Forsino_Havid Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg har nettopp kjøpt spillet "Assassin's Creed", men oppdaget for sent at min CPU ikke holder mål. Spillet krever en CPU frequency på 1.9 Ghz, mot mine 1.66 Ghz. Så, alle der ute som vil hjelper, det jeg lurer på er om det er mulig for meg å oppgradere CPU'en på min bærbare toshiba? Helst for en billig penge? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Litt mer info hadde vært veldig kjekt. Holder ikke å si at du har en Toshiba. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Mest sannsynlig er prosessoren din god nok og vel så det. Har du installert spillet og prøvd å kjøre det? Lenke til kommentar
Forsino_Havid Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Mest sannsynlig er prosessoren din god nok og vel så det. Har du installert spillet og prøvd å kjøre det? Jepp...har det. Alt går flott, helt til jeg skal kjøre spillet. Midt i loading'en skrur hele dataen seg av. To bad.....liksom Lenke til kommentar
Forsino_Havid Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Litt mer info hadde vært veldig kjekt. Holder ikke å si at du har en Toshiba. Nei...tenkte meg det. Hva slags info er det du/jeg trenger (er ikke veldig god på det her)? Info jeg kan finne på dataen? Eller må jeg i brukerhandboken? for den har jeg brukt noen dager på å prøve å finne nå Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Høyreklikk på Min datamaskin og velg egenskaper i winxp. Lenke til kommentar
Forsino_Havid Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Høyreklikk på Min datamaskin og velg egenskaper i winxp. Jada...det hvet jeg Men...ja...syntes berre det stod så lite der, og <dårlig forklaring>....sender det jeg finner; TOSHIBA Personal Computer Genuine Intel® CPU T2300 @ 1.66GHz 1.66 GHz, 1,00 GB RAM trenges det noe mer...si i fra Lenke til kommentar
m99 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 T2300 er en ganske gammel CPU så det kan bli ganske vanskelig å finne noe bedre, og om den isåfall vil være noe særlig bedre er tvilsomt. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...microprocessors Lenke til kommentar
Forsino_Havid Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 T2300 er en ganske gammel CPU så det kan bli ganske vanskelig å finne noe bedre, og om den isåfall vil være noe særlig bedre er tvilsomt.http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...microprocessors Kan du forklare? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) T2300 er en ganske gammel CPU så det kan bli ganske vanskelig å finne noe bedre, og om den isåfall vil være noe særlig bedre er tvilsomt.http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...microprocessors Det er vel det enkleste i verden å finne noe bedre enn T2330. Oppgraderte nettopp min Acer Aspire 5720 fra T2330 til T7500. Prosedyren er fryktelig enkel, og prosessoren er ikke veldig dyr heller. Ytelsen vil også være av en annen verden. Bestiller du fra utlandet lander du på en tusenlapp inkludert frakt, i Norge tror jeg du finner den for 1600,- ca. Du kan selvfølgelig gå for T7700 eller bedre også, men tror T7500 er den beste i forhold til prisen akkurat nå. Om dette er interessant kan du se min guide til oppgradering av Aspire 5720; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=938480&hl= Lykke til! Endret 13. mai 2008 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Mest sannsynlig er prosessoren din god nok og vel så det. Har du installert spillet og prøvd å kjøre det? Jepp...har det. Alt går flott, helt til jeg skal kjøre spillet. Midt i loading'en skrur hele dataen seg av. To bad.....liksom Tror ikke dette skyldes for svak CPU. Hvis CPUen er for svak vil det arte seg som at spillet hakker/henger evt. at du må akseptere å kjøre med litt dårliger grafikkinnstillinger i spillet. På spill har dessuten skjermkortet som regel mer å si enn CPU. Problemet ditt høres mer ut som et driverproblem eller et minneproblem. Jeg ville begynt med å se etter oppgradering til alle driverne, spesielt til skjermkortet. Hvis ikke dette hjelper bør du kanskje kjøre memtest e.l. for sjekke minnet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Det er vel det enkleste i verden å finne noe bedre enn T2330. Oppgraderte nettopp min Acer Aspire 5720 fra T2330 til T7500. Prosedyren er fryktelig enkel, og prosessoren er ikke veldig dyr heller. Ytelsen vil også være av en annen verden. Virkelig? Jeg tror at forskjellen er minimal. Har selv både core duo og core 2 duo maskiner uten at jeg kan si at den ene er merkbart "kjappere" enn den andre. Man får sikkert kortere koding/zipping-tider og noe mer fps, men that's it. Endret 13. mai 2008 av mandela Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Virkelig? Jeg tror at forskjellen er minimale. Har selv både core duo og core 2 duo maskiner uten at jeg kan si at den ene er merkbart "kjappere" enn den andre. Man får nok kortere koding/zipping-tider og noe mer fps, men that's it. Vel, jeg har tydeligvis en annen erfaring. På min maskin ble ytelsen merkbart bedre med T7500 enn med T2330, særlig i krevende spill. Men hva som er minimalt eller merkbart er vel subjektivt. Uansett kommer det selvfølgelig an på hva som er bruksområdet til PC-en, men i dette tilfellet var det jo ytelsen på spill som var tema. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Mest sannsynlig er prosessoren din god nok og vel så det. Har du installert spillet og prøvd å kjøre det? Jepp...har det. Alt går flott, helt til jeg skal kjøre spillet. Midt i loading'en skrur hele dataen seg av. To bad.....liksom Tror ikke dette skyldes for svak CPU. Hvis CPUen er for svak vil det arte seg som at spillet hakker/henger evt. at du må akseptere å kjøre med litt dårliger grafikkinnstillinger i spillet. På spill har dessuten skjermkortet som regel mer å si enn CPU. Problemet ditt høres mer ut som et driverproblem eller et minneproblem. Jeg ville begynt med å se etter oppgradering til alle driverne, spesielt til skjermkortet. Hvis ikke dette hjelper bør du kanskje kjøre memtest e.l. for sjekke minnet. Jeg tror også det kan være noe slikt. Det virker i hvert fall ikke som en for svak prosessor. Lenke til kommentar
Forsino_Havid Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Mest sannsynlig er prosessoren din god nok og vel så det. Har du installert spillet og prøvd å kjøre det? Jepp...har det. Alt går flott, helt til jeg skal kjøre spillet. Midt i loading'en skrur hele dataen seg av. To bad.....liksom Tror ikke dette skyldes for svak CPU. Hvis CPUen er for svak vil det arte seg som at spillet hakker/henger evt. at du må akseptere å kjøre med litt dårliger grafikkinnstillinger i spillet. På spill har dessuten skjermkortet som regel mer å si enn CPU. Problemet ditt høres mer ut som et driverproblem eller et minneproblem. Jeg ville begynt med å se etter oppgradering til alle driverne, spesielt til skjermkortet. Hvis ikke dette hjelper bør du kanskje kjøre memtest e.l. for sjekke minnet. Jeg tror også det kan være noe slikt. Det virker i hvert fall ikke som en for svak prosessor. Ja...godt mulig det. Men med Assassins creed, fulgte det med et program kalt "Detect Tool", som matcher dataens ytelse på forskjellige nivåer, opp mot spillets minste krav. Det eneste som "Detect Tool" pekte ut som uttilstrekkelig var Prosessoren. ...mhm...merkelig Lenke til kommentar
m99 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ehh, det er snakk om en gammel Intel Core (T2300) her, ikke en billig-Intel Core 2, eller Intel Pentium Dual-Core (T2330) som de kaller dem. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ettersom klokkefrekvens ikke lenger er ett brukbart mål på ytelse er det såkalte detekteringsprogrammet langt mer avlegs enn en T2300-prosessor hvis det kun bruker klokkefrekvensen til å avgjøre om en prosessor er for dårlig. Lenke til kommentar
Kingleverpostei Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 For og sjekke om du kan kjøre spillet i det hele tatt så sjekk ut denne sia: http://www.systemrequirementslab.com Eneste du må er og tillate at pcen blir sjekket. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ehh, det er snakk om en gammel Intel Core (T2300) her, ikke en billig-Intel Core 2, eller Intel Pentium Dual-Core (T2330) som de kaller dem. Det må da være denne det er snakk om. Det er da en dual-core prosessor, noe som også støttes av den linken du gav oss tidligere i tråden: "Core Duo T2300". Lenke til kommentar
m99 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Sorry, glemte å skrive inn Dual-Core ved de to første, eller egentlig så heter de vel Intel Core (2) Duo. Om en kan erstatte en Core med en Core 2 (begge må selvfølgelig være Socket M) er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå