Gå til innhold

Navn i Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen uker / måneder etter release så treffer vi helt sikkert personer som heter Tissetass osv in game.

 

Ja, er typisk norsker og svensker og velge helt idiotiske navn, f.eks. tror jeg har sett de fleste matretter som wow-nick.

Det sies at det ikke er bare vi skandinaver som gjør det. Bare når, f.eks tsjekkere gjør det, oppdager vi det ikke fordi vi ikke skjønner at de har gjort det.

 

Men ja ingen unnskyldning får vår del.

Lenke til kommentar

Ikke spesielt hjelpsomt kanskje, men siden vi er inne på navn å hate: Ser jeg en karakter hete Sepiroth, Zaknafein eller en avart av disse, må jeg drepe vedkommende av prinsipp.

 

Er skeptisk til alle tidsaktuelle navn fra feks filmer, spill og kjente bøker. LOTRnavn er typiske skrekkeksempler.

Navn med dark eller evil i seg er også rimelig lamme og et typisk tegn på en umoden spiller.

Morsomme navn som fungerer kan være navn på alt mellom himmel og jord, men det må ikke være for konkret og kjent. Karakterer med navn som ostehøvel, gummistrikk og snusboks, er bare totalt fantasiløst og har heller ingen fonetisk verdi.

Navn på medisiner, planter eller innsekter som feks: Butinox, Tussilago eller Mantis, kan absolutt funke.

Navn på spillmekaniske funksjoner er også helt verdiløst. Eksempler: BankAlt, Mule2.

Navn som er rene konstruksjoner kan være veldig bra hvis man bare stokker bokstavene riktig. Mye kommer egentlig til syvende og sist ut på hvordan navnet "smaker" når du gjentar det noen ganger.

Navn på handlinger eller begreper kan også være kult hvis både ordet og handlingen eller begrepet fenger litt.

 

Jeg er opptatt av navn og kan muligens kalles en navnesnobb. Men navn er viktig og uten et navn som fenger litt vil karakteren din aldri bli det "produktet" den kunne ha blitt med en navn du la litt arbeid i å finne på og som du er godt fornøyd med.

 

Oppfordringen må bli: Ikke vær så keen på å komme deg inn i spillet at du velger et døvt navn.

Lenke til kommentar
Ikke spesielt hjelpsomt kanskje, men siden vi er inne på navn å hate: Ser jeg en karakter hete Sepiroth, Zaknafein eller en avart av disse, må jeg drepe vedkommende av prinsipp.

 

Er skeptisk til alle tidsaktuelle navn fra feks filmer, spill og kjente bøker. LOTRnavn er typiske skrekkeksempler.

Navn med dark eller evil i seg er også rimelig lamme og et typisk tegn på en umoden spiller.

Morsomme navn som fungerer kan være navn på alt mellom himmel og jord, men det må ikke være for konkret og kjent. Karakterer med navn som ostehøvel, gummistrikk og snusboks, er bare totalt fantasiløst og har heller ingen fonetisk verdi.

Navn på medisiner, planter eller innsekter som feks: Butinox, Tussilago eller Mantis, kan absolutt funke.

Navn på spillmekaniske funksjoner er også helt verdiløst. Eksempler: BankAlt, Mule2.

Navn som er rene konstruksjoner kan være veldig bra hvis man bare stokker bokstavene riktig. Mye kommer egentlig til syvende og sist ut på hvordan navnet "smaker" når du gjentar det noen ganger.

Navn på handlinger eller begreper kan også være kult hvis både ordet og handlingen eller begrepet fenger litt.

 

Jeg er opptatt av navn og kan muligens kalles en navnesnobb. Men navn er viktig og uten et navn som fenger litt vil karakteren din aldri bli det "produktet" den kunne ha blitt med en navn du la litt arbeid i å finne på og som du er godt fornøyd med.

 

Oppfordringen må bli: Ikke vær så keen på å komme deg inn i spillet at du velger et døvt navn.

Explain ? D:

Lenke til kommentar

Jeg personlig kommer nok til å bla igjennom en av mine mange, mange, mange conanblad (tegnet av Ernie Chan så klart), og finne et navn det :) Kommer ikke til å ta et gudnavn eller noe sånt, men heller et mer tilfeldig navn av noen som ikke er kjente :)

Lenke til kommentar

Navn som er rene konstruksjoner kan være veldig bra hvis man bare stokker bokstavene riktig. Mye kommer egentlig til syvende og sist ut på hvordan navnet "smaker" når du gjentar det noen ganger.

Explain ? D:

 

Rene konstruksjoner? Altså at man bare setter sammen bokstaver til det høres kult ut men ordet har ingen betydning som du vet om.

Man kan ta utgangspunkt i et eller flere ord og feks stokke om på bokstavene eller bare velge noen bokstaver å lage et navn. Feks: Topic kan bli Copti eller Tipoc. Akkurat disse eksemplene er ikke brilliante navn, men allerede mye bedre enn Legolas, Spartan eller NameX. Hvis man pusler litt med det er det utrolig hva man kan komme opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...