Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Da har jeg endelig fått litt penger på konto og skal til å kjøpe meg en ny skjerm. Den må oppfylle disse kravene: - 22" Eller Mer - Helst Under 2000.- - DVI - Matt Skjerm-overflate Skjermen vil primært bli brukt til fotoredigering. Jeg har også Spyder 2 pro så kalibrering kan nok fixes lett.. Freebird!.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 En bra skjerm for fotoredigering får du nok ikke til den prisen, dessverre. I alle fall ikke dersom du vil ha ordentlige farger. Alle skjermer med TN-panel, klarer egentlig bare 262.000 farger, og ikke 16,7 millioner. Med bruk av "dithering", så viser en TN-panel-skjerm liksom 16,2 millioner farger. Innsynsvinkelen er også veldig lav på TN-panel. Men dersom du ikke er så altfor kresen, så kan du selvfølgelig legge deg på det prisnivået du snakker om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Ja ok. Da tror jeg at jeg bare holder meg til de skjermene jeg har en stund til. (Eizo Flexscan M1900 og Eizo Flexscan S ett ellerannet.) Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Etter det jeg har funnet ut, så har du faktisk TN-panel nå også - i alle fall M1900, men preprosesseringa er 10-bits (mot 8-bits som er 16,7 mill farger, og 6-bits på vanlig TN-panel), så du har nok noe ganske bra nå. Eizo sine kvalitetsskjermer er jo ordentlig kvalitet. Selv har jeg en NEC-skjerm med S-IPS-panel. Veldig fornøyd med den selv. Men den koster 4000,- og er på 20", og har ikke matt skjermoverflate. Dersom du lurer på hva slags panel en skjerm du vurderer har, anbefaler jeg flatpanels.dk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Flexscan S1910 heter forøvrig hovedskjermen min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå