okasin Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg slettet linux partitionen min jeg.. og det var vist veldig dumt Jeg hadde Windows xp og linux på samme laptopp.. og trengte plassen som linux tok opp.. Så jeg slettet linux partitonen fra diskmanager i Windows.. og det var vist ikke så lurt he he.. for nå får jeg ikke startet opp pc`n i det hele tatt.. får bare opp feilmelding - "operating system not found".. må jeg reinstalere? eller er det en liten lur ting jeg kan gjøre her?? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Boot på windows-cden. Velg reparer og gå til recovery console (aner ikke hva det heter på norsk). Skriv inn "fixmbr" og trykk på enter. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Du har fått ødelagt MBR (Master boot record), linux har skrevet over den. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Hey.. da skal jeg prøve det takk skal dere ha Lenke til kommentar
okasin Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 hmm kom aldri til recovery consolen.. men valgte å instalere uten å formatere, dvs beholde alt som før.. men etter ca 5 sekunder så avbrøt jeg hele instalasjsonen, (fikk litt panikk, ville ikke miste noe.. he he).. anyway, da jeg restartet igjen uten windows cd`n.. så var alt som før.. riktig nok uten Linux.. men det funket selv om det var en tabbe.. Ja ja.. lærte noe uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå