Jennifer Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ååhh børna er kuul! <3 liker å se på mess jeg da iforhold til chill og sonen.. når det ikke er konker.. noe som dessverre er ganske skjeldeent.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) satt å så på kryssord konken til Mess for en tid tilbake, og da skulle enn finne forkjellige frukt i det kryssordet, det fantes tilsammen 15 "frukt" , men kun 4 var riktig skrevet mais , potet, reddik og ruccula var riktig svar , sendte melding til dem og sa at dette er dessverre ikke frukt, men salat og grønnsaker og korn , men de hadde funnet disse svarene på www.frukt.no så da hadde de alt på sitt tørre.. det er frukt.no sin feil hvis dette ikke var frukt sa han derre tosken ( børna ) på skjermen.. og ba meg slutte å kverrulere... helt utrolig at det er lov, de burde hatt strengere regler for dette tullet ! Endret 14. mai 2008 av toazty Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Mess-TV og Sonen holder seg, etter det jeg vet, innenfor regelverket, men det er vanskelig å kunne vinne i et spill der reglene lages etter behov fra arrangøren. Det er nettopp det som er problemet med disse programmene. De sitter å trekker i trådene mellom seerne når konkuransene pågår og regulerer underveis, slik at seerne kaster dyre meldinger bort på ingenting, mens programmet soper inn penger helt til de føler at det er tid for å kåre en "vinner". Standard rutine! Det er egentlig ikke vits å vurdere å bli med på disse konkuransene før det nærmer seg slutten, siden de liksom aldri får en vinner før det har gått lang nok tid eller rettere sagt, når de har fått inn en stor nok haug med penger fra seerne som tror de har en fair sjangse til å vinne hvis de er kjapp nok til å svare. Det "riktige svaret" kan de vri og vende på så lenge de vil, mens seerne gjetter og gjetter og tror de er kjempenær ved å vinne. Det er ingen lovverk som sier at disse programmene ikke kan lage seg "riktige svar" etter eget behov. For å si det slik, et spørsmål kan ha mange ulike korrekte svar og det er nettopp det som er hemmeligheten og taktikken bak disse kyniske "konkuransene". Dette er selvfølgelig ingen nyhet, men likevel er det mange som må igjennom noen dyre lærepengen før de skjønner hvordan disse programmene fungerer. Chill tar likevel kaka! Mess-TV og Sonen er barnemat i forhold, spør du meg... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 "Førstemann inn med riktig svar vinner en überfet kopp" og oppgaven er 4/2 + 2^4 - kvadratroten av 2 = x ... Ikke nok med at det er to løsninger, men de lar søren meg et av de riktige svarene gå forbi på skjermen for så å trekke ut en laaaaaaaaangt uti (vil jeg tro, jeg gikk før de fikk trukket en "heldig" vinner). Er det ikke mulig å klage på dette egentlig? Sett at man sender inn 10-15 sekunder etter oppgaven kommer, for så at svaret skal bruke 4 timer før det kommer på skjermen sammen med tilfeldigvis 1000 andre riktige svar etter hverandre når det har vært et par tusen gale svar på skjermen? Man kan jo bevise det enkelt ved å sende en melding med galt svar og se hvor lang tid det tar før den dukker opp. Gråsoner, synsing, jup, thats me. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Du kan rapportere til Konkuransetilsynet. De vil reagere hvis noe er ulovlig. Det beste er nok likevel å rett og slett slutte å bidra til at disse programmene får fortsette på TV. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) jeg satt å så på messtv idag tidlig (ikke spør hvorfor..) men det var ikke så mye annet å se på når jeg uansett var oppe tidlig uten grunn.. Og jeg så irriterende som det er irriterte meg blå over den fordømte bimboen av ei kjerring som heter celeste som var på den skjermen.. Makan til fjåsemikkel som kaller alle fra østkanten loosers og er ei ihuga Stabæk fan.. osv osv.. Dere skulle ha sett det assa.. og jeg gikk inn på "bloggen" som de skrøyt så av på denne sendinga.. og der fant jeg ut at det var ikke bare jeg som var kvalmende (unødvendig jeg veit) irritert : se bare her Mess tv blogg Endret 17. mai 2008 av Derma Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 jeg satt å så på messtv idag tidlig (ikke spør hvorfor..) men det var ikke så mye annet å se på når jeg uansett var oppe tidlig uten grunn.. Og jeg så irriterende som det er irriterte meg blå over den fordømte bimboen av ei kjerring som heter celeste som var på den skjermen.. Makan til fjåsemikkel som kaller alle fra østkanten loosers og er ei ihuga Stabæk fan.. osv osv.. Dere skulle ha sett det assa..og jeg gikk inn på "bloggen" som de skrøyt så av på denne sendinga.. og der fant jeg ut at det var ikke bare jeg som var kvalmende (unødvendig jeg veit) irritert : se bare her Mess tv blogg Vel, det er ikke de mest begavede personene som blir plassert foran skjermen. Så lenge de kan si "Send melding" hvert 30 sekund, så får de jobben... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Vel, der var det offisielt! De driver faktisk på med ulovlig svindel... Forbrukerinspektørene på NRK (Chill lurer seerne) Endret 8. oktober 2008 av LiamH Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Chill legge ned nå. nå få vi se mer Cops og flere.. Tror du meg ikke?? ser det TV-GUIDE :http://www.viasat4.no/tvguide/ Edit: http://chill.no/ er solgt til høystbydende.. Endret 4. oktober 2008 av Spion Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Linken til liamh fungerer ikke, men her er tekstversjonen: Kyniske Viasat lrer seerne Programlederne og moderatorene (en person som kontrollerer alle meldinger som legges ut, og kommer med innspill til programlederen underveis i sendingen) får et hefte hvor det står følgende: ”For å dra inn meldinger må vi være veldig kyniske. Det nytter ikke å synes synd på seerne som bruker pengene sine på oss. Det er dette vi lever av.” Og for sikkerhets skyld opererer programlederne med alternative svar: Dersom noen sender inn løsningen, velger de bare et annet svar fra listen. I et lite naivt og optimistisk øyeblikk endte jeg opp med å bruke 100 kr på det drittprogrammet. De brukte da denne metoden over. Jeg sendte inn løsningen. Det var bare mulig at det var en løsning utifra hintene. De leste til og med fra wikipedia om noe spesifikt. Men etter jeg sendte inn svaret endret de både svaret og oppgaven og hintene litt. Får aldri tilbake pengene, men jeg er glad de har lagt ned. Burde blitt straffet i tillegg! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Legges de ned?!? Hahahahahaha!!! Stilig! Jeg lovte nemlig programlederne at jeg skulle få deres kyniske og ulovlige metoder frem i lyset slik at folk ungikk dem. Da lo de og gjorde narr av meg, men se der, ja! Den som ler sist, ler best! :!: Dette er nøyaktig grunnen til at jeg reagerte slik jeg gjorde i denne tråden! Det nytter å si i fra og det gir resultater! Linken funker ikke lenger, nei... Fant programmet en annen plass: Forbrukerinspektørene på NRK1 Ps: Endrer linken over også... Endret 8. oktober 2008 av LiamH Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Venter fortsatt på premien jeg vant for 1 og et halvt år siden Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Tror ikke "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" teller i denne sammenhengen... :!: Makan til en gjeng med sleske løkhoder! Godt å se at det slår tilbake på dem! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Venter fortsatt på premien jeg vant for 1 og et halvt år siden Chill holdt vel ikke på i 1.5 år? Lenke til kommentar
Snauskalle Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg føler meg forpliktet til å fortelle trådstarter at hvis du faktisk sitter og ser på programmer som Chill, Sonen, etc. er det på tide med en hobby. Ikke minst om du faktisk deltar i konkurransene. If you didnt hear it from me, you would hear it from somebody else. Endret 9. oktober 2008 av Snauskalle Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Venter fortsatt på premien jeg vant for 1 og et halvt år siden Chill holdt vel ikke på i 1.5 år? Rimelig sikker på at det var chill, men mulig det var sonen eller no :/ Jaja, 1 og et halvt år siden i alle fall. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg føler meg forpliktet til å fortelle trådstarter at hvis du faktisk sitter og ser på programmer som Chill, Sonen, etc. er det på tide med en hobby. Ikke minst om du faktisk deltar i konkurransene. If you didnt hear it from me, you would hear it from somebody else. Hehe... Som nevnt, så ble det med to ganger. Nattevakter begrenser utvalget av underholdning på TV-skjermen. Når det kommer til min deltagelse på konkuransen, så ble jeg vel sugd inn i det som alle andre, rett og slett pga min uvitenhet om at dette var ulovlig. Jeg trodde konkuransetilsynet fulgte med på hva de drev med, men det viste seg å ikke stemme. Det skal også nevnes at det var kun konkuransen som fikk meg til å se på, siden underholdningsverdien ellers er lik null. Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Venter fortsatt på premien jeg vant for 1 og et halvt år siden Chill holdt vel ikke på i 1.5 år? Rimelig sikker på at det var chill, men mulig det var sonen eller no :/ Jaja, 1 og et halvt år siden i alle fall. Chill startet på Viasat 4 søndag den 9. september 2007. Kilde: no.wikipedia.org Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Heh, da var det nok noe annet Lenke til kommentar
Snauskalle Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg føler meg forpliktet til å fortelle trådstarter at hvis du faktisk sitter og ser på programmer som Chill, Sonen, etc. er det på tide med en hobby. Ikke minst om du faktisk deltar i konkurransene. If you didnt hear it from me, you would hear it from somebody else. Hehe... Som nevnt, så ble det med to ganger. Nattevakter begrenser utvalget av underholdning på TV-skjermen. Når det kommer til min deltagelse på konkuransen, så ble jeg vel sugd inn i det som alle andre, rett og slett pga min uvitenhet om at dette var ulovlig. Jeg trodde konkuransetilsynet fulgte med på hva de drev med, men det viste seg å ikke stemme. Det skal også nevnes at det var kun konkuransen som fikk meg til å se på, siden underholdningsverdien ellers er lik null. Hehe Jeg mener å ha huske en reportasje på TV2 hjelper deg for et halvt års tid siden om programmer som Chill, Sonen, Mess TV, etc. Er i veldig få tilfeller at folk faktisk får premiene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå