Nidaroo Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Er det nå det egentlig kommer inn drøssevis med nye modeller innen Flat tv'r? Har hørt at det nå ventes innen en ukes tid, med at det kommer i alle fall helt nye Samsung modeller, samt Panasonic. Er dette tilfelle? Isåfall? Eller kan man bare slå til på en som butikkene vil ha ut fra bua si, som er litt billigere? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Eg går og ventar på rimelege 32-tommarar med IDTV. Kanskje eg ventar forgjeves? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg ser frem til to ting, tenker på å bytte ut min 37" Amoi LCD TV snart. Det er Samsungs A650-serie (spesifikt: Samsung LE40A650), også er det den nye Bravia-skjermen fra Sony som vistnok skal komme ut mot høsten som har LED-basert bakgrunnsbelysning. Men den blir nok dyr.. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Ja men det å vente og vente er jobb det samme som og ikke kjøpe noe tv. Men dette med nye modeller innen måneden kàn jobb være lurt. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Er det nå det egentlig kommer inn drøssevis med nye modeller innen Flat tv'r?Har hørt at det nå ventes innen en ukes tid, med at det kommer i alle fall helt nye Samsung modeller, samt Panasonic. det kommer mye nytt i løpet av mai ja, og prisingen er aggressiv, du ser feks lanseringspris for sonys nye 40w4000 på litt over 11000, samme sees i usa der lg nylig uttalte seg om sonys forsøk på å kuppe markedet fullstendig: http://www.koreatimes.co.kr/www/news/biz/2.../123_22333.html slett ikke umulig samsung og de andre må svare... det som ser rimelig klart ut er at prisene vil fortsette å falle ytterligere pga den store økningen i produksjonskapasitet på lcd fabrikkene... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 LG har kommet med nye modeller nå . Alle disse kommer i 32, 37 og 42 tommer. LG3000 er "entry-level", allikevel langt bedre bilde her enn fjorårets topp-modeller som var hd-ready fra LG. LG5000 FullHD LG6000 FullHD med det nye designet til LG. Les her her http://nordic.lge.com/sv/products/category...nik_42tum.jhtml Samsung kommer også med nye modeller om en uke eller to. Disse blir i 26, 32, 37, 40 og 50 etter hva jeg vet, og heter: A3xx A4xx A5xx FullHD fra 32" og oppover (bullshit å ha det på 32", men de gjør det nå..) A6xx FullHD fra 32" og oppover, denne har også det rødlige designet de har satt opp. http://www.samsung.com/uk/consumer/type/ty...type=television Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 den nye LG6000 serien er helt knall, bare følg med i fagbladene fremover for gode tester.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Yeah, fikk den i butikken på onsdag - bildekvaliteten er SYK, designet er rått, og prisen er god den og! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Yeah, fikk den i butikken på onsdag - bildekvaliteten er SYK, designet er rått, og prisen er god den og! Hmm.. Kan du utdype dette litt, høres mektig interessant ut. Er utrolig frustrert over hvor dårlig svartnivået samt baklysblødningen på min Amoi-TV er, så ny TV blir det. LG var ikke blant dem jeg hadde sett på da, men dette er en bra skjerm mener du (som i svært god kontrast i mørke scener osv.)? Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Noen som har linker til tester av disse ny tv'ene? Er svært spent på de nye fra Samsung. Har bortimot sett meg ut en A6xxx 40-46". Men ble litt spent på LG'en og nå. Har bitt det i meg en mnd nå å handle ny tv siden nye generasjoner er på vei, men nå er jeg helt sinnsvakt utålmodig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 LG'en fikk iallefall 20 i stil i siste hjemmekino-bladet. Terningkast 6 og hele pakka . Lenke til kommentar
Nabbkaka Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg ser at kun 42" og 47" modellene til LGen har TruMotion 100Hz teknologi. Hva vil det si sånn rent praktisk hvis jeg skulle gå for en mindre modell? Er det merkbart dårligere? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Yeah, fikk den i butikken på onsdag - bildekvaliteten er SYK, designet er rått, og prisen er god den og! Hmm.. Kan du utdype dette litt, høres mektig interessant ut. Er utrolig frustrert over hvor dårlig svartnivået samt baklysblødningen på min Amoi-TV er, så ny TV blir det. LG var ikke blant dem jeg hadde sett på da, men dette er en bra skjerm mener du (som i svært god kontrast i mørke scener osv.)? Amoien din blir rått grisebanka ja. Uten tvil. LG leverer knallkvalitet, og disse tvene her har jeg virkelig fått sansen for. Pluss at prisen akkurat nå er svært god . Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Amoien din blir rått grisebanka ja. Uten tvil. LG leverer knallkvalitet, og disse tvene her har jeg virkelig fått sansen for. Pluss at prisen akkurat nå er svært god . Høres interessant ut, blir interessant å se hvordan den gjør det i forhold til Samsung sine nye modeller nå snart. For meg var det litt dumt at det er enten 37" (uten 100Hz) eller 42". Har en reol som er akkurat for liten til en 42" (mangler 4 cm i bredden). Samsung sin 40" (LE40A650) mener jeg skulle passe inn, med hele 3 cm' margin. Men blir jo interessant å se når prisene kommer på Samsungene også. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) http://www.testseek.com/home_electronics/t...4389DB5ED9.html review av LG. jeg kommer til å kjøpe den nye samsung a656, enten 40 el 46". må bare finne ut hva prisen blir først. elkjøp sa 40" sannsynligvis ville koste 11-13k. så lenge 46" havner under 18k er jeg fornøyd edit: test av le40a656 http://www.testseek.com/home_electronics/t...B472DD97D1.html Endret 5. mai 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
veiron Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har bestilt denne modellen fra LG: http://nordic.lge.com/sv/products/model/de.../42pg6000.jhtml Altså en 42" plasma. Den har fått fine tester! Gleder meg veldig til å få den nå senere i uka. Den vil bli brukt til HD-tv fra Canal+, dvd/blu-ray og PS3. Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 http://www.testseek.com/home_electronics/t...4389DB5ED9.htmlreview av LG. jeg kommer til å kjøpe den nye samsung a656, enten 40 el 46". må bare finne ut hva prisen blir først. elkjøp sa 40" sannsynligvis ville koste 11-13k. så lenge 46" havner under 18k er jeg fornøyd edit: test av le40a656 http://www.testseek.com/home_electronics/t...B472DD97D1.html Netshop selger le40a656 for 14999 nå.. det er for mye når man tar i betraktning at denne modellen skal konkurrere head to head med sonys w4000 som man får relativt billig rundt omkring. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) mener å ha lest at det er den amerikanske utgaven netshop selger. greit nok at den er 60/120hz, men prisen er stiv og den har ikke pixel garantien som samsung gir ved kjøp over disk i norge. venter noen uker til jeg edit: ser nå at 46" til w4000 koster 15k, og 52" koster 18.5k håper virkelig samsung greier å prise den nye a serien riktig. hvis 46" til a656 havner på 20k, så kjøper jeg heller w4000 Endret 6. mai 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg hadde tenkt å gå for W4000, men er særdeles skuffet over at den ikke har 100hz. Specs på A656 ser mye bedre ut og det er en hdmi-kontakt mer på den (fire må man ha - en til digitalboksen, en til blu-ray, en til konsoll og en til pc). Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Blir også ny tv på meg i mai, men lider valgets kval...46"-50", men er jo så mange nye modeller at jeg ikke orker ha helt oversikt. Hadde sett meg ut en Panasonic PZ85, men nå lurer jeg på om det kanskje blir en LG PG6000 i 50", en Sony W4000, eller en Panasonic PX80 50"...hva ligger LG6000 på i pris på Elkjøp da? Skal ikke være lett å bestemme seg for å si det sånn...og så kommer jo disse nye samsung skjermene også, hjelpes meg. Edit: Sjekket elkjop.no, synes prisene på LG6000 var rimelig stive da. 17000 for en 42" og 22000 for 47", hvis jeg skal legge over 20000 i ny tv blir det nok en pioneer. Får 5080 til 20000 på Elnor nå. Endret 7. mai 2008 av Francesca_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg