axelh Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hei:) Har sittet med den bærbare pcen i flere måneder nå fordi jeg bare blir frustrert hver gang jeg prøver å fikse den stasjonære:S Måtte kjøpe nytt operativsystem da jeg hadde mistet lisensen til det gamle. Men, etter installasjonen vil ikke internett fungere og jeg får feilmelding hvis jeg prøver å spille av en sang. Det står at det er et problem med lydkort eller lyd:S Alt er koblet rett og jeg har jo brukt det før:S Oppsettet er slik: DFI Lanparty UT nf4-ultra D Mist 600w pqi 1024 mb Amd 3500+ Powercolor X800XL Asus dvd brenner 1* Seagate 250GB disk 2* Samsung 500GB disker De to ekstra diskene er det eneste som er lagt til etter jeg installerte nytt operativsystem. Jeg prøvde først å installere på seagaten på 250GB, men da måtte jeg legge inn noe greier på en av de andre og:S Så installerte jeg bare på den ene av de to samsungene. Når jeg er inne på pcen finner den bare 2 av harddiskene også, ikke den siste samsungen:S Kan dette være en del av problemet? Settet stor pris på hjelp! Mvh, Axel Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Du trenger drivere i tillegg til operativsystemet, for at "lydkort" (integrert på hovedkortet) og nettverksporter skal fungere, fant litt hos DFI her Lenke til kommentar
axelh Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Du trenger drivere i tillegg til operativsystemet, for at "lydkort" (integrert på hovedkortet) og nettverksporter skal fungere, fant litt hos DFI her Tusen takk! Ska prøve så fort som mulig:D Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Nå sitter jeg på den stasjonære og alt fungerer som det skal så langt! Tusen takk for hjelpen HAG!! Mvh, Axel Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Uten å være for utidig: Hvordan kan en som har vært registrert på forumet siden 2005 og bygger pc selv ikke vite at man må installere drivere etter installasjon av operativsystem? Godt at det ordnet seg for deg uansett Lenke til kommentar
Ludolf71 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Uten å være for utidig:Hvordan kan en som har vært registrert på forumet siden 2005 og bygger pc selv ikke vite at man må installere drivere etter installasjon av operativsystem? Noen ganger går det fort i svingene :-) Det kjekkeste jeg gjør er at når alle eksperter på et fagområde har forsøkt å løse et problem så kan jeg etterpå komme og peke på de mest elementære feil som de fullstendig har oversett. F.eks hardwarebryteren til trådløst nett er en klassisk gjenganger. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Hahaha:P Nei, det er ikke godt å si:P Tror det bare gikk ganske fort i svingene og så har jeg glemt alt om driverene...Hadde jo cd med alle drivere og alt:P Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Hahaha:P Nei, det er ikke godt å si:P Tror det bare gikk ganske fort i svingene og så har jeg glemt alt om driverene...Hadde jo cd med alle drivere og alt:P Axel Nå har jeg oppdaget et lite problem alikevel... Når jeg scroller nedover på nettsider går det sånn i hakk og hvis jeg gjør dette inne på youtube hakker det i lyden. Når jeg flytter mappevinduer går de også tregt bortover skjermen, altså de kommer i hakk etter musen. Noen som vet hva det kan være`? Axel Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Siden du tydeligvis ikke er helt på plass når det gjelder hva som trengs.... Du har vel ikke glemt drivere til skjermkort også da? Nettulf Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Siden du tydeligvis ikke er helt på plass når det gjelder hva som trengs.... Du har vel ikke glemt drivere til skjermkort også da? Nettulf Ehm, jo:P Noe mer jeg har glemt i samme slengen? Eller så kan vi gjerne slette hele tråden så jeg slipper å dumme meg mer ut Axel Lenke til kommentar
killabie Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Siden du tydeligvis ikke er helt på plass når det gjelder hva som trengs.... Du har vel ikke glemt drivere til skjermkort også da? Nettulf Ehm, jo:P Noe mer jeg har glemt i samme slengen? Eller så kan vi gjerne slette hele tråden så jeg slipper å dumme meg mer ut Axel takk for en god latter så tidlig på morningen Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Siden du tydeligvis ikke er helt på plass når det gjelder hva som trengs.... Du har vel ikke glemt drivere til skjermkort også da? Nettulf Ehm, jo:P Noe mer jeg har glemt i samme slengen? Eller så kan vi gjerne slette hele tråden så jeg slipper å dumme meg mer ut Axel takk for en god latter så tidlig på morningen Bare hyggelig:P Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Chipsetdrivere og skjermkortdrivere er ganske essensielt for at ting skal flyte... men NÅ regner jeg med du har begynt å fått inn det meste? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Chipsetdrivere og skjermkortdrivere er ganske essensielt for at ting skal flyte... men NÅ regner jeg med du har begynt å fått inn det meste? Installerte chipsetdrivere, nettverk, lyd osv fra installasjons cden som kom med hovedkortet så nå mangler jeg bare skjermkort driver:) Tar det når jeg kommer hjem fra skolen:) Tusen takk for hjelpen folkens:D Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå