Cerb89 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hei har kjøpt meg Goodway USB 2.0 til IDE/SATA Adapter, men når jeg kobler den til oppdages den av maskinen og alt ser tilsynelatende fint ut. Problemet er at disken ikke kommer opp under de andre diskene og dvd-rom. Ser den i enhetsbehandler, har prøvd å koble den til via 'add hardware', men ingen effekt, Noen idé til hva man kan gjøre for å få den opp? Takker for svar. Lenke til kommentar
Generic Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 innstaler den dei nye driverane som kom ut i går. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Enten er mine google-sills sugende eller har du en link til driveren? Edit: det er denne, men jeg finner bare driver til win98. Endret 4. mai 2008 av Cerb89 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Litt mere info trengs Harddisk eller optisk du har problem med ? IDE/SATA ? Master/Slave/Cable Select har du satt til ... ? 3,5" / 2,5" ? Ekstern power tilkoblet enheten ? Endret 5. mai 2008 av BearCat Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Har prøvd to forskjellige harddisker med samme resultat; 2,5" SATA og 3,5" IDE. Ekstern strømforsyning er koblet til, og disken jobber. Jeg ser den i enhetbehandling det er ingen gule merker der, men disken kommer ikke opp under de andre diskene og DVD-rom i min datamaskin. IDE-disken står som slave. Jeg har ikke installert noe drivere, da det ikke fulgte med. Jeg fant bare driver til win98 for den aktuelle modellen. Alt virker tilsynelatende normalt. Håper det blir litt lettere nå. EDIT: Jeg får også beskjed om 'ny maskinvare funnet og klar til bruk', kan også løse den ut med 'trygg fjerning av maskinvare'. Endret 5. mai 2008 av Cerb89 Lenke til kommentar
7r Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Enten er mine google-sills sugende eller har du en link til driveren? Edit: det er denne, men jeg finner bare driver til win98. Den adapteren det linkes til har bare én S-ATA utgang, ja?? Finnes det noe lignende med flere S-ATA utganger?? Og hvordan er det hvis jeg skal koble 3 S-ATA disker fra min stasjonær PC (XP installert på den ene) til USB 2.0 på min bærbare?? Tenkte å koble ut HK på stasjonær, bare kjøre igang PSU for å gi diskene strøm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå