Gå til innhold

Svart MacBook | 2- eller 4-GB RAM?

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg mest sannsynlig bestille en svart MacBook.

Intel Core 2 Duo-prosessor på 2,4GHz

4 GB hukommelse

250 GB harddisk1

To-lags SuperDrive-stasjon

Bør jeg kjøpe 2 GB RAM eller 4 GB? Hvordan vil forskjellen være, stor? Jeg kommer til å bruke MacBook'en veldig mye og programmer som Photoshop, iWork, iLife, iTunes, Safari, mail osv vil være oppe store deler av tiden.

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp 2GB fra Mac og kjøp de andre GB'ene fra noen andre. Er det noe Apple kan så er det å selge overprisede varer.

edit: Haha, artig de 2 ekstra GB med minne koster 379kr hos komplett. Men dere Macbrukere er vel kjent for å kjøpe overprisede varer, så du får bestemme hva du ender opp med(ev kjøp deg en pc?).

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

min kompis skulle installere 2gb ekstra på sin mac.

apple skulle ha 2000-2500 for rammen, men når han kjøpte de løst kostet de bare 720. var identisk type ram.

edit: han kjøpte 2x1 gb ram for 360 hver.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Gå til komplett og finn minnevelger, og derifra velger du modellen din. Fant 2GB minnemodul til den PC-en du leter etter for 379.

Men hvis du hater windows så finnes det veldig mange andre varianter av linux du kan prøve. Som sagt med de specs'ene du får med mac kan du få en mye bedre latop, sjekk ut multicom.no og velg uten OS.

Lenke til kommentar
Bør jeg kjøpe 2 GB RAM eller 4 GB? Hvordan vil forskjellen være, stor? Jeg kommer til å bruke MacBook'en veldig mye og programmer som Photoshop, iWork, iLife, iTunes, Safari, mail osv vil være oppe store deler av tiden.

Hva anbefaler dere?

Hvis du bare kjøper med 2 gb så vil dette holde lenge. Men du vil merke forskjell når maskinen bruker all tilgjengelig minne og begynner å bruke harddisken. Du skal bruke et par minnesultne programmer og jeg tror du vil ha utbytte av å ha 4 gb når du jobber med mange programmer samtidig.

Kjøp med 2 GB og oppgrader til 4 GB etterpå. Koster en formue å kjøpe 4 gb fra Apple.

Så kjøp rammen et annet sted f.eks. her:

http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1140011

evt. tilsvarende i andre butikker.

Har gjort dette med min hvite macbook for et par måneder siden og er veldig fornøyd med å spare 1500 kroner på å gjøre det selv. Hadde 1 gb i starten, men kjøpte 4 gb etter en måned. Det var stor forskjell. Kan hende at du kan klare deg med 2 gb, men det finner du ut. Men hvis penger ikke er et problem kjøp med 4 gb.

Manual på hvordan skifte ram finner du her:

http://www.apple.com/support/manuals/macbook/

Øivind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...