Jokka123 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har hatt en DIR-655 en stund nå, men har aldri fått til å åpne porter på den... den blir ikke godkjent av utorrent eller noen andre "internett-sider" som tester om portene er åpne. Har ikke veldig greie på dette så beklager hvis jeg ikke har gitt nok info til at dere kan finne ut hva problemet er. Men hvis dere velger å prøve å hjelpe hadde vært greit med "forståelige" svar:P Lenke til kommentar
toshast Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har hatt en DIR-655 en stund nå, men har aldri fått til å åpne porter på den... den blir ikke godkjent av utorrent eller noen andre "internett-sider" som tester om portene er åpne. Har ikke veldig greie på dette så beklager hvis jeg ikke har gitt nok info til at dere kan finne ut hva problemet er. Men hvis dere velger å prøve å hjelpe hadde vært greit med "forståelige" svar:P Hvis du har mulighet til å finne ut hvilken port uTorrent'en din bruker, og eventuelt, ser du et gult triangel nede i uTorrent? Gjør du det er porten låst. Så hvis du finner ut hvilken port den bruker, går du innpå Port Forward og leser guiden Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Har gjort alt etter punkt og prikke av hva som står på Port Forward, det er fortsatt et gult triangel nede på siden. når jeg skal skjekke om porten er åpen får jeg bare::: Welcome to the µTorrent Port Checker. A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened. Checking port 48291 on 85.166.231.167... Error! Port 48291 does not appear to be open. Please see www.portforward.com for more information about how to map a port. Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5). Lenke til kommentar
toshast Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Har gjort alt etter punkt og prikke av hva som står på Port Forward, det er fortsatt et gult triangel nede på siden. når jeg skal skjekke om porten er åpen får jeg bare::: Welcome to the µTorrent Port Checker. A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened. Checking port 48291 on 85.166.231.167... Error! Port 48291 does not appear to be open. Please see www.portforward.com for more information about how to map a port. Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5). Kanskje litt dumt å spørre om, men logget du deg inn på IP-adressen til ruteren din og klikket på Virtual Servers og åpnet porten der ? Og sjekk på anti-virus(Norton, Free AVP) blokkerer uTorrent . Endret 4. mai 2008 av toshast Lenke til kommentar
avRack Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Evt. brannmuren i windows. Mulig den blokkerer også. Og sjekk at du har same ipadresse på tilkoplinga som du har forwarda portane til. Tenk gjerne på at dersom du er tilkopla ruteren med både wlan og kabel, og du har berre forwarda portane til t.d. wlan, så er det ikkje sikkert det går fordi kanskje uTorrent prøvar å kopla til via kabelen. Så berre ha ein tilkopling til ruteren, altså berre wlan eller berre kabel, og sjekk at ipadressa på tilkoplinga stemmer overens med der som portane vert forwarda til. Søren eg suge å skriva lange setningar:( Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Brannmuren har vært skrudd av hele tiden... Men "toshast" man skal vel gå på port forwarding... ikke på virtual servers... Jeg gjorde det uansett, men fikk det ikke til å funke, men nå visste jeg ikke hva jeg skulle skrive på application name da. Ville gjerne vært flott med noen som faktisk har Dir-655 som også har greid og åpne porter xD Lenke til kommentar
avRack Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Application name er ikkje så viktig at det er korrekt. Men du er sikker på at du har forwarda dei til rett ipadresse ? Og ver obs på det eg sa i førre post om bruk av både wlan og kabeltilkopling til ruteren samtidig. Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Er veldig sikker på at det er riktig ip-adresse... har gjort den statisk osv... Bruker bare wlan. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Dobbeltsjekk i alle fall. At du forwarder til wlan adressa, og ikkje til eit anna nettverkskort. Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 OK... nå ble jeg usikker her... ikke så rart siden jeg kan så lite. Åssen finner jeg den riktige ip-adressen? Skrev ipconfig i cmd. Riktig?? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Stemmer det. Så skal du ha den ip-adressa som står under trådsløs nettverkstilkopling eller noko slikt. Den Ip-en du finner der skriv du inn som ip-adresse i port forward feltet. Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Ja. Har gjort det i både Port Forward og Virtual Servers, men det funker fortsatt ikke på noen porter... Hjelp :S:S Noen som har fulgt uTorrent guiden til Dir-655 og fått det til å funke?? Har du avRack forresten Dir-655 ? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Har DIR-635, altså forgjengaren til 655. Dei er vel så vidt eg kan huska ganske like, einaste vesentlige forskjellen er vel at 655 har GBit lan. Du har fulgt denne bruksanvisninga her ? Dersom du ikkje får det til, kan eg ikkje skjønna noko anna enn at det er eit anna program som sperrar connectionane dine.. Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Har fulgt den etter punkt og prikke. Bør jeg reformatere da? Kan det ha noe med netverkskortet å gjøre? (litt ironisk i så fall... har DWA-547 som faktisk skal fungere best med hverandre:P) Lenke til kommentar
avRack Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hehe.. Og sikker på at det er same portnummer både i uTorrent og i ruteren ? Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 JAA... Vet ikke hvor jeg har det fra, men noe sier meg at det kan ha noe med modemet vårt som er et bindeledd mellom "HELE internettet" og routeren (som igjen sender internettet til meg:D). Kan dette være en mulighet? Lenke til kommentar
toshast Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Brannmuren har vært skrudd av hele tiden... Men "toshast" man skal vel gå på port forwarding... ikke på virtual servers... Jeg gjorde det uansett, men fikk det ikke til å funke, men nå visste jeg ikke hva jeg skulle skrive på application name da. Ville gjerne vært flott med noen som faktisk har Dir-655 som også har greid og åpne porter xD Jeg åpnet med en Belkin, men tror nok det er det samme konseptet jeg vet ikke om du må inn på Virtual Servers men det måtte jeg (Belkin) Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 JAA... Vet ikke hvor jeg har det fra, men noe sier meg at det kan ha noe med modemet vårt som er et bindeledd mellom "HELE internettet" og routeren (som igjen sender internettet til meg:D). Kan dette være en mulighet? Det kan det Hvis modemet ditt har innebygget router, blir det kluss... Hvilken ISP (internettlevrandør) og modem har du? Evt. kan du logge deg på D-link routeren og sjekke hvilken IP-adresse den har fått tildelt... Hvis den er 10.x.x.x eller 192.168.x.x så har modemet router... Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har Telenor, og modemet mitt er av typen Speedtouch 510i. Denne fungerer kun som et bindeledd mellom internett og ruter. Jeg prøvde å putte internettkabelen direkte inn i ruteren, noe som resulterte i null internett. Dette må vel bety at modemet har en slags ruter inni seg. Da jeg logget på ruteren sto det en del tall både 10.x.x.x og 192.168.x.x. Se bilde. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Når du putter telefonkabelen inn i routeren fungerer det ikke, fordi du MÅ ha et modem imellom MEN, D-link routeren har fått IP 10.0.0.1, noe som betyr at modemet ditt har innebygget router. Jeg ser at default gateway er 10.0.0.138, som betyr at det er IP-adressen til modemet. Prøv å logg deg inn på den (10.0.0.138), og forward de riktige portene til IP 10.0.0.1, da skal det fungere Men helt idealt er det ikke med 2 routere etterhverandre, så egentlig burde du enten slå av routeren i Speedtouchen, eller gå uteom routeren i D-linken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå