Gå til innhold

Nye tv modeller i butikkene - Mai?

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så få nettbutikker som har W4000 på lager?

Bestilte en 40" W4000 hos www.techlife.no og siden jeg bestilte den så har de bare utsatt datoen de forventer og få den (ETA). Nå er den på 12.06.08, men den var 30.05.08 når jeg bestilte den.

Er det leveringsproblemer på denne, slik som det er på PS3 nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det så få nettbutikker som har W4000 på lager?

Bestilte en 40" W4000 hos www.techlife.no og siden jeg bestilte den så har de bare utsatt datoen de forventer og få den (ETA). Nå er den på 12.06.08, men den var 30.05.08 når jeg bestilte den.

Er det leveringsproblemer på denne, slik som det er på PS3 nå?

Er da flere nettbutikker som har denne inne på lager... Forskjellen er om man er villig til å betale noen få hudrelapper ekstra fra en seriøs butikk og mota produktet to tre dager senere en å sitte å irritere seg over at du aldri får tvn fra netbutikker som verken har kundeservice eller eget lager... Verre blir det i etterkant hvis du får problemer med produktet og da skal forholde deg til en slik service. Jeg lover deg at du gladelig ville ha betalt en 500 lapp ekstra hos en annen levrandør ved et slikt tilfelle. Tenk på at du skal forholde deg til levrandøren du kjøper i fra kanskje flere år fremover

Bare en tanke!!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Heisann,

Er på jakt etter en 32" og har mine øyner på LG sine nye modeller, LG3000 og LG6000. Jeg lurer litt på om noen kan fortelle meg hva forskjellen på disse to modellene er. Både her og på diverse nettbutikker står det at 32LG6000 støtter Full HD, mens andre butikker sier at den ikke gjør det. LG sin nettside er også litt tvetydig. Jeg mistenker at 32"-versjonen av LG6000 ikke er Full HD mens muligens de med større flate støtter dette. Har jeg rett?

Hvis både LG3000 og LG6000 "bare" er HD-Ready, hvilke andre faktorer skiller dem? Jeg er ikke så alt for kjent med alle de tekniske betegnelsene så jeg vet ikke helt hva som er avgjørende.

Lenke til kommentar

32" med full HD er nok sjelden vare, og heller ikke noen nødvendighet. Man må ta hensyn til antall pixler iforhold til bildestørrelsen. Du vil få et like skarpt bilde på en 32" som er "bare" HD-ready som en 42" med Full-HD ettersom pixlene blir like små. (sånn ca hvertfall)

Lenke til kommentar

Jau vet at jeg egentlig ikke trenger Full-HD på en 32", men det jeg da lurer på er om f.eks komplett og andre her tar feil:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349814

"LG 32" LCD-TV 32LG6000 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,8ms"

Denne modellen er ikke Full-HD? Hva skiller isåfall 32LG6000 fra 32LG3000:

LG 32" LCD-TV 32LG3000 1366 x 768 HD-ready,3xHDMI,15000:1,8ms

Hva betyr 50000:1 / 15000:1 og har dette mye å si? Forsvarer det 1000 NOK i prisforskjell (det er sikkert andre faktorer også)?

Lenke til kommentar
Jau vet at jeg egentlig ikke trenger Full-HD på en 32", men det jeg da lurer på er om f.eks komplett og andre her tar feil:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349814

"LG 32" LCD-TV 32LG6000 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,8ms"

Denne modellen er ikke Full-HD? Hva skiller isåfall 32LG6000 fra 32LG3000:

LG 32" LCD-TV 32LG3000 1366 x 768 HD-ready,3xHDMI,15000:1,8ms

Hva betyr 50000:1 / 15000:1 og har dette mye å si? Forsvarer det 1000 NOK i prisforskjell (det er sikkert andre faktorer også)?

50000:1 eller 150000:1 har ikke så mye å si på en lcd. Det er snakk om dynamisk kontrast. Et forhold som ikke har en felles måleenhet og derfor så blir stort sett bare oppspinn og noe kunder skal bite på. Det du skal konsentrere deg om er tv-ens evne til å vise bevegelse uten for eksempel interpolering. Sortnivået er også viktig for det er dybden av dette som vil angi den reelle kontrasten tv har. Responstid er også litt lureri siden de forskjellige produsentene har sine egne måleenheter for dette.

Det er ikke lett å kjøpe flat tv fordi produsentene klistrer på et lass med merker som ikke er verd stort. De fleste tv-er yter best når all den digitale billedbehandlingen er skrudd av.

Full HD trenger du ikke på en 32", men det er greit å ta en som takler signalene. Hvis ikke blir tv-en sort hvis du stiller spilleren din til 1080P.

Lenke til kommentar

Komplett tar nok feil ja, 32" og 37" av LG6000 har 1366x768 oppløsning, altså ikke Full-HD.

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i LG3000 modellen egentlig, men det som skiller er vel hovedsakelig bildekvaliteten. Sikkert noe på utstyrsnivå også. Hvis det bare er en tusenlapp i prisforskjell ville jeg valgt toppmodellen uten og blunke.

50 000:1 og 15 000:1 er kontrastnivået, målt dynamisk selvsagt. Derfor får man såpass voksne og urealistiske tall. Og mange jukser nok litt med fantasifulle målingsmetoder. Men i bunn og grunn så er det jo mere jo bedre som er greia. Men selvsagt mange andre faktorer som spiller inn når det kommer til bildekvalitet.

Velg LG6000, det er faktisk en meget god skjerm.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dårlig bygget?

LG har tideligere hatt et litt frynsete rykte siden de produserte veldig dårlige billedrør, men som flat tv produsent har de gjort det veldig bra. I fjor kom de med en rekke svært billige design tv-er som i tillegg hadde god billedkvalitet.

Selskapet er ikke like populært som Panasonic, Sony og Samsung, men at de lager kvalitet hersker det lite tvil om. Hvorfor entusiaster ikke tar dette merket til seg kan man egentlig undres over.

Det eneste jeg har å utsette på deres tv-er er sortnivået. Der har de litt å ta igjen på de andre produsentene.

Når det gjelder kvalitet og konstruksjon så er det vel mindre retur og reklamasjon på LG enn for eksempel Samsung…

Lenke til kommentar

Det må være den tåpligste bumpingen jeg faktisk har opplevd her inne over min drøye 4 år som medlem :no:

For det første så er tråden et år gammel og Crisz her skriver tydelig om ting han ikke har noe peiling på, dette er bare vås og tull.

Bruk hodet før du skriver neste gang er du grei og ikke bump tråder så sant du ikke har noe nyttig å komme med....

Lenke til kommentar
Både moren min og onkelen min har en LG tv, hvis du tar på panelet så henger bare panelet inne i rammen.... Kanskje det ikke er tilfelle med 6000 modellen men det er det med 5000 og 3000 modellen....

Skjønner egentlig ikke hva du mener uansett så trenger dette ikke å komenteres videre da alle med litt fartstid vet at LG produserer skjermer i høy kvalitet så får mamma og onkel klage på sine to... LG 3000 er solgt i bøtter og spann og jeg kjenner denne skjemen veldig godt samt PG6000 og jeg har aldri lest eller opplevd noe negativt med chassie på disse skjermene men det motsatte at de er veldig bra...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jada jada, du har vell LG tv selv sikkert.... Jeg skal iallefall aldri borti det ;)

Kanskje derfor jeg har mer peiling en deg erfaring/kunnskap om merke.... Jeg har en PG6000 i 50 tommer, naboen har en PG7000 og svoger har en 32 LG3000 og byggekvaliteten er vel alles sterkeste side.... Det er liten tvil om byggekvaliteten til LG og det er mye høyere reklamasjon på f.eks Samsung skjermen du sitter med.... Er vel også litt tidlig med å skyve bort hele merke LG da du ikke er en gang komfirmert enda :!: (mulig i år) Nei du følger tydelig ikke mye på hva som skjer på teknologi/tv fronten da ville du nok aldri skrevet noe så tullete... Uansett poenget var bumpingen din som er helt tåpelig, unødvendig og irrirterer kontra gir rett fakta... sitat slutt

Lykke til videre!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...