Gå til innhold

Staff's utalelse i Østerrike saken


Anbefalte innlegg

Bear^, du kunne også dette og enda sykere ting, bare de "rette" omstendighetene hadde vært tilstede. Ingenting kan forsvare slike handlinger, men kanskje forklare det. Man må ikke distansiere seg fra det ved å tenke at han er et umenneskelig monster. Det er et menneske som har gjort dette, og vi er alle mennesker. Det er viktig å være klar over hva mennesket er i stand til å gjøre. Holocaust, Røde Khmer, Irak...Det eksisterer ikke noen "de" som er forskjellige fra "oss". Det er vi som står bak. Menneskene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menneske er vi alle men det er og de som er menneskelige monster i ordets rette betydning, som f.eks Mengele var.

 

Jeg vil klassifisere Josef som et menneskelig monster. Menneske som han er som alle oss andre så vil jeg og si at han har gjort en såpass grov forbrytelse over så lang tid med overlegg og mening at skillet mellom hva som er mennesket og monsteret i mannen er mer difuset. Det som mest gjør denne linjen difuse er at han har gjort det med sin egen datter.

 

Det at Staff igjen er ute å bagatelliserer en incest sak får man og til å stille spørsmål rundt hans person, når han nærmest direkte sier at incest ikke er noe å blåse opp. Det er greit at han utaler seg om sin mening men å nærmest bagatellisere hele greiene og fremstille det som om at det er en liten forseelse som f.eks å kjøre på rødt lys, det er litt irriterende. Og spesielt sårt og irriterende må det være for dem som faktisk har vært utsatt for et overgrep av sine egene, og deretter lese at de nærmest har sytt og klaget for en fillesak.

 

Staff burde passe munnen sin litt når han utaler seg.

Lenke til kommentar
Eg ser ikkje kva Staff har bidratt med her

Bortsett fra å ha baller nok til å stå opp imot alles enstemmige fordømmelse og forhåndsdømming av mannen som et monster? Staff har lang erfaring med dette, og han ser mennesket bak "monsteret" alle andre ser.

 

Og det TS m.fl. gjør er å ta sitater ut av en sammenheng. F.eks. innleder Staff det han sier med at "på mange måter...", og "kanskje han etter hvert...". Dette etter at Staff har presisert at han ikke vet nok om bakgrunnen for det som har skjedd. At vi må forstå hva som ligger bak. Han nevner også tin som er "pene trekk oppi alt annet". For eksempel at det at han lar tre av barna slippe løs kan være et uttrykk for omsorg, for eksempel.

 

Når han snakker om at at ikke er et fengsel, så påpeker han at mannen ikke prøvde å gjøre livet deres jævlig. At han ikke gjorde det med onde tanker i bakhodet. Uansett hvor onde vi mener hanglingene hans er så er det ikke sikkert at han selv var drevet av ondskap, og Staff peker da på ting som tilsider dette.

 

Istedenfor å skrike opp om det Staff sier, hva med å prøve å få med seg hva han faktisk sier?

 

Her er hele intervjuet, for de som ønsker en mer edruelig debatt snarere enn automatsvar om hvor skrekkelig Staff er som har et annet syn på saken:

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/363977

Lenke til kommentar

Jokko88: Hva er din kilde for dette, og hva har det med Staff sine uttalelser å gjøre?

 

Menneske er vi alle men det er og de som er menneskelige monster i ordets rette betydning, som f.eks Mengele var.

Hva er et monster? Er det et menneske som gjør onde ting av "riktig" grunn? Eller må mannen være tvers igjennom ond og gjøre ting bare for å gjøre alt så ille som mulig for andre? Kanskje var Mengele et monster. Men kjenner du til bakgrunnen for gjerningene hans?

 

Hvis man er et monster selv om man mener vel så går det mange monstre rundt i Norges land. For eksempel stemmer folk på partier som er for fortsatt tollbarriere og undertrykking av fattige land. De tror at å spy penger inn i fattige land hjelper, men det gjør bare vondt verre. Er disse menneskene monstre fordi de har tro på en politikk som fører til tragedie?

 

Det at Staff igjen er ute å bagatelliserer en incest sak får man og til å stille spørsmål rundt hans person, når han nærmest direkte sier at incest ikke er noe å blåse opp.

Hva med å høre på hva Staff faktisk sier istedenfor å automatisk ta frem storslegga?

 

Det er greit at han utaler seg om sin mening men å nærmest bagatellisere hele greiene og fremstille det som om at det er en liten forseelse som f.eks å kjøre på rødt lys, det er litt irriterende. Og spesielt sårt og irriterende må det være for dem som faktisk har vært utsatt for et overgrep av sine egene, og deretter lese at de nærmest har sytt og klaget for en fillesak.

Jeg kan ikke huske å ha hørt noe om en "fillesak" i intervjuet med Staff. Derimot prøver Staff å se på hva som ligger bak det hele, og f.eks. peker på ting som kan være positive og som tilsier at mannen ikke gjorde det for å være ond, men at han kanskje f.eks. så på det som at han beskyttet familien el.l. Da er vi tilbake til det om man automatisk er et monster hvis man gjør noe galt, eller om man ikke er det likevel hvis man er overbevist om at man selv gjør noe som er godt og riktig.

 

Staff burde passe munnen sin litt når han utaler seg.

Ja, alle som har et annet perspektiv på ting enn deg bør holde munn! :lol:

 

Du mener at Staff bagatelliserer saken. Men har du tenkt på at kanskje slike som deg blåser den opp? Hvorfor skal slike som deg få hype en sak til himmelen og tilbake, men ingen skal få lov til å trekke i motsatt retning for å få litt edruelighet inn i debatten?

Lenke til kommentar
Jokko88: Hva er din kilde for dette, og hva har det med Staff sine uttalelser å gjøre?

 

Var noen som kommenterte at mannen hadde en dårlig oppvekst og var psykisk syk, men det er han altså ikke. Kilden min er en offisiell uttalelse fra fengselet der han befinner seg, dagsrevyen snakket med dem og da fortalte de om undersøkelsene de hadde utført.

Lenke til kommentar
Hva er et monster? Er det et menneske som gjør onde ting av "riktig" grunn? Eller må mannen være tvers igjennom ond og gjøre ting bare for å gjøre alt så ille som mulig for andre? Kanskje var Mengele et monster. Men kjenner du til bakgrunnen for gjerningene hans?

 

Hvis man er et monster selv om man mener vel så går det mange monstre rundt i Norges land. For eksempel stemmer folk på partier som er for fortsatt tollbarriere og undertrykking av fattige land. De tror at å spy penger inn i fattige land hjelper, men det gjør bare vondt verre. Er disse menneskene monstre fordi de har tro på en politikk som fører til tragedie?

 

Om du vet hvem Mengele er og hva han gjorde så vet du og hva jeg definerer med et menneskelig monster.

 

Hva med å høre på hva Staff faktisk sier istedenfor å automatisk ta frem storslegga?

 

Hva sa han som jeg ikke har fått med meg? Ettersom jeg leser går han ut å bagatelliserer denne saken og, noe ikke bare jeg sier men andre og, på lik linje som han bagatelliserte Lommemann saken.

 

Jeg kan ikke huske å ha hørt noe om en "fillesak" i intervjuet med Staff. Derimot prøver Staff å se på hva som ligger bak det hele, og f.eks. peker på ting som kan være positive og som tilsier at mannen ikke gjorde det for å være ond, men at han kanskje f.eks. så på det som at han beskyttet familien el.l. Da er vi tilbake til det om man automatisk er et monster hvis man gjør noe galt, eller om man ikke er det likevel hvis man er overbevist om at man selv gjør noe som er godt og riktig.

 

Og hvilken ting er positiv i en slik sak? At hun har fått mange barn, har levet skjermet fra verdens grusomheter? Det er ikke noe positivt i en slik sak. Om man så tror at man gjør det for deres eget beste så forandrer ikke det på det at det er grusom å sperre inne et menneske å seksuelt misbruket dette, spesielt når det er enns eget barn.

 

Ja, alle som har et annet perspektiv på ting enn deg bør holde munn!

 

Du mener at Staff bagatelliserer saken. Men har du tenkt på at kanskje slike som deg blåser den opp? Hvorfor skal slike som deg få hype en sak til himmelen og tilbake, men ingen skal få lov til å trekke i motsatt retning for å få litt edruelighet inn i debatten?

 

Tror du må reformulere den litt den øverste delen. Jeg sa Staff burde passe på hva han sier for han trår på et ømtåelig tema, er en god del i vårt land som har blitt utsatt for overgrep av sine nærmeste, en incest sak, og det at Staff nærmest koster det under teppet som en mindre forseelse nærmest kan tråkke på en del tær.

 

Hypper jeg saken opp?

Lenke til kommentar
Hva sa han som jeg ikke har fått med meg? Ettersom jeg leser går han ut å bagatelliserer denne saken og, noe ikke bare jeg sier men andre og, på lik linje som han bagatelliserte Lommemann saken.

 

 

Han bagatelliserer ikke saken. Han sier ikke at mannen ikke har gjort noe forferdelig galt. Han peker på sider ved mannen som ikke er fryktelig onde, uten å si at ikke andre sider kanskje er det. Det er aldeles ikke noen bagatellisering, men snarere en nyansering.

Lenke til kommentar

For de som ikke gidder høre hva Staff sier, her er en transkripsjon.

 

Sammenligner man dette med mediaoppslagene, ser man ganske fort at de ikke har presentert det han sier på en korrekt måte. Legg merke til at han til dels blir bedt om å si hva han hadde sagt om han var forsvarsadvokat. Jeg er for øvrig glad for at Staff sier sin mening når han tross alt blir oppringt og spurt om ting - heller enn å la seg kneble av allmuen, som i blant opptrer som hooligans.

Lenke til kommentar
Det er i grunn ganske så morsomt at denne tråden opprinnelig ble opprettet for å vise hvor trangsynt og lite reflektert Staff er.

Når det til og med er opprettet Facebook-grupper der mobben tar til orde for tortur av både Fritzl og Staff, så sier det seg selv at noe er grusomt galt i hodet til mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...