Gå til innhold

Nye tv modeller i butikkene - Mai?


Anbefalte innlegg

Jeg var opprinnelig gira på W4000, men synes egentlig den ser litt cheesy ut. Dessuten er det et absolutt must med 100hz på nye modeller i den prisklassen, og det har ikke Sonyen.

 

Så er bare spørsmålet om jeg liker rødskjæret i Samsungen når den kommer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en liste over de nye Samsung TVene? Skjønner meg ikke helt på Samsung jeg, i fjor vår kom de jo med fult av nye TVer, i år har jeg ikke hørt et plukk fra dem. Står jo ikke noe om de nye modellene på siden dems heller. Kommer de ikke med noe nytt før slutten av juni?

 

Og er det verdt å vente på Samsung? Eller vil LG6000 være bedre?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte LE40A656 for 12.500 inkl. frakt fra datakjeden.no i går kveld. Lageret der gikk fra 15 til 5 i dag og prisen er allerede satt opp til 13.600, men det er nå ennå lavere enn de 22.000 elkjøp krever.

jeg fikk mail fra datakjeden i dag, de skal ha 15.5k for 40" og 19.5k for 46"

elkjøp skal ha 22k for 46".

blir nok ny 46" på meg fra datakjeden ved månedsskifte :)

 

edit: lucariox, samsung sine nye modeller er på vei inn til butikkene nå.

elkjøp har allrede fått dem, datakjeden får dem med månedsskifte og hifi-klubben får de en gang i juni.

både elkjøp og hifi-klubben skal ha 22k for LE46A656, men datakjeden skal ha 19.5k

 

edit: (kopi av mail fra datakjeden)

Vi kan skaffe

LE40A656

 

Kr. 15.454,- inkl mva

 

LE46A656

 

Kr. 19.558,- inkl mva

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Dere ser vel hvor lcd-tvene henger... :wee:

eh ja, og man skjønner hvorfor pioneers plasmadivisjon kjører med full gass mot konkurs med dette fokuset.

kundegruppen som har det så mørkt at de ikke kan se tv'en når den er avslått er vel mildt sagt liten.

jakten på det absolutt svarte er bare nok et pr-jippo, sortnivå som det skrytes av her er ekstremcase i fargeverdenen.

så lenge sort er "godt nok", og godt nok har det vært lenge hos de fleste high end lcd, er det andre faktorer som

er viktigere for om en tv gir et realistisk bilde, og aller viktigst, om den selger.

inntil plasmafabrikantene løser problemet med reflektive skjermer, innbrenningsspøkelset, støy, strømforbruk, lysstyrke, pris, dårlig oppløsning, etc. får de ikke meg som kunde ihvertfall...

Lenke til kommentar
både elkjøp og hifi-klubben skal ha 22k for LE46A656, men datakjeden skal ha 19.5k

 

Ser ut til at elkjøp har justert prisene sine? (www.elkjop.no)

 

14.995 for LE40A656 og 18.995 for LE46A656. Ganske greie priser egentlig. Lurer selv på å kjøpe en 40" enten 5 eller 6-series.

 

Er det fremdeles slik at det stort sett kun er elkjøp og expert som selger norske/nordiske Samsung TV-er, med garanti og servicefordelene det medfører?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Er det fremdeles slik at det stort sett kun er elkjøp og expert som selger norske/nordiske Samsung TV-er, med garanti og servicefordelene det medfører?

Vet at også Euronics-kjeden gjør dette, antageligvis også andre. Iflg. Samsungs nettsider er det avgjørende modellbetegelsen:

Du kan selv identifisere en TV fra Samsung i Norden ved å kontrollere modellbetegnelsen.

Den skal slutte på: /XEE

Lenke til kommentar
både elkjøp og hifi-klubben skal ha 22k for LE46A656, men datakjeden skal ha 19.5k

 

Ser ut til at elkjøp har justert prisene sine? (www.elkjop.no)

 

14.995 for LE40A656 og 18.995 for LE46A656. Ganske greie priser egentlig. Lurer selv på å kjøpe en 40" enten 5 eller 6-series.

 

Er det fremdeles slik at det stort sett kun er elkjøp og expert som selger norske/nordiske Samsung TV-er, med garanti og servicefordelene det medfører?

Elkjøp, Expert, Siba, Euronics, Lefdal, Computercity.

 

Ingen andre.

Lenke til kommentar
både elkjøp og hifi-klubben skal ha 22k for LE46A656, men datakjeden skal ha 19.5k

 

Ser ut til at elkjøp har justert prisene sine? (www.elkjop.no)

 

14.995 for LE40A656 og 18.995 for LE46A656. Ganske greie priser egentlig. Lurer selv på å kjøpe en 40" enten 5 eller 6-series.

 

Er det fremdeles slik at det stort sett kun er elkjøp og expert som selger norske/nordiske Samsung TV-er, med garanti og servicefordelene det medfører?

 

 

Noen som vet om det er samme prisen i Elkjøp sine fysiske butikker? :)

Lenke til kommentar

Har nå hatt LE40A656 i noen dager og er kjempefornøyd. Med HD-PVR fra GET på denne TV'n er bildekvaliteten helt fantastisk. HD-kanalene er helt utrolig, og selv standard SD-kanaler ser glitrende ut. Det finnes ikke støy i bildet, fargene sitter som de skal og 100hz fjerner alle panoreringsfeil man er vant til på lcd. Rødskjæret oppe og nede er ikke like voldsomt i virkeligheten som på enkelte bilder, og designet har blitt godt mottatt av min bedre halvdel.

Lenke til kommentar
Og hva er sammenligninsgrunnlaget ditt?

 

Kvalitet er både en relativ og en absolutt størrelse. Det er åpenbart at min vurdering faller inn under sistnevnte kategori, med unntak av panoreringen, hvor mitt sammenligningsgrunnlag er den tre år gamle LCD-tvn jeg hadde fra før samt det jeg har sett på high-end LCD-tv'er ellers.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...