Gå til innhold

Kommer PS3 tilbake med PS2 BC?

Anbefalte innlegg

Er lysten på å handle meg en PS3, men skulle gjerne hatt en som har muligheten for å spille ps2-spill også. Ser ut som valget da blir endten å importere en 80GB eller kjøpe en brukt 60GB - og ingen frister.

Er det noen nye SKUs på vei til europa med PS2 BC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel like greit å kjøpe en PS2?

Hvorfor bruke hylleplass, ledningplass osv. på Ps2 og å måtte skifte mellom to konsoller når du kan ha alt i en?

Jeg tilhører også gruppen som gjerne skulle sett en ny runde med BC-PS3'er her til lands. Import fra USA er fristende på grunn av prisen, men uaktuelt på grunn av alle ulempene det fører med seg (ikke sonefrie DVD-er og BD'er, samt null mulighet til å spille de mange ps2-spillene jeg allerede har).

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke hylleplass, ledningplass osv. på Ps2 og å måtte skifte mellom to konsoller når du kan ha alt i en?

En god grunn kan jo være at PS2 kjører alle PS2-spill (innenfor sin region/sone) uten kompabilitetsproblemer. På en europeisk PS3 60GB er dette slett ikke tilfellet, man vil kunne oppleve problemer som f.eks. framerateproblemer, feil i grafikken eller at spill rett og slett låser seg helt.

De fleste PS2-spillene fungerer riktignok som de skal på en 60GB PS3, men dessverre ikke på langt nær alle, selv ikke blant de mest kjente/populære titlene. Det kan derfor være greit å sjekke at de PS2-spillene man vil spille fungerer på en evt PS3 med bakoverkompabilitet før man kjøper.

Europeisk oversikt (ikke helt oppdatert tror jeg): http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.h...22?locale=no_NO

Amerikansk oversikt (NB! Velg 80GB-utgaven dersom du vil sjekke det som i størst mulig grad tilsvarer den europeiske 60GB-utgaven): http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus

Lenke til kommentar
Sitter her og venter jeg og, Sony får holde det de lover, de lovte bakoverkompatibilitet, og det er nettopp det jeg vil ha. Og hva gjorde at de plutselig valgte å emulere spillene? Og til slutt kutte ut?

akkurat det med emulering trenger du ikke bekymre deg for.. du skal slite med å finne et ps2 spill du ikke klarer å spille gjennom på en mer enn god nok måte! Jeg har ikke hørt at noen jeg kjenner har hatt problemer, og jeg har spiltl MYE ps2 spill på min 60gb også..

Årsaken til at de kuttet de ut var fallende salg, og høye produksjonskostnader. Ved å fjerne litt her og litt der så ble det billigere å produsere konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...