Nidaroo Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Nå som jeg har planer om å investere i en helt ny bærbar pc, lurer jeg egentlig litt på. Skal jeg kjøpe meg Mac eller Windows? Det jeg i all hoved sak skal bruke pcen til, er musikk, film og nettsurfing. Altså med andre ord normal bruk. Siden jeg ikke har vært borti Mac før, lurer jeg egentlig på om jeg skal kjøpe meg det eller ikke. Blir jo nye nytt og sette seg inn i. Men til dere som har prøvd/har begge deler, hva anbefaler dere? Ønsker heller ikke å bruke allverden av penger på en ny pc. 6-7 lapper er vel foreløpig budsjett. (Har sett litt på Apple Mac Air. Er det en god maskin til den prisen? Ser de ligger på 12-14 tusen). Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kjøp PC hvis budsjettet ditt er på 6-7000 kr. Du får ikke mye mac for de pengene. Air er tregt men er lite, derfor så dyrt. Pga små komponenter. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kjøp en billig laptop og legg inn osx86. gjør samme nytten. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Ok, så dere mener jeg bør holde meg til Windows som jeg alltid har hatt, til det budsjettet mitt? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kjøp Mac og kjør både Windows og OSX, jeg er utrolig fornøyd med min Macbook, selv om jeg ikke er noen Mac fanboy. Uansett - dette er nok ikke det beste stedet å spørre om Mac råd ;-) Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kjøp Mac og kjør både Windows og OSX, jeg er utrolig fornøyd med min Macbook, selv om jeg ikke er noen Mac fanboy.Uansett - dette er nok ikke det beste stedet å spørre om Mac råd ;-) Man kan gjøre det samme på en pc... Lenke til kommentar
nilka Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Joda man kan gjøre det samme med en pc som du sier, men os x86 er langt mindre smertefritt å få in på en pc enn windows er å få inn på en mac, samt at støtten i os x86 er langt dårligere. Like fullt er det slik at jeg vil anbefale fyren her å kjøpe seg pc om han ikke har større budsjett for laptop. rett og slett får du mer maskinvare for pengene. Finnes ingen bærebare macer til den prisen rett og slett. Skulle du derimot bestemme deg for mac så bør du ha tid til å vente litt til det kommer nye modeller. Før du spør, det er ingen som vet når de kommer, men det er snakk om nytt design og når man ser på apples siste oppgradering av iMacen kan man øyne et lite håp om at MacBooken kanskje kan få dedikert skjermkort. Hilsen en macer Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Kjøp Mac og kjør både Windows og OSX, jeg er utrolig fornøyd med min Macbook, selv om jeg ikke er noen Mac fanboy.Uansett - dette er nok ikke det beste stedet å spørre om Mac råd ;-) Man kan gjøre det samme på en pc... Jada - det er mulig å legge inn OSX på mange vanlige Laptops - ved bruk av heller tvilsomme metoder, og ofte må du bruke "hjemmemekkede" drivere og scripts for å få ting til fungere sånn nogenlunde. Og er du såpass heldig at du får alt til å fungere så kan du ikke legge inn inn oppdateringer fra Apple osv. Dette er greit hvis man vil teste om OSX kjører på deres PC, men til "produksjonsbruk" er det tilnærmet ubrukelig. Endret 4. mai 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Men igjen til dere o hellige mac brukere, hvor finner man en skikkelig bærbar mac til 6-7000kr? Så lenge det lar seg installere OSX selv ubskurlige metoder så vil han spare penger på å kjøpe en tradisjonell pc fremfor en mac. Endret 4. mai 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Jeg er blitt mac-fanboy, og det er en grunn til at man blir det. Men dog, hvis du har 6-7000,- blir det nok ikke det på deg. Da får du heller sjekke om laptopen klarer å kjøre osX86. Kjøp Mac og kjør både Windows og OSX, jeg er utrolig fornøyd med min Macbook, selv om jeg ikke er noen Mac fanboy.Uansett - dette er nok ikke det beste stedet å spørre om Mac råd ;-) Man kan gjøre det samme på en pc... Ikke alle PC-er. Endret 4. mai 2008 av :--{D Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg kjøpte meg en Macbook Pro sist sommer, da jeg ville prøve noe nytt. Ser ikke for meg at jeg kommer til å gå tilbake til windows nå, selvom jeg kjører windows på samme maskinen til spill o.l. Go Mac! Har du penga, så go for it! Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg er blitt mac-fanboy, og det er en grunn til at man blir det. Men dog, hvis du har 6-7000,- blir det nok ikke det på deg. Da får du heller sjekke om laptopen klarer å kjøre osX86. Kjøp Mac og kjør både Windows og OSX, jeg er utrolig fornøyd med min Macbook, selv om jeg ikke er noen Mac fanboy.Uansett - dette er nok ikke det beste stedet å spørre om Mac råd ;-) Man kan gjøre det samme på en pc... Ikke alle PC-er. Å? Det er et fåtall av PC-er man ikke kan installere osx på.. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 kanskje kjøpe en brukt apple lappis? hva nå enn noen vil med noe slikt skjønner jeg ikke Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Å? Det er et fåtall av PC-er man ikke kan installere osx på.. Joda, har lagt det inn på mange pcer jeg, men det er relativt tvilsomme saker og du skal ha akkurat riktig hardware for at det skal fungere nogenlunde optimalt - og du kan ikke finne på å kjøre oppdateringer fra Apple som sagt. Jeg bruker forresten stort sett bare Vista på min Macbook ;-) Og av diverse kommentarer her skjønner jeg det er en del som har minimal erfaring med Mac - da er det ikke smart å gi andre råd. Men til 6-7 tusen er det bare å glemme Mac, man må strekke seg et par lapper til. Endret 4. mai 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvis du bor i nærheten av Oslo så kan du dra til Lørenskog i dag. MacBook til 5400kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå