Lycantrophe Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Han er ikke bevist skyldig. Han er ikke dømt. Han er midlertidig uskyldig. Lev med det. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Og visst det er noken som ikkje bør få barn så er det vel deg ? Du ville vel reagert omtrent sånn som dette her: pappa pappa han nabomannen voldtok meg. -Ok la oss flytte da så han slipper og plage deg merr. Nei, jeg ville ikke reagert slik. Det der har så liten sammenheng med det jeg skrev at jeg vet ikke om det er vits i å svare på innleggene dine. Så lenge han ikkje utgjør noen fare lenger så er det jo ikkje vits og bry seg merr? Det er jo det du seie. Mer eller mindre, ja. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Han er ikke bevist skyldig. Han er ikke dømt. Han er midlertidig uskyldig. Lev med det. Han har vel innrømmet udåden, så han er vel bevist skyldig. Det er vel straffeutmåling, evt. behandling som skal vurderes. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Men dom har ikke falt. Altså er han per status "uskyldig". La domstolene dømme, ikke vi her hjemme. Spillguru, jeg håper du vokser det av deg. Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Men dom har ikke falt. Altså er han per status "uskyldig". La domstolene dømme, ikke vi her hjemme. Spillguru, jeg håper du vokser det av deg. Ok så da er i følge deg og din oppfatning Hitler også uskyldig da ? Han har jo aldri blitt stillt for retten og blitt dømt han heller. Du som oppfører deg teit nå så ikkje klag på andre. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hitler var den moralske vinneren. Den som inviterer til fest, er best. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Vi kan vel si at han er bevist skyldig, men ikke dømt skylding(ennå). Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ok så da er i følge deg og din oppfatning Hitler også uskyldig da ? Han har jo aldri blitt stillt for retten og blitt dømt han heller. Du som oppfører deg teit nå så ikkje klag på andre. La oss stoppe opp litt før dette blir for uoversiktlig. Om jeg har forstått deg riktig så ønsker du å a) torturere Josef Fritzl og b) gjøre dette uten lov og dom. Altså, du ønsker å tilsidesette rettssikkerheten i tilfeller hvor du/den gemene hop mener at den tiltalte/siktede er skyldig, og du ønsker å i provoserende saker, som denne, torturere og pine iltalte/siktede før noen dom er falt. Om dette er riktig, så er det nok du som er ekstrem. Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ok så da er i følge deg og din oppfatning Hitler også uskyldig da ? Han har jo aldri blitt stillt for retten og blitt dømt han heller. Du som oppfører deg teit nå så ikkje klag på andre. La oss stoppe opp litt før dette blir for uoversiktlig. Om jeg har forstått deg riktig så ønsker du å a) torturere Josef Fritzl og b) gjøre dette uten lov og dom. Altså, du ønsker å tilsidesette rettssikkerheten i tilfeller hvor du/den gemene hop mener at den tiltalte/siktede er skyldig, og du ønsker å i provoserende saker, som denne, torturere og pine iltalte/siktede før noen dom er falt. Om dette er riktig, så er det nok du som er ekstrem. Du er flink til og lese du ?? Kor du fant tortur inni der ? debatten om tortur er jo ikkje noke debatt. Det er jo folk her som ikkje bryr seg om at han skal bli dømt eingang så kanskje det er ein plass og forsette diskusjonen ?? Den neste som drar opp det pisset om torturen raporterer eg Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ok så da er i følge deg og din oppfatning Hitler også uskyldig da ? Han har jo aldri blitt stillt for retten og blitt dømt han heller. Du som oppfører deg teit nå så ikkje klag på andre. La oss stoppe opp litt før dette blir for uoversiktlig. Om jeg har forstått deg riktig så ønsker du å a) torturere Josef Fritzl og b) gjøre dette uten lov og dom. Altså, du ønsker å tilsidesette rettssikkerheten i tilfeller hvor du/den gemene hop mener at den tiltalte/siktede er skyldig, og du ønsker å i provoserende saker, som denne, torturere og pine iltalte/siktede før noen dom er falt. Om dette er riktig, så er det nok du som er ekstrem. Du er flink til og lese du ?? Kor du fant tortur inni der ? debatten om tortur er jo ikkje noke debatt. Det er jo folk her som ikkje bryr seg om at han skal bli dømt eingang så kanskje det er ein plass og forsette diskusjonen ?? Den neste som drar opp det pisset om torturen raporterer eg Okey, da er du ikke for tortur. Flott. Det gjenstår fremdeles et spørsmål, ønsker du å sette rettssikkerheten til side og straffe Josef Fritzl uten lov og dom? Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 dessuten sa eg bare han fortjener og bli torturert ikkje at han bør bli det. Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ok så da er i følge deg og din oppfatning Hitler også uskyldig da ? Han har jo aldri blitt stillt for retten og blitt dømt han heller. Du som oppfører deg teit nå så ikkje klag på andre. La oss stoppe opp litt før dette blir for uoversiktlig. Om jeg har forstått deg riktig så ønsker du å a) torturere Josef Fritzl og b) gjøre dette uten lov og dom. Altså, du ønsker å tilsidesette rettssikkerheten i tilfeller hvor du/den gemene hop mener at den tiltalte/siktede er skyldig, og du ønsker å i provoserende saker, som denne, torturere og pine iltalte/siktede før noen dom er falt. Om dette er riktig, så er det nok du som er ekstrem. Du er flink til og lese du ?? Kor du fant tortur inni der ? debatten om tortur er jo ikkje noke debatt. Det er jo folk her som ikkje bryr seg om at han skal bli dømt eingang så kanskje det er ein plass og forsette diskusjonen ?? Den neste som drar opp det pisset om torturen raporterer eg Okey, da er du ikke for tortur. Flott. Det gjenstår fremdeles et spørsmål, ønsker du å sette rettssik kerheten til side og straffe Josef Fritzl uten lov og dom? Kan godt vente på den dommen eg bare den svir no jævlig ( noke d ikkje kommer til og gjør siden tortur er forbudt ) og han aldri får oppleve livet utafor murene ever again. Og cella hans skal vere eit mørkt lite kott uten lys og han skal få sitte der og tenke over ka han har gjort resten av sitt liv. btw dere er "tragiske" svarer kje ein dritt på mine poeng bare tar og snur på flisa og finner på noke nytt liksom dere forsvarer monsteret. Noke som burde vert ulovleg for alle andre enn advokaten hans. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 btw dere er "tragiske" svarer kje ein dritt på mine poeng Vel, det er sannsynsligvis fordi poengene dine, som du så fint kaller dem, for det meste består av stråmenn og oppfordringer til tortur. Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 btw dere er "tragiske" svarer kje ein dritt på mine poeng Vel, det er sannsynsligvis fordi poengene dine, som du så fint kaller dem, for det meste består av stråmenn og oppfordringer til tortur. Hehehehe morsom du har du lest no her siden mitt 1 innlegg eller ? Får ikkje håpe det for di skyld iafall Lenke til kommentar
toysegutten Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Nå skal jeg svare på dine poeng i det siste innlegget. Kan godt vente på den dommen eg bare den svir no jævlig ( noke d ikkje kommer til og gjør siden tortur er forbudt ) og han aldri får oppleve livet utafor murene ever again. Og cella hans skal vere eit mørkt lite kott uten lys og han skal få sitte der og tenke over ka han har gjort resten av sitt liv. Du tror ikke straffen hans svir allerede, med tanke på mediaeksponeringen? Og hvorfor skal det være straffen hans å sitte i et mørkt lite kott resten av livet? Hva tjener det samfunnet, eventuelt ofrene? Kan du argumentere for det? btw dere er "tragiske" svarer kje ein dritt på mine poeng bare tar og snur på flisa og finner på noke nytt liksom dere forsvarer monsteret. Noke som burde vert ulovleg for alle andre enn advokaten hans. Ulovlig for alle andre enn advokaten hans? Hvorfor det? Er ytringsfrihet også bare bambus, ifølge deg? Ja, jeg vet du sa "ytringsfrihet my ass" i ditt første innlegg i denne tråden, men det innlegget har du jo så vidt jeg kan se i ettertid hevdet var tull. Jeg vil også gjerne vite om du baserer tankegangen på det du mener er det beste for samfunnet. Gjør du det? Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Nå skal jeg svare på dine poeng i det siste innlegget.Kan godt vente på den dommen eg bare den svir no jævlig ( noke d ikkje kommer til og gjør siden tortur er forbudt ) og han aldri får oppleve livet utafor murene ever again. Og cella hans skal vere eit mørkt lite kott uten lys og han skal få sitte der og tenke over ka han har gjort resten av sitt liv. Du tror ikke straffen hans svir allerede, med tanke på mediaeksponeringen? Og hvorfor skal det være straffen hans å sitte i et mørkt lite kott resten av livet? Hva tjener det samfunnet, eventuelt ofrene? Kan du argumentere for det? Kanskje nesten mann ut, tenker seg ein gong til, og finner ut at nei eg dropper det for blir eg tatt så svir det, istede for no så, hmm ka e det verste så kan skje. Jo eg må tilbringe det siste åra mine i ein 25 kvardrats leilighet sammen med ein kollega istede for eit 10 kvardrats rom på gamlehjem. btw dere er "tragiske" svarer kje ein dritt på mine poeng bare tar og snur på flisa og finner på noke nytt liksom dere forsvarer monsteret. Noke som burde vert ulovleg for alle andre enn advokaten hans. Ulovlig for alle andre enn advokaten hans? Hvorfor det? Er ytringsfrihet også bare bambus, ifølge deg? Ja, jeg vet du sa "ytringsfrihet my ass" i ditt første innlegg i denne tråden, men det innlegget har du jo så vidt jeg kan se i ettertid hevdet var tull. Jeg vil også gjerne vite om du baserer tankegangen på det du mener er det beste for samfunnet. Gjør du det? ytringsfrihet er jo ok men det bør vere ei grense der og synes eg. Og den går under det staff uttaler. det beste for sammfunnet ja ? er ikkje det og gasse i hjel eller slå i hjel driten da ? så slipper ein utgiftener med og ha ein slikt monster i live. ( Ik begynn og siter dette nå det er jo satt på spissen for og vise eit poeng ) Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Kanskje nesten mann ut, tenker seg ein gong til, og finner ut at nei eg dropper det for blir eg tatt så svir det, istede for no så, hmm ka e det verste så kan skje. Jo eg må tilbringe det siste åra mine i ein 25 kvardrats leilighet sammen med ein kollega istede for eit 10 kvardrats rom på gamlehjem. Utsikter for høy straff har aldri avskrekket kriminelle. ytringsfrihet er jo ok men det bør vere ei grense der og synes eg. Og den går under det staff uttaler. Hvordan er det verre enn å si at Fritz er et menneske som alle oss andre enn det er å oppfordre til tortur? Endret 13. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Kanskje nesten mann ut, tenker seg ein gong til, og finner ut at nei eg dropper det for blir eg tatt så svir det, istede for no så, hmm ka e det verste så kan skje. Jo eg må tilbringe det siste åra mine i ein 25 kvardrats leilighet sammen med ein kollega istede for eit 10 kvardrats rom på gamlehjem. Utsikter for høy straff har aldri avskrekket kriminelle. Nei vel Synd for dei da ytringsfrihet er jo ok men det bør vere ei grense der og synes eg. Og den går under det staff uttaler. Hvordan er det verre enn å si at Fritz er et menneske som alle oss andre enn det er å oppfordre til tortur? Nei sei det du. Neimen om eg veit.. Har du noke ide du ? Lenke til kommentar
toysegutten Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) ytringsfrihet er jo ok men det bør vere ei grense der og synes eg. Og den går under det staff uttaler.det beste for sammfunnet ja ? er ikkje det og gasse i hjel eller slå i hjel driten da ? så slipper ein utgiftener med og ha ein slikt monster i live. ( Ik begynn og siter dette nå det er jo satt på spissen for og vise eit poeng ) Ok, du er mot ytringsfriheten når ytringene overstiger en gitt grad av subjektiv ubehagelighet for din del, da har vi unnagjort det - så får du heller argumentere mot den i andre tråder. Når det gjelder resten av det du skriver her, så skjønner jeg ikke helt hvilket poeng du setter på spissen. Virkelig ikke. Kan du si det på nytt, uten å sette "poenget" på spissen? I kroner og øre tjener samfunnet på å henrette personer som straff, men det er en grunn til at man har sluttet med det i den vestlige verden. Det er så vidt meg bekjent marginalt med personer som ønsker dødsstraff gjeninnført her til lands. Samfunnet tjener i praksis ingenting på å bure forbrytere inn i mørke kott, bare så det er sagt. Når det gjelder argumentet ditt om at torturmetoder (ja, mørke kott er tortur) vil gi en allmennpreventiv virkning, som det heter, tror jeg du må tenke om igjen. Tror du virkelig de som sperrer inne personer over lengre tidsrom og holder det skjult for offentligheten, og eventuelt voldtar dem, tenker på straffen de kan få? Hadde de trodd de skulle bli tatt for det, hadde de neppe gjort det. Hvis de tok sjansen, hadde de gjort det uansett straff. Moderator kan godt skille ut de innleggene som passer inn der i en egen tråd: "Fritzl-saken - tortur som straff?" Edit: Rusk Endret 13. mai 2008 av toysegutten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå