kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg bruker denne koden for å lage formene og det: <form action="upload_file.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> <label for="file">Filename:</label> <input type="file" name="file" id="file" /> <br /> <input type="submit" name="submit" value="Submit" /> </form> Og detter er php scripten min: <?php if ((($_FILES["file"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/pjpeg")) && ($_FILES["file"]["size"] < 20000)) { if ($_FILES["file"]["error"] > 0) { echo "Return Code: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br />"; } else { echo "Upload: " . $_FILES["file"]["name"] . "<br />"; echo "Type: " . $_FILES["file"]["type"] . "<br />"; echo "Size: " . ($_FILES["file"]["size"] / 1024) . " Kb<br />"; echo "Temp file: " . $_FILES["file"]["tmp_name"] . "<br />"; if (file_exists("upload/" . $_FILES["file"]["name"])) { echo $_FILES["file"]["name"] . " already exists. "; } else { move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"], "upload/" . $_FILES["file"]["name"]); echo "Stored in: " . "upload/" . $_FILES["file"]["name"]; } } } else { echo "Invalid file"; } ?> Men får denne erroren når jeg laster opp en fil... Upload: metaltiles.jpg Type: image/pjpeg Size: 0.6708984375 Kb Temp file: /tmp/phpJWiDAj Warning: move_uploaded_file(upload/metaltiles.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sacredwa/public_html/myphp/upload_file.php on line 23 Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpJWiDAj' to 'upload/metaltiles.jpg' in /home/sacredwa/public_html/myphp/upload_file.php on line 23 Stored in: upload/metaltiles.jpg Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 http://no.php.net/manual/en/function.move-...-file.php#77661 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå