Gå til innhold

Bærbar yter dårlig i spill, hjelp?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg kjøpte meg en Asus F5 for ikke så lenge siden fra Komplett.

PC-en i seg selv fungerer rimelig greit til vanlige oppgaver som Photoshop og MSN/ andre webrelaterte oppgaver.

Men når den kommer til å kjøre spill så duger den rett og slett ikke. Får kjørt WC3 (warcraft 3) med små framedrops og stabil fps på 25-30. Og begynner nesten å lure på hva som er problemet.

Prøvde å reformatere til XP, men det hadde jeg store problemer med, så det ga både jeg og en litt mer datakyndig opp.

her er link til pcn.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344267

Jeg har erfaring med at skjermkortet i seg selv er svakt, men har ikke hatt noen verdens problemer å kjøre samme spill på eldre pc med dårligere specs.

Er det rett og slett Vista eller PCn sin feil at jeg ikke får kjørt spill som GTA San Andreas? Dette gjelder også GTA3, får kjørt det på det aller laveste og til og med da lagger det.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok tru det er skjermkortet som er syndebukken her altså. I og med at pcn elles er ganske ok, men yter dårlig når det kjem til spel.

Ati Radeon Xpress 1100 ligg jo gaanske langt nede på ytelsenivå, så du skal ikkje sjå vekk i frå at det er der "feilen" ligg.

Viss du sjekkar denne lenkja her så ligg det i same ytelsesegment som bla. Geforce 4. Meina å huska at på min eldre pc med eit Geforce 4, måtte eg ha WC3 på det aller lågaste oppløysinga og til og med då sleit det og hakka fælt når det vart litt masse aktivitet i bildet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...