mX mann Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg skal avinstalere XP og så legw inn win98SE. det jeg lurer på er hvordan jeg skall gjøre det. skal jeg gå inn i DOS-modus og sa skriver jeg inn C format eler hva det nå var, og så setter jeg in win98 cd og instalerer det og så er alt bra. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Start opp i dos, skriv format c:, deretter set du inn win98 cd'en og skriv install. Det skulle holde! Lenke til kommentar
bkak Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 XP har ikke dos Gå inn på www.bootdisk.com, lag en bootdisk og boot, format C:, legg inn 98. Lenke til kommentar
Topeka Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Det enkleste du kan gjøre er ..gå inn i bios , sett CDrom som 1st boot device , boot opp med 98 cdrom , velg dos mode format OG reboot .. Lenke til kommentar
defzx Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvorfor i helvete gå fra xp til 98se?!?!?!? win 98se sucker så utrolig enormt!! :-? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Husk at partisjonene må være i FAT32 for at startdisketter og Win98 skal finne dem. (Og det må nok litt triksing til for å få NTFS til FAT32) Husk også at Win98 ikke støtter mer enn 512MB ram (uten en patch da), ikke støtter raskere enn ca 1GHz CPU'er (uten en patch da), ikke støtter USB 2.0 (uten en patch da), ikke klarer å utnytte 100Mbit nettverk effektivt, En del "moderne" programvare støtter ikke Win9X-serien, osv osv. PS. Hvilken hardware er det du skal ha Win98'en på? (Den bør jo stå litt i stil ... altså til tallet 98 ) PPS. Hvorfor ikke Win 2000 med SP3 ? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvorfor i helvete gå fra xp til 98se?!?!?!?win 98se sucker så utrolig enormt!! :-? Akkurat det lurer jeg også på, det er jo vanvidd Lenke til kommentar
ripset Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvorfor i helvete gå fra xp til 98se?!?!?!?win 98se sucker så utrolig enormt!! :-? Akkurat det lurer jeg også på, det er jo vanvidd Galskap Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Husk at partisjonene må være i FAT32 for at startdisketter og Win98 skal finne dem. (Og det må nok litt triksing til for å få NTFS til FAT32) Å? Min erfaring er at jeg får beskjed om at disken har partisjoner i et ukjent filformat, og så tillbyr den meg å formatere den i fat32. mulig jeg tar feil self, men er nesten sikker på at om du starter opp med en win98 oppstartdisk og kjører fdisk så kan den greit lage fat32 partisjoner, selv om de er i ntfs. Og om jeg tar feil der også, så er jeg helt sikker på at partition magic 8 kan konvertere fra Ntfs til fat32. PPS. Hvorfor ikke Win 2000 med SP3 ? Enig. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Boot opp med winXP cd, slett win XP-partisjon, lag en ny partisjon på det nå ledige området, formater partisjonen med fat32 filsystem. Så booter du win98 og installerer. Men som andre sier: HVORFOR? Ser ingen grunn til å ha win98 hvis du ikke har en <--300MHz maskin Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Feilpostet i annet om data, passer i programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg