Gå til innhold

Nye tv modeller i butikkene - Mai?

Anbefalte innlegg

Blir også ny tv på meg i mai, men lider valgets kval...46"-50", men er jo så mange nye modeller at jeg ikke orker ha helt oversikt. Hadde sett meg ut en Panasonic PZ85, men nå lurer jeg på om det kanskje blir en LG PG6000 i 50", en Sony W4000, eller en Panasonic PX80 50"...hva ligger LG6000 på i pris på Elkjøp da? Skal ikke være lett å bestemme seg for å si det sånn...og så kommer jo disse nye samsung skjermene også, hjelpes meg.

Edit: Sjekket elkjop.no, synes prisene på LG6000 var rimelig stive da. 17000 for en 42" og 22000 for 47", hvis jeg skal legge over 20000 i ny tv blir det nok en pioneer. Får 5080 til 20000 på Elnor nå.

Ja, det er en drøy pris på 42" LG6000..Vurderer og heller slå til på en 42" LG3000, for kan ikke se noe annet enn at forskjellen er at LG6000 har 1 mer HDMI inngang..

Noen som vet forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG3000 har et dårligere panel, dette er LGs nye "budsjett"-modell, HD-ready, ikke FullHD, ikke 100Hz. 1 mindre HDMI, ikke USB-tilkobling.

Ang prisen for 42LG6000 så er den på 15995,- ut neste uke. 47LG6000 vil være 19995,-

At dere synes prisen er drøy får så være, dette er fantastisk gode tver, og ja, de koster :-).

Lenke til kommentar
LG3000 har et dårligere panel, dette er LGs nye "budsjett"-modell, HD-ready, ikke FullHD, ikke 100Hz. 1 mindre HDMI, ikke USB-tilkobling.

Ang prisen for 42LG6000 så er den på 15995,- ut neste uke. 47LG6000 vil være 19995,-

At dere synes prisen er drøy får så være, dette er fantastisk gode tver, og ja, de koster :-).

Okei. Så du mener DET er verdt pengene?

Men, du vil ikke tro 37" & 42" vil bli en rimeligere peng nå framover? Da snakker jeg iløpet av Mai. ;-)

Og det er vel ingen tv'r som kan måles med denne LG typen, til en billigere peng?

Lenke til kommentar

Nei, prisen er introduksjonstilbud på 42". 37" Koster 14995,-. 42" vil stige igjen etter neste uke. 42" har 100hz, noe 37" ikke har forresten.

For øyeblikket vil jeg påstå at det ikke finnes tver som kan måle seg nei. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Nei, prisen er introduksjonstilbud på 42". 37" Koster 14995,-. 42" vil stige igjen etter neste uke. 42" har 100hz, noe 37" ikke har forresten.

For øyeblikket vil jeg påstå at det ikke finnes tver som kan måle seg nei. Men det er nå min mening.

Jeg skjønner.. Vurderer faktisk å bestille meg denne; LG 37" LCD-TV - 37LG3000

eller denne; LG 37" LCD-TV - 37LG5300 .

Kan ikke se at jeg kan finne noe bedre tv til den prisen.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har sett av 37LG5000 i butikk (Samme tv som 5010 og 5300) så har de også latterlig bra bilde for prisen! :-)

37LG3000 er en litt for enkel modell synes jeg.

Jeg kan ikke se noen plass at det selges 37LG5000 jeg. Men vil anta prisen er litt rimeligere enn 6000.

Har også sett litt på disse Samsung modellene;

Samsung 40" LCD-TV - LE40S86BDX

Samsung 40" LCD TV - LE40N87BDX

Samsung 40" LCD-TV - LE40M86BCX

Samsung 40" LCD-TV - LE40N87BCXFID

Må virkelig si det frister og kjøpe denne Plasma tven. Men har hørt at det ikke er å anbefale til PS3 spilling ol.

LG 42" PLASMA-TV - 42PG3000

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar
Samtlige av samsung'ene er utgåtte, de kom ut i fjor vår. Erstatningene kommer i juni.

PG3000 er budsjett-plasmaen til LG.

Ja, mulig det er utgåtte tver.

Men, mener du jeg heller bør satse på den Plasmaen? Skjønte ikke helt hva du mente med "budsjett-plasma til LG"?

Men, sånn generelt er Plasma ok til PS3 bruk?

Vil helst kjøpe LCD, men finner ikke noe i den kvaliteten. Bare i Plasma. =s

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan Aftenposten kunne gi 4 i design til PX80! Den er jo dritstygg. Maks 3 burde den fått.

Men kan de bildene i artikkelen stemme?? PG6000 ser jo direkte blass ut når de har pauset filmen der det skulle være knallsort!! :-o

Uansett har PG6000 fått bra tester andre steder, og den ser meget bra ut, så for meg var den et meget bra valg tror jeg! (har ikke fått den i hus enda).

Lenke til kommentar
Yeah, fikk den i butikken på onsdag - bildekvaliteten er SYK, designet er rått, og prisen er god den og!

Hmm.. Kan du utdype dette litt, høres mektig interessant ut.

Er utrolig frustrert over hvor dårlig svartnivået samt baklysblødningen på min Amoi-TV er, så ny TV blir det. LG var ikke blant dem jeg hadde sett på da, men dette er en bra skjerm mener du (som i svært god kontrast i mørke scener osv.)?

Har også fått den i butikken! Ser den gir ekstremt god flyt, stiller tv-er som X20s fra Sharp på sidelinjen! (Nå kommer forøvrig sharp med ny modell snart, så vi får se hva den har å by på). Ellers kan jeg si at lg'en er helt herlig, et svartnivå jeg ikke har sett på noen andre lcd-tver! Eneste er at den gir litt støy i mørke blåtoner, men har bare fått sett den med transformers på DVD, så kan ikke "garantere" det.

Lenke til kommentar
Har også fått den i butikken! Ser den gir ekstremt god flyt, stiller tv-er som X20s fra Sharp på sidelinjen! (Nå kommer forøvrig sharp med ny modell snart, så vi får se hva den har å by på). Ellers kan jeg si at lg'en er helt herlig, et svartnivå jeg ikke har sett på noen andre lcd-tver! Eneste er at den gir litt støy i mørke blåtoner, men har bare fått sett den med transformers på DVD, så kan ikke "garantere" det.

Takk, høres veldig aktuelt ut for min del. Hvor mye vil 100Hz ha å si (da jeg er nødt å gå for 37" modellen)?

Blir ihvertfall interessant å se om det kommer noen sammenligninger opp mot Samsungs LE40A656. Men LG6000-serien vil vel kanskje stille nærmere opp mot Samsungs A750 serie..? :hmm:

Lenke til kommentar

Vel da venter jeg inn Feriepenger denne mnd samt skattepenger i neste og denne LG'en høres meget bra ut. Har vært innom den lokale Elkjøpen flere ganger denne uken, men de har fremdeles ikke fått inn TV'en. Dette begynner å bli meget irriterende.

Er det snakk om leveringsproblemer på disse TV'ene?

Du som er inne i Elkjøp systemet har vel ikke hørt om noen forsinkelser, Alastor?

Lenke til kommentar
Vel da venter jeg inn Feriepenger denne mnd samt skattepenger i neste og denne LG'en høres meget bra ut. Har vært innom den lokale Elkjøpen flere ganger denne uken, men de har fremdeles ikke fått inn TV'en. Dette begynner å bli meget irriterende.

Er det snakk om leveringsproblemer på disse TV'ene?

Du som er inne i Elkjøp systemet har vel ikke hørt om noen forsinkelser, Alastor?

LG6000 kommer med nye leveranser den 16. mai til hovedlageret - men det er opp til den lokale butikken å bestille de inn eller ei. Jeg regner med den kommer inn der etterhvert. I samtlige størrelser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...