zirk Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Ok, nytt prosjekt: mini-itx datamaskin med mini-lcd skjerm skal brukes til å øke harryfaktoren både i bilen og hjemme. Jeg har fått fatt i en 5,6" LCD skjerm, og har tenk å kjøpe en mini-itx boks. I bilen skal dette brukes som dvd og spillboks, hjemme skal det knyttes opp som sengeunderholdning. ITXboksen er grei, tenkte på et mini-chasis som kjører en 55W strømforsyning. Til bilbruk kan jeg bare bruke en 75w inverter som plugges rett inn i sigaretttenneren. LCDskjermen derimot, har to ledningsstumper som skal knyttes til strøm, nærmere bestemt 12V DC. Nå er dette tilfeldigvis det som bilbateriet spytter ut, og er nok tiltenkt direkte kobling til dette. Men nå vil jeg altså bruke det inne også, så det betyr at jeg på en eller annen måte må gjøre om strømmen. Min plan var som følger: Kjøpe en 12v transformator (så en på biltema til hundrelappen). Men så er jeg litt usikker på om den 12v som genereres er AC eller DC. Må jeg gjøre noe annet lurt for å få dette til ? Strømmen som trekkes til skjermen er under 9W, så videre tenkte jeg at om dette gikk, kan jeg bare plugge både PC'n og skjermen til samme inverter i bil, og plugge rett inn i støpsel hjemme. Siden jeg ikke er noe strømekspert hadde det vært fint om noen med litt mer innsikt kunne hjulpet meg på vei før jeg blåser hele greia i stykker. Og, siste sak: 12+ på PC'n, er dette AC eller DC strøm ? Tenkte jeg som et alternativ bare kunne trekke strøm rett fra en gammel powersupply, hovedsakelig bare for å få testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå