Gå til innhold

Laptop fra Alienware

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte og kjøpe ein laptop fra Alienware, for ein del av konfepengene.

Eg har sett litt på di 2 modellene di har, og er ganske sikker på at valget har falt på Area-51® m17x.

Pris eg tenker på og bruke ligger noe mellom 15-22k. :]

Delen falt på:

- Dual 512MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT

- 17" WideUXGA 1920 x 1200 LCD with Clearview Technology

- Intel® Core™ 2 Duo T9300 2.5GHz

- 2GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz

- 500GB (250GB x 2) 7,200RPM (8MB Cache)

- 8x Dual Layer Burner (DVD±RW, CD-RW)

Er det noen forandrer eg burde gjøre?

Men sjekk Editoren

Fikk og veldig lyst på Area-51® m9750, som har eit ekstremt rått utseende, og blir sendt rundt 1 månde tidligere. :]

Men om noen hadde tatt seg tid og satt sammen delene, fra ein, eller begge av di to, og sagt fordeler og ulemper.

Hadde eg blitt strålende fornøyd.

- ecLipse. :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet omfattes ikke Alienware av norske forbrukerkjøpsrettigheter, fordi du kjøper fra utlandet. Da kan du få problemer hvis noe går i stykker. Jeg ville sett på Multicom sine Kunshan-maskiner. Der får du topp PCer med 8800GTX til rundt 15000. Hvis du først skal bruke så mye penger på en maskin vil jeg absolutt anbefale 8800GTX-kortet. Det er mye kraftigere enn 8700 GT.

Lenke til kommentar
Hei.

Eg har sett litt på di 2 modellene di har, og er ganske sikker på at valget har falt på Area-51® m17x.

Delen falt på:

Men sjekk Editoren

Fikk og veldig lyst på Area-51® m9750, som har eit ekstremt rått utseende, og blir sendt rundt 1 månde tidligere. :]

Men om noen hadde tatt seg tid og satt sammen delene, fra ein, eller begge av di to, og sagt fordeler og ulemper.

Hvorfor vil du ha en engelsk maskin med alle ulempene det medfører (strømforsyning, engelsk tastatur, transport, garanti, medioker kvalitet, elendig kundeservice) når du får en Dell med bedre specs til samme eller lavere pris? Evt Multicom sine maskiner?

Lenke til kommentar

STeam6: På grunn av utseendet ser det ut til.

Trådstarter: Jeg vil si meg enig med Fjonisen, uansett hvilken maskin du velger, fra Norge eller utlandet, er 8800M GTX et must. Skjermkortet du har valgt vil gjøre at maskinen yter under halvparten så bra som med 8800M GTX i SLI. Dersom ytelse i spill er det viktigste for deg er det bedre å spare på alt annet.

Lenke til kommentar

Alienware er stilig ja, men upraktisk på alle måter. Hvis du er som alle andre på din alder regner jeg med du spiller mest. og da vil et 8700 skjermkort blir utkonkurrert til de grader. hvorfor ikke multicom sin? utseende er en ting, men det er da det ikke det som er viktig ?

for 18 500 får du utrolig mye mer for pengene, jeg har dårlig erfaring med å handle kun for merke. alienware koster ekstra bare pga. merket.

sjekk konfig fra multicom sin toppmodell! og du får utrolig mye mer for pengene!

Meget lekker bærbar PC med racing-detaljer for deg som virkelig setter pris på det beste av det beste.

17" Widescreen skjerm med WXGA+ 1440x900, WSXGA+ 1680x1050 eller WUXGA 1920x1200 valgfri oppløsning

GeForce 8800M GTX 512MB DDR3, GeForce 8700M GT DDR3 eller Quadro FX1600 valgfritt skjermkort

Intel Core 2 Duo eller Core 2 Extreme prosessor 45nm - valgfri størrelse

DDR2 667MHz SO-DIMM RAM valgfri størrelse

Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte)

10/100/1000 Mbps nettverkskort

Bluetooth 2.0 (tillegg)

DVD Super Multi brenner eller Blu-Ray spiller

Full-size tastatur

Touchpad med scroll funksjon

Fingeravtrykkleser

Webkamera 2.0Mpixel

Intel HD-audio, Azalia kompatibelt lydkort

3D stereo høyttalere

S/PDIF digital utgang

DVI kontakt med HDCP støtte

4 x USB 2.0 kontakter

IEEE1394 firewire kontakt

Linjeinngang

Mikrofon inngang

Hodetelefonutgang

7-i-1 minnekort leser (MMC/RSMMC/MS/MS Pro/MS Duo/SD/Mini-SD)

Express card slot

8 cellers batteri smart Lithium-Ion

Størrelse: 397 x 284 x 22~44 mm (BxDxH)

Vekt ca 3,95kg med 8 cellers batteri

Intel Turbo Memory gir opptil 2X raskere oppstart av programmer som brukes ofte, og opptil 20% raskere oppstart av Windows Vista. Batteritiden øker med inntil 20% da behovet for at harddisken spinner opp reduseres. Kan ikke brukes med Windows XP

Multicom M570 leveres med utvidet 3 års garanti og livstids telefonsupport. Operativsystem og annen programvare velger du i tilpass-menyen.

her får du windows vista ultimate, office pakken og masse bra. !

Sjekk her

msi har vel også noen fine gamingmodeller? fikk ikke sjekket i farten nå. men ikke vær så trangsynt og vær åpent for andre, har du sjekket dell sine xps også eller ?

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

etter mine erfaringer, så ville jeg ikke anbefale denne gutten å investere ett så stort beløp i en pc fra multicom.

Straks du har gitt dem pengene og du har fått pc-en din, så bryr de seg ikke mer. Og kunde-supporten kan vare å så mange år den vil, det hjelper ikke når den er så sugen. Jeg har selv mange eksempler på dårlig kundeservice, og sitter nå på en IFL90+ som blir så altfor varm, gidder multicom å gjøre noe med det? Nei, de bryr seg meget lite. Og sier at jeg skal formatere å greier, enda jeg vet at dette ikke hjelper. Enda jeg visste at det ikke hjalp, så gjorde jeg det. Men til ingen nytte, så nå mener de at jeg skal skru den opp, og det har jeg tenkt til. Så vi får se.

En annen ting er at jeg har sendt inn pc-en flere ganger, men de klarer ikke å fikse det. Av 6 mnd. Så har jeg bare hatt pc-en i 3,5. Det sier jo sitt.

jeg har bare ett budskap til deg, IKKE KJØP HOS MULTICOM!

Lenke til kommentar

Bare et lite off-topic svar til Legolin. Jeg hadde også problemer med varmeutvikling, og for min del hjalp det veldig å få vekk alt støvet som hadde samlet seg opp, ved hjelp av trykkluft! Du kan enten skru opp hele dataen og bruke det, eller sette en q-tips eller lignende i vifta, og deretter blåse luft inn (pass på at vifta sitter noenlunde stabilt ved hjelp av q-tipsen, så ingen ting blir ødelagt) :thumbup:

Og til trådstarter, jeg vurderte også for et års tid siden å skaffe meg en rå bærbar, men havnet på en asus c90. Jeg fikk mange råd om å kjøpe en billigere bærbar, og en dyrere stasjonær. Stasjonær lønner seg å kjøpe siden du får mye mer for pengene, og den er lettere å oppgradere senere om man trenger det. Du kan jo alltids se på konsoller også, siden de får en god del spill som ikke kommer på PC... Men for all del, kjøp dyr bærbar om du er besatt på det, hadde gjort det selv jeg om jeg hadde vunnet en god slump i lotto ;)

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

ja, ett litt off-topic svar til deg da :D

Jeg har gjort det, men til liten/ingen nytte...

Det er nok en konstruksjonsfeil, jeg har som sagt 5 kompiser som har det samme problemet. Men jeg er den eneste som har kunskaper/interesse av å fikse dette. Men jeg har prøvd det meste; trykkluft, lett støvsuging, formatering, div. drivere og kjølestativer. Det er ingenting som hjelper.

Den har som sagt vært inne flere ganger, men de fikser det ikke! Og det er nesten uakuelt at det fortsetter slik, siden det sist gang tok nesten 1,5 mnd. Før jeg fikk den tilbake :/

Men takker for tipset :thumbup:

Hvis du har noen fler forslag, vennligst ta kontakt via pm. Slik at vi ikke kaprer tråden.

Hvis du eventuelt har meget gode kunskaper innen loven rundt dette, så blir jeg meget glad for det. Siden jeg for tiden sloss mot multicom :D

Lenke til kommentar
Hei.

Delen falt på:

Men sjekk Editoren

Hvorfor vil du ha en engelsk maskin med alle ulempene det medfører (strømforsyning, engelsk tastatur, transport, garanti, medioker kvalitet, elendig kundeservice) når du får en Dell med bedre specs til samme eller lavere pris? Evt Multicom sine maskiner?

Dell har jo kjøpt opp AlienWare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...