trulsjensen65 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Hei, jeg skal nå endelig skaffe meg PC etter mye mas fra familie og venner om at jeg var gammeldags o.l i og med at jeg ikke har hatt noen PC før nå. PC-en skal hovedsaklig brukes til å betale regninger og sende e-post med. Sønnen min har PC, men klager stadig over at den er "for dårlig" for å kjøre nye spill. (Ikke helt sikker på hva han mener med dette). Men jeg ønsker ikke at PC-en jeg kjøper skal brukes til spilling, den skal være til oss voksne. Skal også høre litt musikk på den, derfor trenger jeg høytalere. Vil slippe å gjøre noe selv, det skal bare være å sette den opp, og alt må være installert. Har ingen anelse om hvor mye den burde koste, eller om hvor bra den bør være, men fikk sønnen min til å sette opp et oppsett han mente burde passe til mitt bruk, men tenkte jeg skulle dobbeltsjekke på dette forumet først. Synes den virker veldig dyr, men han sa den koster såpass hvis den skal holde i flere år, så da er vel det sant, jeg har ingen anelse om hva en PC burde koste. http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.asp...page=handlevogn På forhånd takk for hjelpen! Endret 4. mai 2008 av trulsjensen65 Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 For ditt bruk kan en pc til 5000 kr inkl. skjerm, høytalere, tastatur og mus holde. Kan jeg spørre hvorfor det står 30.000 kr? 30 kr eller 30 000 kr er det planen å bruke på pc? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hey og velkommen til forumet! PCen du har linket til kan brukes til langt tyngre oppgaver enn e-post og surfing. Har du vurdert en laptop? Ellers trenger du mer enn pc i denne prisklassen. Får du butikken til å legge inn 2GB med minne før du bestiller har du en grei hjemmePC. Høytalere kjøper du etter behov, men noe sier meg at du vil være fornøyd med noe i 2-400kr klassen. Antar du har skjerm, tastatur og mus fra før? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Den er helt grei, men prosessor og skjermkort tyder på at den er ment for spilling. Til det bruket du nevner trenger du egentlig ikke en ny maskin. En gammel eller svært billig holder greit til det. Man får PCer til epost, surfing, musikk etc for ned mot 3000 kr + skjerm (2000 kr). Spill er langt mer krevende for PCer enn det epost, surfing, skriving, musikk og sånt er. Derfor burde egentlig sønnen din hatt den beste PCen mens dere voksne har en billig og enkel PC. F.eks at dere kjøper den nevnte PCen til han og overtar hans gamle. Han blir sikkert kjempebegeistret for et sånt forslag så du kan be han om å gjøre alt praktisk tilpasning av PCene og mye husarbeid for det. Forøvrig ser jeg potensiale for å justere ned prisen med ca en tusenlapp eller to uten at den blir særlig dårligere til spilling. Hvis du setter et budsjett på f.eks 6000 kr og ber sønnen din bruke dette forumet til å få tips om hva som gir mest for pengene så kan vi nok hjelpe dere videre. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Velkommen! Tror nok sønnen din har prøvd å lure på deg en PC som han også han kan bruke til spilling her. Anbefaler deg å kjøpe en rimelig bærbar, fra f.eks. Dell, da de har meget god kundeservice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå