagt:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tips:

- finn noe man kan gjøre til avveksling fra PC, feks se en film, spille multiplayer på et konsollspill etc.

- lag god mat, eller få foreldre etc til å gjøre det :) Taco etc er god forandring fra den obligatoriske grandisen.

- Cola, massevis

- Om dere er gamle nok, kan et par pils være god avveksling fra colaen.

- Spill forskjellige spill som alle liker. Forslag kan være CS, DotA, wc3. Om du vil at folk ikke skal spille WoW, kan du sperre porten for spillet.

:)

Lenke til kommentar
- Spill forskjellige spill som alle liker. Forslag kan være CS, DotA, wc3. Om du vil at folk ikke skal spille WoW, kan du sperre porten for spillet.

:)

 

Det er dårlig gjort å blokke porten til spillet bare fordi man selv ikke liker det. Tenk om du hadde dratt på LAN, også hadde alle spille du likte blitt blokka fordi hosten ikke likte dem. Det blir bare for dumt syns nå jeg.

Uansett, de andre tipsa han kom med var bra.

Skal du absolutt blokke en port burde du heller blokke torrents. De kan være skadelige når man deler en 8mb linje!

Lenke til kommentar

vell å blokke wow er ikke så dumt hvis man vill ha folk til å spille sammen... men hvis flertallet på lanet faktisk spiller wow til vanelig så ja da er det dumt å blokke porten, men blir litt dumt om en spiller wow og de andre maser om att han ska bli med på en runde cs og han bare wtf?! n41 w0w i5 my 1if3 xD ;)

Lenke til kommentar

Hvis det er kun de som er på ditt LAN som skal spille sammen, er det ikke så farlig med gamespy/all seeing eye osv. De fleste spill har en egen LAN-instilling under multiplaying (så fremt de støtter multiplay da).

 

Nå har ikke jeg peiling på hva du og dine venner liker, men jeg kan foreslå..

 

Strategispill:

- Starcraft (går aldri av moten)

- Command & Conquer

- Homeworld 1 og 2 (jeg syntes det var gøy i alle fall..)

Pluss haugevis flere. Det er noen nye der ute også, men de krever litt kompjuterpåwwer. Men hvis dere alle har kurante PC-er, hvorfor ikke..

 

Action/FPS:

Her er det bare å plukke etter smak og behag, CS, TF2, RTCW:ET (dette er gratis), BattleField etc etc.

 

Onlinespill:

Finn ett alle i gjengen liker, det blir bare teit hvis alle sitter med forskjellige online-spill.

 

Tommelfingerregel for LAN gaming servere: Den som har den feteste PC-en får være server/gamehost.

 

Snacks, Brus osv får man aldri nok av.. Taco ideen er knallbra.

(hmm, kanskje kjøpe inn ekstra dasspapir..)

Lenke til kommentar
vell å blokke wow er ikke så dumt hvis man vill ha folk til å spille sammen... men hvis flertallet på lanet faktisk spiller wow til vanelig så ja da er det dumt å blokke porten, men blir litt dumt om en spiller wow og de andre maser om att han ska bli med på en runde cs og han bare wtf?! n41 w0w i5 my 1if3 xD ;)

 

Jeg er helt enig i at blokking av wow port kan være smart. Har selv hatt en på mitt lan som bare sitter å spiller wow. Når vi skal ha han med på noe er han alltid mitt oppi et raid eller et eller annet PVP greier :p

 

Sånn ellers kan det være lurt med god lufting, gjerne en vifte. Det blir raskt tett luft i ett lan lokale :p

 

Mine forslag til spill:

-BF 2, digger det spillet =) Kan gjerne spilles med modder, hvis du vil ha tips til modder, bare si i fra!

-CSS

-Command and Conquer 3: tiberiumwars, gjerne også med expansionen Kane's Wrath.

-TM NationsForever (gratisspill, men utrolig bra!)

-Flatout 2

-UT 3 (Unreal Tournament 3)

-TF 2 (Team Fortress 2) - Best til online spilling, men jeg tror det funker lokalt også.

Lenke til kommentar
JATAKK! er det noen bra mods til bf 2?

 

Modder til BF2 finnes det nok av ja, og mange av dem er svært bra.

 

Av modder jeg har spillt vil jeg anbefale AIX og Austrailian forces varmt :) Disse moddene gir både muligheten for å spille store baner mot botter, og begge moddene byr på nye våpen og diverse kjøretøy.

 

Dersom du vil ha mest mulig nye ting i modden du installerer, vil jeg anbefale deg å kjøre AIX. I denne modden finnes det nye våpen til alle klassene, et nytt lag (UN), mange nye kjøretøyer og mange nye fly :)

 

Du kan jo også prøve modder som

Point of Existence

Project reality

 

Disse moddene har jeg ikke spillt så mye selv, men så langt jeg har erfart, er de bra. Men jeg ville startet med AIX jeg, og eventuelt prøvd meg på AF etterpå ;)

 

Link til anbefalt nedlastningssted for alle moddene (bare søk på moddene, alle moddene nevnt ovenfor ligger ute):

http://www.gameupdates.org/

Lenke til kommentar
JATAKK! er det noen bra mods til bf 2?

 

Modder til BF2 finnes det nok av ja, og mange av dem er svært bra.

 

Av modder jeg har spillt vil jeg anbefale AIX og Austrailian forces varmt :) Disse moddene gir både muligheten for å spille store baner mot botter, og begge moddene byr på nye våpen og diverse kjøretøy.

 

Dersom du vil ha mest mulig nye ting i modden du installerer, vil jeg anbefale deg å kjøre AIX. I denne modden finnes det nye våpen til alle klassene, et nytt lag (UN), mange nye kjøretøyer og mange nye fly :)

 

Du kan jo også prøve modder som

Point of Existence

Project reality

 

Disse moddene har jeg ikke spillt så mye selv, men så langt jeg har erfart, er de bra. Men jeg ville startet med AIX jeg, og eventuelt prøvd meg på AF etterpå ;)

 

Link til anbefalt nedlastningssted for alle moddene (bare søk på moddene, alle moddene nevnt ovenfor ligger ute):

http://www.gameupdates.org/

 

Dette skal testes i morgen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...