staljin Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hei, Har en Vento 1.9TDK 95 model og har problemer med kast i skivene. Byttet skivene og klosser i September 2006, deretter i Februar 2007 og fikk kast i skivene igjen og byttet IGJEN, i Mai var det på an igjen og har siden kjørt slik. I mellomtiden har jeg byttet bærekulene på begge sidene, men kun bærekule på h. side var gåen. Alle disse problemene begynte etter at jeg byttet hjullager i Avgust 2006. Må jeg bytte bremseklosser samtidig som jeg bytter skiver? En ting til, nå har jeg kjøpt nye dekk (original dimensjon) og har sporing og ristelse i rattet ved høye hastigheter. Hjulene er ny avbalansert. Takker på forhånd. Hilsne Staljin Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Skal bytte klosser samtidig med skiver. Er klossene helt nye så kan det vel gå.. Hva slags skiver bruker du? biltema? Var det camber justering på den bærekula du bytta? Det kan forklare sporingen og dekka hvertfall.. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Camber justering!? Er det hjulstilling justering? Det var bærekuler fra Biltema. Fasongen er at jeg har ikke hatt det problemet med vinterdekk, i hvertfall ikke i den grad. Og ja, det er Biltema skivene. Tenkte jeg skulle prøve en annen type nå fra Meca eller Mekonomen. Takker Hilsen Staljin Endret 5. mai 2008 av staljin Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Et tips for å redusere faren for kast i skivene er å lime dem, spesiellt om de ikke er skrudd fast. Når du monterer nye rengjør du grundig og legger på et tynnt lag lim mellom skiver og nav. Gjerne en myk type lim, noe i nærheten av sterk silikon slik at det kan renslipes igjen senere. Dette gjore vi den tia Ford hadde store problemer med bremseskivene, det reduserte problemet betraktelig. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Takk for tipset. Tanken har slått meg, da den lille skren som holder skive på plass er alltid løs. Lurer på om ikke det er der problemet ligge, da skiven ikke er fast så kommer det kast i den etter hvert. STaljin Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Fort gjort å få dritt mellom skiver og nav når hjulet er av. Lim vil eliminere det problemet helt i alle fall. Endret 7. mai 2008 av Leo_ Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Nå har jeg fått byttet alt sammen. Ny bærekule h. side + nye skiver og klosser. Skiver fra Brembo, klosser fra Biltema og bærekule fra Mekonomen, men jeg har fortsatt det samme problemet. Bilen bremser bedre enn noen gang, men den sporer noe voldsomt. Har ikke peiling på hva det kan være, og nekter å tro at den nye bærekule er alerede gåen. Vet at jeg har en liten skade på spindel h. bak, slik at jeg får ikke hjullageret til å sitte skikkelig, men tror ikke det er problemet. Skal ta en titt på hjullagere bak. Takker. Staljin Endret 12. mai 2008 av staljin Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Om den fortsatt sporer, så ville jeg tatt en forstillingskontroll, og fått sjekket spissinga på den. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Tok en titt på bilen i dag. Bærekuler framme er friskemeldt, hjullager v. bak der akseltap er skadet pga. hjullager havari sitter ikke så bra. Skal til bilopphugeri i dag og se om jeg får fatt i en spindel der. Har byttet bærekuler på begge sider, det kan hende det må justeres. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå