Gå til innhold

Hjelp til valg av skjerm

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Da har jeg endelig fått litt penger på konto og skal til å kjøpe meg en ny skjerm.

Den må oppfylle disse kravene:

- 22" Eller Mer

- Helst Under 2000.-

- DVI

- Matt Skjerm-overflate

Skjermen vil primært bli brukt til fotoredigering. Jeg har også Spyder 2 pro så kalibrering kan nok fixes lett..:)

Freebird!..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bra skjerm for fotoredigering får du nok ikke til den prisen, dessverre. I alle fall ikke dersom du vil ha ordentlige farger. Alle skjermer med TN-panel, klarer egentlig bare 262.000 farger, og ikke 16,7 millioner. Med bruk av "dithering", så viser en TN-panel-skjerm liksom 16,2 millioner farger. Innsynsvinkelen er også veldig lav på TN-panel. Men dersom du ikke er så altfor kresen, så kan du selvfølgelig legge deg på det prisnivået du snakker om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Ja ok. Da tror jeg at jeg bare holder meg til de skjermene jeg har en stund til. (Eizo Flexscan M1900 og Eizo Flexscan S ett ellerannet.)

Lenke til kommentar

Etter det jeg har funnet ut, så har du faktisk TN-panel nå også - i alle fall M1900, men preprosesseringa er 10-bits (mot 8-bits som er 16,7 mill farger, og 6-bits på vanlig TN-panel), så du har nok noe ganske bra nå. Eizo sine kvalitetsskjermer er jo ordentlig kvalitet.

Selv har jeg en NEC-skjerm med S-IPS-panel. Veldig fornøyd med den selv. Men den koster 4000,- og er på 20", og har ikke matt skjermoverflate.

Dersom du lurer på hva slags panel en skjerm du vurderer har, anbefaler jeg flatpanels.dk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...