Gå til innhold

Pentium 4 Slot 423

Bollen

Anbefalte innlegg

:woot: Kan noen hjelpe? :woot:

Jeg lurer på om Slot 423 også har en annen betegnelse? Hvorfor er det så vanskelig å få tak i prosessorer til denne type slot?

Tenkte å kjøpe et hovedkort, men ser at det støtter Intel Pentium 4 Socket423.

En stakkars uvitende sjel! :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slot423 er vel en gammel utgave av en sokkel, som de brukte før. Da stappet man hele prosessoren i et kort, og kortet settes på hk. Nå er det annerledes. Kanskje socketen på begge er like, siden de begge heter 423, men hk med socket er da nyere og bedre. Derfor selges det ikke så mange cpuer til Slot, hvis det i hele tatt gjør det.

Rett meg hvis jeg tar feil. Er nemlig mest inne på AMD, ikke Intel, men prøver så godt jeg kan.

Mvh Jonas

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Slot423 er vel en gammel utgave av en sokkel, som de brukte før. Da stappet man hele prosessoren i et kort, og kortet settes på hk. Nå er det annerledes. Kanskje socketen på begge er like, siden de begge heter 423, men hk med socket er da nyere og bedre. Derfor selges det ikke så mange cpuer til Slot, hvis det i hele tatt gjør det.

Rett meg hvis jeg tar feil. Er nemlig mest inne på AMD, ikke Intel, men prøver så godt jeg kan.

Mvh Jonas

Du tenker nok på slot 1.

Socket 423 er den "gamle" p4 socketen der prossesoren er på størrelse med

socket a/fcpga prossesorene.

Prossesorene du får tak i er P4 Willamette 256kb cache 1,2?-2ghz.

Lenke til kommentar

Mvh Jonas

Du tenker nok på slot 1.

Socket 423 er den "gamle" p4 socketen der prossesoren er på størrelse med

socket a/fcpga prossesorene.

Prossesorene du får tak i er P4 Willamette 256kb cache 1,2?-2ghz.

Takker :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...