Gå til innhold

Gatefoto. Ottos slitne hender

Anbefalte innlegg

Som skrevet flere ganger. gatefoto brenner jeg virkelig for. Folk skal få ha sine rustne fjærer, dører, og alt annet ifred for meg..

Dette bilde er av otto i Bergen. Han har vært en kjent og kjær del av Bergen i mange mange år. Jeg har spurt før bilde er tatt. Så den diskusjonen tar vi ikkje. Eg ønsker her å teste ut noe annet. Ikkje blikk. Men fokus på hendene, og den krokete ryggen som såvidt kommer opp.

Virker dette? all feedback er ønskelig. Gatefoto er krevende, og de fleste andre bildene jeg har tatt er i svart hvit. skal legge ut flere her.

post-148423-1209899527_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ikke helt at det er hendene hans du ønsker å få frem.

ottoen kan man aldri se på uten å synes synd på han og andre som han, og jeg får problem med å se på han som annet enn en helhet der han sitter som han alltid gjør. men det er kanskje bare meg, eller fordi jeg godt vet hvem han er. når du tar bilde av ottoen er det også andre ting jeg heller ville fokusert på. sykkelen eller kassettspilleren hans er jo det han er kjent for, men jeg vet da f...

slapp bare løs noen tanker, så du får ta det for akkurat det.

:)

Lenke til kommentar

Enig med emero, burde fått med noen av de tingene som liksom forteller om Otto. Kasettspilleren ved siden av feks. Men bildet brude været mindre, den størrelsen som er her nå mener jeg er for stor til å bli "personlig".

Lenke til kommentar

vel. kasettspilleren forteller kanskje noe om otto. Men det må vel være mulig å sette fokus på andre ting? Er bilde verdiløst uten ansiktet med? Hører gjerne ka dere mener om dette.

Dette er kun et enkelt forsøk på å prøve noe anderledes, ta litt sjanser osv.

Lenke til kommentar

Et bilde uten ansikt er ikke verdiløst, ei heller dette bildet. Det er slik Otto ser ut storparten av tiden, så dette er et velkjent syn for oss som bor i Bergen. Det er ikke noe genialt, og tittelen er missvisende, men bakgrunnen og omgivelsene er heldig valgt (av Otto denne gang). Bildet er helt greit komponert, men litt billig i og med at det ikke tilfører motivet noe. Det er nok langtfra like slående som portrettet, men et greit gatebilde av en by-original.

Lenke til kommentar

takk igjen. jeg har 30 andre gatebilder jeg skal få redigerte ferdig å dele med dere. alt for å lære seg dette, for dette ser jeg på som en kunst å få til.

Og nå må ikkje mr olsen og andre igjen gå i angrepsposisjon, men dette er virkelig krevende. ofte har man kort tid på seg, ikkje akkurat dette bilde kanskje, men det forrige hadde jeg max 1 min om jeg tar godt i, og mange andre situasjoner på gateplanet har man mye mye kortere tid.

Lenke til kommentar

Tar du bildene i sort/hvitt? Etterbehandling det! :wee:

Ville croppet vekk litt av venstre delen, eventuelt litt over for å beholde formen, vet at slike bilder ikke alltid er like enkle grunnet dårlig tid, man må bare gjøre det beste ut av det. Av og til funker det, av og til ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...