Tommsern92 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hallo, vennen min har fortalt meg at man kan bli steril(?) av å ha en bærbar pc på fanget sin, grunnet stråling, er dette mulig og hvordan? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 dette kan være noe han har lest i en 1. april "nyhet" .. men i såfall om det var stråling han var redd for hadde jeg vert mer redd for juvelene mine med mobil i lomma Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det opprinner fra at testiklene ikke skal bli varme, er en grunn til at de henger utenfor.. Med andre ord, hvis de blir holdt varme for lenge og kanskje for varmt så øker vel sjangsen for å bli steril.. Hvor lenge og hvor varmt veit jeg ikke. Er også derfor boxere er klart best for testiklene enn truser, pga mindre varme.. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 vhordan er det da å sitte mye i badstamp eller badstue? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 jeg så faktisk et program på nrk, der de prøvde å kjøle ned ballene som "prevasjons" middel. etter 3 dager med selvtotur hadde de veldig lite levende sed igjen i ballene. men ble konkludert som en DORLIG metode =) og om jeg ikke husker feil fra sexual undervisninga så må det vere levende sedseller i ballene for at det skal produseres mer av dem. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 jeg så faktisk et program på nrk, der de prøvde å kjøle ned ballene som "prevasjons" middel. etter 3 dager med selvtotur hadde de veldig lite levende sed igjen i ballene. men ble konkludert som en DORLIG metode =) og om jeg ikke husker feil fra sexual undervisninga så må det vere levende sedseller i ballene for at det skal produseres mer av dem. Så det er altså generelt svært liten sjans for å bli steril da? Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det opprinner fra at testiklene ikke skal bli varme, er en grunn til at de henger utenfor.. Med andre ord, hvis de blir holdt varme for lenge og kanskje for varmt så øker vel sjangsen for å bli steril.. Hvor lenge og hvor varmt veit jeg ikke. Er også derfor boxere er klart best for testiklene enn truser, pga mindre varme.. De henger utenfor slik at sædcellene skal overleve. Du blir ikke steril av at testiklene er varme over en lang periode. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Mulig mulig, jeg er ikke helt sikker selv, men mener og ha hørt dette.. Uansett så er vel en felles konklusjon at sædcellene og testiklene henger utenfor for og ha en kjøligere tempratur Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 For å si det på en annen måte. Folk som lever i varmere land, der sommertemperaturer stiger til gode 40 og 50 grader, blir ikke sterile. Så hvordan litt økt varme der nede noen timer hver dag skal gjøre deg steril forstår hvertfall ikke jeg. Dette med stråling kan jo tenkes å kunne ha en effekt. Men strålingen fra trådløse enheter er ytterst liten, og sjansen for å ta skade av dem er minimal. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det er selvfølgelig snakk om varmestråling. Ikke varme og annen stråling. Hvis din PC blir 60-70-80 grader under er det klart det ikke er gunstig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå