Gå til innhold

Staff's utalelse i Østerrike saken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gruppa er seriøst ment. Den heter noe om at "Fritzl må brenne i helvete til evig tid", og så er det haugevis av kommentarer om hvordan de ønsker å torturere mannen.

Slike mennesker som oppretter en gruppe som dette trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Så Staff om dette i Tabloid..

Det jeg lurer iltt på; Om de innsperrede (24 år..!) ønsket å komme ut, hvorfor i allverden overfalt de ikke mannen i et bakhold feks? Slått ham ned bakfra, bundet ham - og tvunget ham til å åpne døren( om de ikke kunne det selv)

Et eller annet slikt måtte de da kunne klare å utpønske.. :hmm:

Lenke til kommentar
Så Staff om dette i Tabloid..

Det jeg lurer iltt på; Om de innsperrede (24 år..!) ønsket å komme ut, hvorfor i allverden overfalt de ikke mannen i et bakhold feks? Slått ham ned bakfra, bundet ham - og tvunget ham til å åpne døren( om de ikke kunne det selv)

Et eller annet slikt måtte de da kunne klare å utpønske.. :hmm:

Lettere sagt enn gjort. Hva tror du hadde skjedd om de så mye som hadde forsøkt? De var livredde denne mannen som kom ned hver morgen for å voldta datteren sin. Barna visste jo ikke engang at de var i fangenskap.

Lenke til kommentar
Staff er ein vits, han lirer av seg den eine tragiske uttalelsen etter den andre kun for å få PR og fleire kjendiskundar. Eg finn ikkje noko logisk og rasjonell grunn for denne uttalelsen, ei heller den i Lommemannen-saken. Det er kun for å lage store avisoverskrifter, for min del kan han pensjonere seg og flytte til Spania. :thumbdown:

I Lommemann-saken hadde Staff et poeng. I Østerrike-saken har han ikke det. Når han klarer å si at gjerningsmannen bare er litt utenom det vanlige og egentlig en mann med empati er han på villspor.

Fakta er at mannen har holdt sin datter fanget i 24 år. Voldtatt henne hundrevis av ganger, fåt syv barn med sin egen datter, (kanskje også voldtatt barebarnet sitt, vært i thailand og kjørt løpet der også+++++. At han adopterte noen av barna sine var vel kun en handling som gikk på plassmangel i kjelleren. Jeg vil kalle mannen et avvik.

Lenke til kommentar
Staff er ein vits, han lirer av seg den eine tragiske uttalelsen etter den andre kun for å få PR og fleire kjendiskundar. Eg finn ikkje noko logisk og rasjonell grunn for denne uttalelsen, ei heller den i Lommemannen-saken. Det er kun for å lage store avisoverskrifter, for min del kan han pensjonere seg og flytte til Spania. :thumbdown:

I Lommemann-saken hadde Staff et poeng. I Østerrike-saken har han ikke det. Når han klarer å si at gjerningsmannen bare er litt utenom det vanlige og egentlig en mann med empati er han på villspor.

Men det har han jo ikke sagt! Ikke rart Staff blir angrepet når folk ikke forstår hva han sier. Alt Staff har gjort er å peke på forsonende og fomildende trekk ved Fritzl, pekt på at også Fritzl er et menneske med sin egen historie, sin egen psyke osv.

Lenke til kommentar

Etter å ha skumlest det første avisoppslaget med Staff sine uttalelser tenkte jeg også at nå har han gått helt av hengslene. Men etter å ha gått litt grundigere til verks er det for meg tydelig at Staff igjen sier noe fornuftig men blir som vanlig feilsitert og oppfattet totalt feil. Hvor er det Staff sier at denne saken er en bagatell?

Det forundrer meg også at mange reagerer på Staffs uttalelse om at Fritzl er en drømmeklient. Selvsagt er Fritzl en drømmeklient for en forsvarsadvokat hvis man ser på det rent profesjonelt. Dette er en høyt profilert sak hvor gjerningsmannen allerede er dømt nedenom og hjem som satan selv. En kjemeputfordring for en forsvarsadvokat som vil gi masse PR. Kynisk kanskje, men advokater lever nå tross alt av å selge sine tjenester.

Lenke til kommentar

Tja, hvorfor skiller ikke bare kvinner seg fra voldelige/psykopatiske/alkoholiserte ektemenn?

Tror denne familien levde i en frykt og en situasjon vi ikke engang kan prøve å forstå.

Lenke til kommentar

Men det har han jo ikke sagt! Ikke rart Staff blir angrepet når folk ikke forstår hva han sier. Alt Staff har gjort er å peke på forsonende og fomildende trekk ved Fritzl, pekt på at også Fritzl er et menneske med sin egen historie, sin egen psyke osv.

Empati er ordet Staff tenker på. Forsonende og formildende trekk vil i dette tilfelle føre til lavere straff. "Monster"-navnet Fritsl har fått av media er selvsagt helt på trynet. Ingen er født ond eller som et monster (hva enn det betyr). De blir skapt. Dette er også tilfelle for Fritzl. Mye tyder på en oppvekst full av vold og traumatiske opplevelser. Ingen snakker om unnskyldninger her, det er forklaringer. Enhver handling har en konsekvens.

Lenke til kommentar

Troller du eller klarer du virkelig ikke å lese hva folk skriver før du kaster deg over tastaturet selv?

Det forundrer meg også at mange reagerer på Staffs uttalelse om at Fritzl er en drømmeklient. Selvsagt er Fritzl en drømmeklient for en forsvarsadvokat hvis man ser på det rent profesjonelt. Dette er en høyt profilert sak hvor gjerningsmannen allerede er dømt nedenom og hjem som satan selv. En kjemeputfordring for en forsvarsadvokat som vil gi masse PR. Kynisk kanskje, men advokater lever nå tross alt av å selge sine tjenester.

Hvorfor kynisk? Jeg kan heller tenke meg at Staff virkelig brenner for å forsvare utstøtte mennesker. Under hekseprosessene i middelalderen hadde Staff vært en av dem som kjempet mot heksebrenning. Vi har et bedre samfunn takket være mennesker som Staff.

Lenke til kommentar

Troller du eller klarer du virkelig ikke å lese hva folk skriver før du kaster deg over tastaturet selv?

Tror du jeg troller?

Lenke til kommentar

Det virker som det er svært få i Norge som har fått med seg at han ble spurt om hvordan han ville ha forsvart denne mannen dersom han fikk anledningen.

Han sier da at han ville prøvd å få vist fram mennesket. Det media ikke vil vise. Hvordan hadde han det under sin oppvekst?

Som oftest så er jeg veldig uenig med Staff i hans uttalelser, men her svarte han på oppfordring hvordan han ville gått fram.

Hva skulle han ha sagt? Jeg ville begynt med å informere retten om diverse middelalderske metoder som kan brukes på dette monsteret for å slukke mobbens blodtørstighet???

Så da spør jeg...dere som synes Staff var så langt utenfor med sine uttalelser...

Dersom dere hadde vært hans forsvarer... hvordan ville dere gått fram for å forsvart ham?

Han er en forsvarer av natur og vil utfordres som andre i sine respektive yrker... så det er også naturlig at han ville ha påtatt seg en slik jobb.

Hvorfor bli forsvarsadvokat dersom du bare vil dømme?

Lenke til kommentar
Jeg lurer jo på det når du kommer med uttalelser som tyder på at du ikke har skjønt bakgrunnen for Staffs uttalelser.

At Staff angriper måten mannen blir omtalt på er jeg helt enig i. Det som tabloid-pressen gjør er å selge aviser. SEX, MONSTER, INCEST osv selger aviser. At Staff vil bruke mannens oppvekst for å forklare handlingene og mangelen på anger over å ha voldtatt datteren sin i en mannsalder er også forståelig. Man kan forsvare personen, ikke handlingen. Han vil appellere til den delen av oss som setter ting i perspektiv. Ingen er født onde slik jeg skriver andre steder i tråden. Ordet "Monster" betyr pr definisjon ikke en person som utfører onde handlinger, men det selger aviser. Og tiltalte er ikke ond i mine øyne. Det spesielle med denne saken er at mistenkte ikke forstår at det han har gjort er uakseptabelt, han reflekterer ikke over det. Derfor er han høyst sannsynligvis et psykisk tilfelle.

Lenke til kommentar

Det Staff har sagt er at han ser etter "sympatiske og pene trekk". Han sier:

"Det jeg er interessert i, er de formildende omstendigheter."

Du påstår at Staff sa:

"bare er litt utenom det vanlige og egentlig en mann med empati"

Men Staff sa ikke at han var en mann med empati. Han sa at han lette etter sympatiske trekk. Du glemmer utgangspunktet for Staffs uttalelser. Du tar en uttalelse om "sympatiske trekk" og tolker det til at han sier "han er en mann med empati".

Lenke til kommentar
Når det til og med er opprettet Facebook-grupper der mobben tar til orde for tortur av både Fritzl og Staff, så sier det seg selv at noe er grusomt galt i hodet til mange.

Vel, nå er de faktisk mennesker de som oppretter slike grupper også da. Og man må jo være enig i at de ikke er så helt gale heller. Jeg mener, de har jo ikke satt truslene ut i livet. De kunne fint gjort det; men at de lar være viser at de har medmenneskelighet tross alt :)

Lenke til kommentar
Vel, nå er de faktisk mennesker de som oppretter slike grupper også da.

Ja, og så?

Og man må jo være enig i at de ikke er så helt gale heller.

Hvem har sagt at de er gale?

Jeg mener, de har jo ikke satt truslene ut i livet. De kunne fint gjort det; men at de lar være viser at de har medmenneskelighet tross alt :)

Ja, hva så? Poenget er at folk tar til orde for tortur når jeg mistenker at de vanligvis ville tatt avstand fra slikt. Massehysteriet vil ingen ende ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...